• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wygluszanie auta....

Rejestracja
Lip 1, 2004
Postów
877
Reakcji
0
Lokalizacja
w-Wa
jak wiadamo jest to dosc istotny element w projektowaniu zestrawu car audio czesto dosc jednak pomijany przez poczatkujacych konstruktorow wiec w tym topicu mozna by sie troche na ten temat porozwodzic... na temat jaka mata na jakie czesci auta... ja zwiazku ztym tematem ma takie zapytanie czy mozna w tym celu stosowac maty bitumiczne ktore sa dostepne np. w obi na dziale papy izolacje itp...
 
postaram sie w najblizszym czasie o obszerny opis wyklejania auta matami bitumicznymi.
proste ..allegro APP i opalarka :D ...wiecej po weekendzie :D
nie wiem czy chce zeby w moim aucie smiradzialo smola w lecie ;)
moze bagaznik ;)


ps.. juz prawie koncze "zabudowa tweeterow"

dzieki za przypomnienie :D
 
Śmiało można używać mat dekarskich,takich o których wspomina Kudłaty.Co do pytania jaka gdzie-wszędzie mozesz użyć tej samej,tzn.drzwi,bagażnik czy nawet podłoga,oprócz komory silnika i miejsc narażonych na wysokie temperatury.Ja dodatkowo w miejscach słabo dostępnych stosuje paste wygłuszającą na pędzel.
A co do samych prac to myślę że ktoś kto potrafi bez problemu rozebrać poszycie drzwi nie powinien mieć z resztą problemów.
 
witam!
Papy nie polecam, bo rzeczywiście śmierdzi gdy dzrzwi sie nagrzeją. co do uszczelniaczy dekarskich, to wychodza minimalnie taniej niż maty, a sa gorsze bo nie są tak sztywne jak mata.
 
no wlasnie umberto... sa maty twarde miekkie polimerowe... w przypadku drzwi twarde sluza do zatykania otworow miekkie do wewnetrznych czesci drzwi... polimerwoe sa bardziej uniwersalne i mozna stosowac tu i tu.... podejzewam ze podlogi i sufity tlumi sie miekkimi... no ogolnie temat ten jest dosyc szeroki... oczywiscie mozna to wszysko osrac i wszystko wylozyc jednym rodzajem mat... jednak mi sie wydaje ze kazda znich ma swoje okreslone wlasciwosci ktore przy roznych potrzebach spelniaja lepiej lub gorzej swoje cele...ps uka nie pisalem o stosowaniu papy...
 
Kudłaty, twój wywód jest jak najbardziej poprawny.Jednak tak jak w życiu tak i tu.Zasady sa po to by je łamać.
Otwory-żadnej maty nie zastąpi kawałek przynitowanej blachy i dopiero tak zaklejony matą.No ale komu by sie chciało docinać blachę,nitować.Prościej dociąć mate,wkleić ją od jednej i drugiej strony blachy z otworem.Też będzie dobrze.
Twarde,miękkie, kto by sobie głowe w domowych warunkach tym zawracał.Chodzi przecież o to aby pozbyć sie rezonansów oblachowania nadwozia,prawda?Więc najpopularniejsza sie tu sprawdzi.Czyli najtańsza,twarda.
Oczywiście można trzymac się zasad i regół ale to chyba lekka przesada.
Co do śmierdzenia,ja ostatnio dostałem z soudala kawałek maty dekarskiej 50cmx 2000cm i przy ostrym traktowaniu opalarką nie wydawał żadnych nieprzyjemnych zapachów.A ponoć docelowo uzywa się palnika do jej układania.
 
silikonem trzeba zakitrowac przy szybie ...jak sie nie ma klimy to w lecie zostaje rowerek ;)
hihiihihihihiihih :D
...to glupi pomysl hehehehhehe
 
Eee tam,ja bym zaspawał a szyby od żuka założył.I dywanik asfaltowy na podłodze zrobił.A na ścianki drzwi karton-gips + cekol.Może tak być?
 
Zaczynacie spamować a to przecież taki ważny temat.

Może ktoś jakiegoś manuala napisze?
 
ja postaram sie ale nie obiecuje ze sie uda ...jak cos bedzie nie tak ...to poprawi sie

chcialbym zeby ktos mi w tym pomogl tzn jakies sugestie i uwagi, zlepi sie do kupy, doda foty i bedzie manual :)
 
Najlepiej jednak robić matą wygłuszającą, specjalną do CA.A jak się robi?!? Wywalamy wszystko z auta, tapicerkę z podłogi, tapicerki z drzwi. I naklejamy wszędzie matę na blachy, po czym składamy wszystko w całość - ot cała filozofia. Ale, że mata droga i całe auto okleić to trochę jej trzeba więc poprzestajemy najczęściej na elementach najbardziej "samoistnie grających" czyli drzwi i tylna klapa. No chyba, że nasz samochodzik ma być w stylu "demo car" wiec wtedy wszystko oklejamy przymusowo:]
 
prosze na maila:
tatoturbo@op.pl
wszystke wypowiedzi (oczywiscie te na temat) posegreguje wyciagne sok znich i wspolnie zrobimy fajny topic!

ps. co do tweeterow to bedzie moze nawet jutro jak mnie baba do kompa dopusci ;)
juz wsztstko mam naszykowane itp :)
 
A ja myślę, że sztywne i twarde maty powinno się stosować na dużą powierzchnię drzwi, ponieważ skutecznie one ja usztywnia, a to bardzo ważne. Dlatego lepiej sztywne i twarde niż giętkie i miękkie... ;)
 
one i tak nie usztywnia czy to miekkie i czy twarde chodzi tylko zeby blacha i duze jej powieszchnie nie wpadaly w rezonans
 
Powrót
Góra