• Witamy w największym polskim serwisie internetowym poświęconym w całości zagadnieniom samodzielnej budowy nagłośnienia.
    Dzięki DIYaudio.pl poznasz zagadnienia samodzielnej budowy nagłośnienia od podszewki oraz będziesz mógł dyskutować o DIY audio do woli.

Artykuły z dawnego portalu zostały przeniesione do sekcji forum na samym dole.

zwrotnica do 2x 16/50/6 i gdwk 11/100

Reakcji
0
Witam!

Mam prośbę... ktoś może mi sypnąć jakiś schmacik zwrotnicy do takiego zestawiku...
Nie chce ale muszę ... jestem zielony... i tak w ogóle jak się pomiaruje indukcyjność cewki i gdzie kupujecie podzespoły do zwrotek??

Mała anegdotka...
podłączyłem je pod zwortnice gdy jeszcze był w tym sc10n i jeden tonsil.... teraz 16 grają podpięte równolegle... (tylko się nie śmiać) z cewki odwinąłem 3 z uzwojenia... trochę przybyło średnich ale teraz to wszystko jakoś muli... kupa basu i słychać jakieś dziwne świsty w średnim paśmie przy głośniejszym słuchaniu... w pewnym sensie. wcześniej przy jednym 16 i sc podział wypadał na 3500 hz....
z gdwk usunałem tłumik...

takiego zestawu jeszcze nie bylo wiec nikt zwrotnica nie "sypnie"
MormoN napisał:
jak się pomiaruje indukcyjność cewki
chyba jak sie mierzy... albo kupujesz drogi miernik za min 200zl albo budujesz JIGa
www.polink.com.pl
wczesniej kupowalem cewki w dexonie - podobne ceny ale mniejszy wybor

Tja ... sorry za słownictwo :-) Powstalo niestety kilka nowych pytań...

Na tą chwilę bawiłem się obliczeniami zwrotnic w winisd i zaczęło mnie zastanawiać jak w tym układzie połączyć głośniki. Czy szeregowo czy może równolegle...
W testach "na krótko" gdwk troche chyba kuleje przy podłączeniu równoległym dwóch 16.
Jak będzie bardziej optymalnie je poołączyć??

GDWK gra pod zwrotką która była stworzona dla SC10n... Warto coś w niej zmieniać??
Siedzi tu kondensator 4,7uF i cewka 0,3mH... i tłumik 2ohm5w i 56Ohm5w
Dla 16 w szeregu wyliczyłem cewke 1,2mH i kondensator 4,7uF.

Czy "moja zwrotnica trzyma się kupy??