• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

SoundBar

Reakcji
0
Witam.
Szukałem jakiejś przywitalni ale nie zauważyłem.
Jestem Paweł i nie mam zielonego pojęcia o Audio.
Lecz chce mieć :)

Szukam porady oraz głośników i innych.

Chce samodzielnie zrobić soundbar
Co potrzebuje? Głośników. Jakich?
Co może mi Pan zaproponować by z sobą to dobrze działo.
ile ich jakich? Jaką wielką powinienem zrobić skrzynię?
Czy kupie też odpowiedni odbiornik bluetooth?
Czy dostane też jakiś schemat?
Czy potrzebny jakiś zasilacz, wzmacniacz czy coś w tym stylu....
Prosze o porade..
Pozdrawiam.

Myślę, że soundbar nie jest dobrą konstrukcją na początek, ba nawet średnio pasuje do domeny diy. Sounbar to konstrukcja mało uniwersalna, jest wykonana zazwyczaj z dużej ilości małych głośników (często niedostępnych w zakupie), pod nie liczona jest odpowiednio obudowa, zdarza się, że w środku znajduje się jakiś labirynt bądź specjalne bass reflexy, które działają tylko i wyłącznie z danymi głośnikami. W sieci trudno będzie coś znaleźć jakiś projekt. Oczywiście możesz zrobić płaską kolumienke pod TV, w prostej obudowie, na głośnikach szerokopasmowych, ale to trochę co innego ;)

Zapraszam na przegląd forumowych konstrukcji, tam na pewno coś znajdziesz dla siebie ;)

Wszystko pięknie ale nie uważacie że te soundbary które wrzucacie są trochę duże? Osobiście też myślę o takim projekcie ale myslałem o głośnikam max 10 cm / 4"! Taki SB nie ma zastąpić HA a tylko uprzyjemnić oglądanie TV. Przynajmniej takie jest moje zdanie.

a ja rozumiem.
marketing.
TV są coraz cieńsze, ramki mniejsze, ni jak tam wepchnąć głośników "przodem" do nas - efekt coraz gorsze audio...