• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

RS Tube Amp - brak dźwięku

Reakcji
0
Dzień dobry.
Do osób znających wskazany w tytule projekt wzmacniacza lampowego jak i do osób, które znają się na elektronice. Jestem kompletnym laikiem i podczas składania zestawu, gdzie mogłem popełnić błąd? Kompletnie żadnego sygnału nie ma na kolumnach. Luty wyglądają na poprawne, nie zauważyłem żadnych braków. Dioda wskazuje moment rozgrzania lamp, lecz po podaniu sygnału nie słychać kompletnie nic. Transformatory głośnikowe, również poprawnie podłączone.
Pozdrawiam.

Warto było by sprawdzić omomierzem uzwojenia transformatorów po ich odłączeniu od płytki. Czy przekaźnik załącza napięcie anodowe? W momencie przełączenia LEDów powinno być słyszalne pyknięcie.
Trochę strach sugerować Ci sprawdzanie czegokolwiek w tym układzie z wysokimi napięciami, skoro nie masz doświadczenia. Przede wszystkim zasada pracy jedną ręką.
Można by sprawdzić napięcie na rezystorach katodowych 150 Ohm (R117 lub R118). Jedna końcowkę miernika dołączamy na stałe do masy a drugą po załączeniu zasilania sprawdzamy napięcie
na rezystorze od strony końcówki nr 3 lampy.

Jeśli elementy były prawidłowo spakowane w kicie, to trzeba się koniecznie upewnić czy gdzieś omyłkowo nie poszedł 22R zamiast 22k bo może być nieciekawie przy zamianie w tą stronę.

---------------------------

Uwaga zamieniony R107 lub 108, chyba...
Sprawę komplikuje brak numerów elementów na płycie. Ten w centrum zdjęcia przy czerwonych kondensatorach.

Ostatnia edycja:
Zmontuje i sprawdzę.
Było wzbudzenie na jednym z kanałów, aż się przestraszyłem :D

- - - - - aktualizacja - - - - -

Działa poprawnie!