Potencjometr głośności ALPS zmotoryzowany
Element w celu regeneracji należy bezwzględnie wylutować z PCB
Pierwszym krokiem będzie odgięcie zaczepów (1 na foto)
Krok trzeci, to rozdzielenie zespołu na część stykową i część napędową (2 na foto)
Następny krok, zdjęcie zabezpieczenia trzepienia (3 na foto)
Krok czwarty, demontaż zespołu zębatki ze sprzęgłem oraz sprężyny dociskowej (4 na foto)
Następnie odkręcany 2 śruby mocujące aluminiowy szkielet części napędowej (5 na foto)
Demontujemy szkielet (6 na foto) tuleję oraz pierścień osłaniający (7 na foto)
Następny krok, to rozdzielenie potencjometru na dwa segmenty (8 na foto)
Następnie ściągamy metalową przekładkę oraz płytkę z tarczą oporową (9 na foto)
Tą samą czynność powtarzamy dla drugiego segmentu potencjometru
Czyścimy obie tarcze oraz ślizgaczez z siarczków i brudu (10 na foto)
Bardzo ważne jest aby podczas regeneracji dogiąć punkt masowy na tarczy oporowej, gdyż za jego pomocą sygnał jest przekazywany do ślizgacza (11 na foto)
Montujemy cały zespoł w odwrotnej kolejności jak przy demontażu
Kontrolujemy docisk punktu masowego tarczy do ślizgacza (12 na foto)











