Już wiem czemu im zależało na zdjęciach pudełka
Odpowiedź z dziś:
"Witam,
Opakowanie zewnętrzne zostało uszkodzone w transporcie, czego wynikiem są liczne wgniecenia i załamania kartonu.
W związku z powyższym proszę o przysłanie protokołu, spisanego z kurierem, w celu rozpoczęcia procesu reklamacji.
Pozwolę również przypomnieć wiadomość, jaka do Pana została w dniu wysyłki:
W związku z przypadkami uszkodzeń przesyłek przez firmy kurierskie,
proszę o sprawdzanie otrzymanych przez Państwa paczek w obecności kuriera.
Przy pokwitowaniu odbioru paczki, proszę o dopisanie w miejscu składania podpisu „z zastrzeżeniem”.
Jeżeli przyjmiemy przesyłkę bez owego dopisku, to Państwa roszczenia z tytułu ubytku lub uszkodzenia towaru wygasają. Zgłaszanie uwag w trakcie odbioru, ułatwi proces reklamacyjny. Należy pamiętać o sporządzeniu protokołu szkody oraz zrobieniu zdjęć uszkodzeń.
Firmy kurierskie próbują zrzucić odpowiedzialność za uszkodzenia na nadawcę, dlatego też proszę
dopilnować żeby kurierzy nie umieszczali w protokołach informacji, sugerujących że przesyłka była niewystarczająco zabezpieczona (tzn. bez wewnętrznych wypełnień) lub opakowanie zewnętrze i wewnętrzne było w idealnym stanie.
Abyśmy mogli rozpocząć jakiekolwiek kroki w postępowaniu reklamacyjnym, wymagane jest niezwłoczne przesłanie do nas drogą mailową (stx@stx.pl) protokołu szkody (nie później niż 5 dni od daty otrzymania przesyłki) wraz z zdjęciami uszkodzonych produktów, opakowania oraz ewentualnych zabezpieczeń wewnętrzych np. profilii styropianowych.
Pozdrawiam,
Filip Mroczek
STX"
Niestety Pan Mroczek nie ma do czynienia z pierwszym lepszym leszczem.
Otóż z wprowadzonym przepisem
art. 548 § 3 zd 1 k.c. jeżeli rzecz sprzedana ma zostać przesłana przez sprzedawcę kupującemu będącemu konsumentem, niebezpieczeństwo uszkodzenia rzeczy przechodzi na kupującego z chwilą jej wydania kupującemu.
Odpowiedzialność za uszkodzony towar podczas transportu ponosi sprzedający, i ja od sprzedającego jako konsument mogę domagać się wymiany towaru na nowy bądź zwrotu kosztów.
Ta wiadomość o spisaniu protokołu bla bla bla, też jest guzik warta.
Jutro czekam na odpowiedź ostateczną i zaczynam działać, śmiało mogę im założyć sprawe w sądzie.
