• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

Zakup komputera do pomiarów

• Autor wątku Autor wątku Jimi
  • Data rozpoczęcia Data rozpoczęcia
Reakcji
0
Tak jak w temacie. Chce kupic komputer do pomiarow parametrow glosnikow (jig-a). Najchetniej kupil bym cos juz zlozonego. sam komputer bez monitora. Jako ze jestem zielony z komputerow, mozecie mi pomoc wybrac cos sensownego? Kwota to cos w granicach 200 pln

Panowie, możecie polecić dobrą kartę dźwiękową która nadaje się do pomiarów charakterystyki oraz ma niezależnych kilka kanałów - chciałbym żeby służyła do nagrywania mikrofonem instrumentów (oczywiście przedwzmacniacze lub bezpośrednio liniowo) i żebym mógł wydzielić osobne ścieżki z każdego kanału. Najlepiej stare złącze PCI na płyty z socketem A lub złącze USB.

a czy karta muzyczna z 1 postu bedzie pasowala do plyty glownej komputera z 1 postu?

Nie jestem pewien czy SB Audigy SE nadaje się do pomiarów... Miałem taką i miałem problemy żeby coś pomierzyć.

kurcze, widze roznice zdan... wolal bym miec pewnosc ze nie wydam pieniedzy w bloto. jak t w koncu jest z ta karta z pierwszego postu. jak nie ta to jaka ktora zabangla do Sw na 1000%

Jimi, przemyśl dokładnie Speaker Workshop i czy jest ci to potrzebne. W SW musisz długo przygotować się do pomiarów, co mnie niezwykle wkurza. Teoretycznie w holm impulse i arta możesz pomierzyć charakterystyki ale szczerze mówiąc to się nigdy w to nie zagłębiałem.

Zrobiłem JIG-a i juz mnie tu tłamsili o to, ze jeśli chce zaprojektowac zwrotnicę musze pomierzyć parametry głośników. Więc raczej bez SW się nie obejdzie :D

W SW musisz długo przygotować się do pomiarów, co mnie niezwykle wkurza.