• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

    Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

wypalony alternator

Rejestracja
Lip 17, 2004
Postów
1
Reakcji
0
Lokalizacja
Cieszyn
Witam Wszystkich.
Odebralem dzisiaj samochod od elektryka bo siadło mi zasilanie.
Okazalo sie ze w alternatorze wyjaral sie mostek diodowy czy jakos tak.
Mechanik powiedział mi że to z powodu audio.
Mam 2 wzmachole- 300W MacAudio, 700W RTO i radio Sony 4x50W.
Samochod to Opel Corsa A 1,5D (silnik isuzu)
Co mam zrobić zeby sie to nie powtorzylo??? (oczywiście demontaz nie wchodzi w rachube :) )
 
Ja się specjalnie nie znam, na elektronice, ale wydaje mi się, że alternator to pracuje jak pracuje, jak jest za mało wydajny, to by audio przysiadało, albo światła mrugały w rytm muzyki;), ale, żeby od razu padł, dziwne, chyba ściemnia;)
 
Możliwe że padł bo przyszła jego pora, a system audio też się napewno do tego przyczynił. Może czas pomyśleć nad mocniejszym alternatorem, lub nawet dwoma.
 
Przecież jak podkręciłeś na fula,a napewno kiedyś się zdażyło to sama instalacja wyciągneła około 83A(700W+300W+4x50W/14,4=83)niepoliczyłem tego,że wzmacniacz żeby wytworzyć moc 300W przy sprawności wzmacniaczy 80% było by to 1260W+540W+360W=2160W/14,4=150A Za samo audio nieliczę świateł i innych bajerów,a instalacja standardowego samochodu jest przystosowana do dużo mniejszych prądów.Mogą być światła,radio,ogrzewanie tylnej szyby,wycieraczki,wentylator-instalacja jest przewidziana pod tym kątem na trochę wyższe obciążenie,ze wzglęgów bezpieczeństwa,ale nie tyle-80A-150A.Co prawda,przy rozruchu pobór prądu wynosi około 300A,ale jest to czas około 3s i producent zaleca po 5s kręcenia zrobić 30s przerwy.
 
Ja bym zastosował kondensator 1F wtedy dostarczałby wzmacniaczowi odpowiednich imulsów prądu żedu 100A. Alternator siadł bo w impulsie wzmacniacz pobiera bardzo duzo pradu i pewnie któraś z diód tego nie wytrzymała. Lub zastosuj duzo mocniejszy alternator.
 
Powrót
Góra