• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Prośba o pomoc, projekt zwrotnicy, podpowiedzi

Reakcji
0
Witam serdecznie wszystkich i chciałbym pogratulować wszystkim, którzy tak fachowo "obstawiają" to forum. Podziwiam jak profesjonalnie i z jakim zaangażowaniem podchodzicie tu do tematu nagłośnienia.

Nie ma co ukrywać, jestem początkującym DIY Audio jednak postanowiłem skonstruować swoją kolumnę - pierwszą, ostatnią .... zobaczymy
zgodnie z zasadą: .... posadź drzewo i zbuduj kolumnę.

Czytałem całe mnóstwo forów, opinii, schematów, itp. jednak nie chcę wchodzić zbyt głęboko - nie zamierzam zostać profesjonalistą w projektowaniu kolumn. Co do gotowych projektów to mam wrażenie, że żaden mi nie pasuje, a raczej nie pasuje do posiadanych już przeze mnie głośników i wzmacniacza.

Mianowicie, do celu:

Mam głośniki:

2 x M.18.150.8MC GDM-17-180
2 x W.30.200.8.MC W.STX.12.2.200.8.F.S.MC

dostałem w spadku po konstruktorze ....

myślałem żeby dodać do nich: STX GDWT-9-200-8-PB
i zrobić system 3D

napędzacz SHARP SX-8800H 2X320 Watt - z przedwzmacniaczem - w posiadaniu /napędza skromne kolumny, szkoda nie wykorzystywać jego mocy/

założenia dla mnie:
1/ 2 kolumny
1/ możliwie wykorzystać posiadane głośniki - dopuszczam jednak zmiany
2/ obudowę do 30'tki zgodnie z zaleceniem producenta oddzielnie, żeby nie wypchnęła średniotonówki - chyba zamkniętą, bez BR (też zalecenie producenta)
3/ reszta głośników oddzielnie, kontynuacja obudowy
4/ zwrotnica - tu też potrzebna pomoc - cięcia tak na oko mogą zniszczyć moje wrażenia słuchowe, chociaż nie stawiam wymagań idealności, kolumna ma grać, najlepiej z ciut podbitym basem - muzyka ... powiedzmy dyskotekowa: pop, dance, house