• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Trzy drogi na seas

Rejestracja
Sty 16, 2007
Postów
16
Reakcji
0
Lokalizacja
Wroclaw
Witam,
Wlasnie zacząłem budować mój pierwszy zastaw stereo , zdecydowałem się na wszystkim dobrze znany projekt Troels'a Gravesen'a na głośnikach seas
SEAS CA22RNX + MCA12RC + 27TFFC

Kolumny będą miały troszkę inny kształt, komora dla CA22RNX to 35l a dla MCA12RC niecałe 2l czyli jak w projekcie Troels'a, boki bedą z mdf'u 24mm(3x8mm) reszta z 22mm z czego front podwójny





Pozdrawiam
W sobotę przywiozłem elementy na kolumny i zacząłem coś pomału składać

 
p-a-w-e_l czy można się będzie wprosić do ciebie na późniejszy odsłuch ? :D Oczywiście nie z pustymi rękoma :D
 
Ładny projekt obudowy, ale jak on ma się do oryginalnego projektu? Bo rozumiem, że to klon jakiejś konstrukcji... Podasz linka bo nie mogę znaleźć? ;) czy może jest to klon PMS?? bo te same głośniki chyba....
 
Zapowiada się fajny projekt. Front zamierzasz lakierować na czarno czy obić skajem ?
Na zdjęciach kiepsko widać, ale zostawiasz położenie jak w oryginale czy głośniki wyśrodkowałeś ?
Jeśli wyśrodkowałeś, to może Ci to trochę zmienić charakterystykę szczególnie na wysokich tonach. Poczytaj sobie artykuł na http://www.akustyk.ayz.pl/dyfrakcja.html#dyf oraz artykuły na stronie Troelsa.


Wallker, to jest 3W Classic - http://www.troelsgravesen.dk/3WClassic.htm

Też mam 3W Classic także pozdrawiam kolejnego klona :)
 
Front jak i tył będzie lakierowany na czarno , na bokach będzie fornir heban. Głośniki są wyśrodkowane , alę wątpie by mozna bylo usłyszeć jakąś różnice.
 
p-a-w-e_l napisał:
boki bedą z mdf'u 24mm(3x8mm)
jaki masz sposób na wygięcie i przymocowanie boków? robiłem takie coś z warstw mdf,u 4mm i bardzo ciężko było to zrobić dokładnie domowymi sposobami bez prasy.
 
nonameplum napisał:
Dzięki ;) właśnie też o tym myślałem ale zapomniałem nazwy a w zapisanych linkach swoich nie znalazłem :razz: ;)

p-a-w-e_l napisał:
Głośniki są wyśrodkowane , alę wątpie by mozna bylo usłyszeć jakąś różnice.
Nie czytałem opisu konstrukcji na stronie Troelsa ale pewnie zostało to w jakiś tam sposób wymuszone i uwzględnione w konstrukcji zwrotki ale jak zwykle najlepiej zrobić dwie wersje i porównać ;)
 
funiax1, Wygięcie boków nie jest takie łatwe jak myślałem(nigdy tego wcześniej nie robiłem) , na razie udało się wygiąć pierwszą warstwę. Bok przykręciłem z przodu wkrętami a następnie założyłem pasy które naciągałem , ponieważ miałem kiepskie pasy to z tyłu musiałem przykręcić śruby żeby dogiąć bok do końca , z nastepnymi warstwami powinno być łatwiej jak będe miał lepsze pasy . Kolejne warstwy będą już tylko przyklejane bez wkrętów



mumin Elementy wyciąłem w firmie Drzazga najtanie jest w meblar ale tam trzeba kupić całą płyte (prawie 6m2), a mi aż tyle nie było potrzebne.
 
koszt glosnikow i czesci do zwrotki to ok 1850, z przesylka, takze robie 3W, ale w podlogówkach...zobaczymy co jest ten projekt wart ;P
 
Zastanawiam się nad lakierowanie i tu pytanie do osób które mają w tym trochę doświadczenia , nie wiem czy tył i front polakierować na czarno i potem dokleić do kolumny, czy może złożyć całą kolumnę , położyć na całość fornir który dodatkowo wyrówna jakieś drobne nierówności , na to dwie warstwy lakieru do parkietu (który z przodu i tyłu będzie służył jako podkład) potem czarny akryl i na to znowu lakier... ??
 
Dokleić już gotowe polakierowane elementy, z tym że przed lakierowaniem trzeba sprawdzić czy wszystko idealnie do siebie pasuje.
 
Zobacz sobie moje 3W Classic. Też mam połączenie lakieru z fornirem.
Ja to zrobiłem tak:
Całość już miałem posklejaną docelowo, później obkleiłem mniej więcej ścianki, na których miał być fornir i położyłem szpachlę natryskową oraz podkład. Później pozdzierałem wszystkie taśmy i położyłem fornir. Następnie okleiłem fornir taśmami i polakierowałem farbą akrylową (samochodową) na kolor. Po uschnięciu pozdzierałem taśmy, wyrównałem sobie delikatnie papierkiem wszystkie przejścia (ale wyszło super, bo lakier idealnie wyrównał się z fornirem). Dopiero wtedy już całość lakierowałem bezbarwnym, także miałem pewność, że wszystko się zgra.

Ale w Twoim wypadku możesz polakierować wcześniej, a później skleić całość, możesz sobie jakieś prowadzenie wcześniej zrobić (np z kołków) żeby podczas składania nie było niepotrzebnych problemów.
 
Prace pomału posuwają się do przodu (w tygodniu praca w weekendy szkoła więc nie mam zbyt wiele czasu :cry: ).


 
Powrót
Góra