• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Radio w maluszku problemik (retro)

Rejestracja
Cze 24, 2004
Postów
1,102
Reakcji
0
Lokalizacja
Toruń
jak niektorzy wiedza dla odstresowania remontuje maluszka z 82 roku w zazasadzie skladam z trzech (polecam wspaniala rozrywka)
i mam problem mam wspaniale radyjko w roku 82 (niestety zepsute)moze macie jakies sugestje co z tym zrobic i idealnie pasuje do podrobki z rynku za 70 zł znaczy front pasuje itd ale nie w tym problem

jak dodaje gazu w radiu sluchac syk hmm takie wysokie piszczenie syczenie ktore rosne wraz z obrotami silnika nie wiem od czego to jest moze mieliscie kupilem az nowy alternator ale dalej to jest podejzewam ze brakuje czegos w radiu moze prosty ukladzik z stabilizatora i kilku kondow na 12 V by pomogł?
 
klega mial problem podobny ze wzmakiem ale nie w maluchu tylko w iveco tez bylo slychac szumy, cos wspominal ze z masa cos tam pokombinowal ale nie pamietam bo to juz dawno bylo, byc moze ze wymienil cala instalacje od radia
 
Lukasz
Po pierwsze zazdroszczę Ci samozaparcia. Miałem już 3 maluszki (nie nowe), przejechałem nimi ze 150 000 km, remontowałem w nich wszystko (łącznie z mechanizmem różnicowym) i nie chciałbym więcej tego przeżywać. Podejrzewam, że Twój problem tkwi raczej w zakłóceniach od układu zapłonowego niż od alternatora. Jaki masz układ zapłonowy? Klasyczny, czy elektroniczny?

Wesołych Świąt
 
a moze trzeba radio podlaczyc bezposrednio pod aku ? :)

sproboj - powinno pomoc :), jakis kondzik pomiedzy +12 a mase tez sie moze przydac ...
 
Jeżeli instalacja jest "zaśmiecona" to podłączenie bezpośrednio do akumulatora niewiele (nic) pomoże. Dotyczy to szczególnie starych odbiorników radiowych.
 
Mój malec po remoncie i przeróbce silnika zamykał szafe, skrzyń też pare zamordowałem, a mistrzostwem było rozerwanie wiatraka. A i raz mi mech. różnicowy bokiem skrzyni wyszedł :) Malec był z 79 r. niby:) ale frajda zajebista. Niestety po ostatnim wypadku służy na wsi jako kurnik:(((
 
TatoTurbo napisał:
sa filtry na kable zakladasz i jedziesz bez "turbo" ;)
Zgadzam sie to brzmi jak wkrecajaca sie na obroty turbina :). LUKASZ kazy by chcial miec malucha z turbina :).
 
ale jak macie 1000 zł wolny kupcie z 3 maluchy i do dziela naporawde niesamowicie was to odstresuje

radio jest bezposrednio do akumulatora (tez kupilem nowy) i jest tzw turbo macie moze jakies schematy na takie ukladziki filtrujace lub z czego sie skladaja?

[ Dodano: 2004-12-26, 13:37 ]
ps odbiornik jest nowy niestety bardzo slaby ale idealnmie pasuje do starego orginalnego frotnu z radia od malucha
 
LUKASZ, sprawdź czy masz kondensator przeciwzakłóceniowy i czy jest sprawny.Druga sprawa możesz kupić gotowy filtr który włączysz w szereg z zasilaniem radyjka.Z objawów wynika że gwiżdże alternator,być może ktoś go sam zamontował bo w tych rocznikach raczej były prądnice.Ale najpewniej to wina kond.przeciwzakł. bądź jego brak.Może jak nie dasz rady poradź się elektryka samochodowego,powinien szybko rozwiązać Twój problem.
PZDR
 
a nie ma ktos jakiegos schemaciku takiegto filtra lub chodziac z czego sie sklada?
bo che wwbydowac to w ardi zeby mi nie waloalo sie w bagazniku to ma byc autko young timer
 
mozesz zrobić coś takiego :
jak jest to dupne radio to kup stabilizatory na 12V ma 2A i uzyj je do filtracji sygnału (a jak będzie za mało to są stabilizatory 12V 10A tylko nie pamiętam oznaczeń)
 
a tak przypadkiem kable od głośników nie idą zbyt blisko kabli zasilających 12v bo to może też być przyczyna
 
Powrót
Góra