Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

DSP - cyfrowa zwrotnica, wady zalety wasze opinie

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    Profesjonalista, jesteśmy niewolnikami pojęcie "kompatybilności wstecznej". Nie tak łatwo jest wprowadzić nowe standardy przy tak wielkiej popularności formatu CD.

    Po drugie obiecnie jest regres, czyli popularyzacja taki rzeczy jak mp3 / mpg4 itp nic nie warte formaty ale za to jak popularne bo przecież mozna utwór z interentu na komórke sciagnąć bo 3MB. Z masówką nie wygrasz :P

    To co proponujesz jest zupełnie oderwane od rzeczywistości, musisz tochę się "poduczyć" bo nick nie pasuje do tekstu (bez urazy :wink: ). Format 64 bity 4MHz zajmowałby o ile dobrze policzyłem 107GB danych na 1h nagrania. Zupełnie nierealizowalna sprawa. Po drugie absolutnym formatem realizowalnym w świecie analogowym jest 24 bity przy czym większość układów ma szumy na poziomie 20-21bitów. Niżej z szumami się nie da zejść i po prostu nie trzeba. Obecne 24 bity cyfrowego świata jest w zupełności wystarczjące jedynie należałoby podnieść częstotliwosć próbkowania. 96kHz czy najwyższe 192kHz to już całkiem nieźle ale i tak tego typu nagrań ze świeca w ręku można szukać. Możnaby empirycznie dość do pewnej granicy szybkości próbkowania powyżej któej układy analogowe, nawet najszybsze nie były by w stanie zrealizować przebiegu wyjściowego generowanego z taką szybkością próbkowania. Zresztą nawet osiąganie tej granicy nie miałob sensu. Obecny poziom 192kHz to juz bardzo dużo, podnosząc to do np 1MHz sprawa rejestracji i odtwarzania sygnału byłaby załatwiona. Problem prewnie by sie pojawił z cała resztą czyli ukłądami któe miałby ten format realizować no i nośnikiem danych który miałby to pomieścić.

    Zwykli ludzie nie potrzebują niczego powyżej formatu CD i raczej juz tak pozostanie. Jedyną zmianę w tym temacie może wnieść film/telewizja wysokiej jakości. Może ktoś tam kiedyś w końcu uzna, że obecny format audio jest za słaby i należałoby go trochę ulepszyć. Ale naprawdę ciężko będzie przestawić pociąg zwany cd-audio na inne tory, on już się tak rozpedził przez 30 lat, że nie ma silnych.

    Skomentuj


      #22
      Wiem ze wychodzi duuużo danych na 1h :wink: , ale czy 30 lat teamu CD nie było wyzwaniem ?, pierwsze CD grzały się jak dziś komputery.

      Ale z drugiej strony dlaczego układy analogowe nie nadążały by ?, one nie pracowały by powyżej 20khz tylko próbek by było dużo aby kształt sygnału zachować(już widzę te radiatory na przetwornikach). Jak nie można iść w megaherce to nawet te skromne 192khz by starczyło przy 24bitach.
      Może ktoś opracuje jakiś upsampler w formie kitu w realnej cenie który nieco 'polpszy' te przebiegi choć to tylko pomoc doraźna ale jak nie można nic zmienić z standardem :cry: .

      Skomentuj


        #23
        Proste zwieksznaie czestotliwosci probkowania i rozdzielczosci nic nie da, szumy analogowe sa juz o kilka rzedow wieksze niz szumy kwantyzacji, pasmo tez nie ma potrzeby tak rozciagac. Probkujac 20kHz sinusa 44,1kHz otrzymamy wierny sinus. Oczywiscie po filtrze.

        Skomentuj


          #24
          Ale muzyka to nie sinusy tylko bardzo 'powywijane' sygnały, szumy nie przeszkadzają są na naprawdę małe, chodzi tylko o odwzorowanie sygnału.

          Skomentuj


            #25
            Wlasnie kazdy sygnal mozna rozlozyc na takie sinusy... Transformata Fouriera sie kłania

            Skomentuj


              #26
              Niestety nie da się odwzorować dokładnie nawet sinusa Potrzebna do tego jest co najmniej 10 razy większa częstotliwość próbkowania niż częstotliwość sygnału. Wszystko ładnie wygląda jak masz sygnał np 20khz i próbkowanie 40khz ale co jeśli jest sygnał 19.9khz przy próbkowaniu 40khz?

              Skomentuj


                #27
                Zamieszczone przez skowron
                ale co jeśli jest sygnał 19.9khz przy próbkowaniu 40khz?
                Jest dobrze. Wystarczy zeby f probkowania byla 2x wieksza od f sygnalu uzytecznego. http://pl.wikipedia.org/wiki/Twierdz...ikowa-Shannona

                Skomentuj


                  #28
                  Zapewniam ze trójkąt daje częstotliwości nawet 16 khz i nie są one podobne do sinusa, dlatego tak dobrze on brzmi na żywo i tak źle na CD.
                  Ta teoria dotyczy bycia w ogóle jakiegoś sygnału a nie dokładnego odwzorowania. Np. oscyloskopy cyfrowe mają tak wysokie próbkowanie aby nam pokazać sygnał w całym swym kształcie a nie tyko obecność napięcia o pewnej wartości.

                  Skomentuj


                    #29
                    Zamieszczone przez pegelmesser
                    Zamieszczone przez skowron
                    ale co jeśli jest sygnał 19.9khz przy próbkowaniu 40khz?
                    Jest dobrze. Wystarczy zeby f probkowania byla 2x wieksza od f sygnalu uzytecznego. http://pl.wikipedia.org/wiki/Twierdz...ikowa-Shannona
                    Zapewniam Cię że nie odwzorujesz dokładnie 19.9kHz przy próbkowaniu 40kHz przy krotnościach częstotliwości próbkowania sprawa jest prosta. Zabawa zaczyna się gdy częstotliwości są "mało przyjazne" tak jak wspomniane 19.9kHz

                    Skomentuj


                      #30
                      Nie ma znaczenia czy jest to 10kHz czy 11,111197777kHz

                      Skomentuj


                        #31
                        Panowie w całej tej dyskusji o technikaliach formatów cyfrowych zapominają o dużo większej bolączce obecnego rynku audio - masteringu płyt. W znakomitej większości są pozbawione dynamiki, pogłośnione ponad standard. Sorry, ale magiczne 192kHz, 24-bit nic w tym temacie nie zmieni. Dobrze zrealizowane CD IMO brzmią bardzo dobrze i na poziomie odtwarzania 99% ludzi nie usłyszy różnicy czy to jest CD czy DVDA. Poza tym nasze wzmacniacze i przede wszystkim głośniki są tym większym utrapieniem niż standard CD-A. Popularyzacja na szeroką skalę formatów stratnych typu mp3 oddala nas jeszcze bardziej od "świetnie brzmiących", ale bardziej na papierze niż w rzeczywistości nagrań.

                        Skomentuj


                          #32
                          Zamieszczone przez Caleb
                          Panowie w całej tej dyskusji o technikaliach formatów cyfrowych zapominają o dużo większej bolączce obecnego rynku audio - masteringu płyt. W znakomitej większości są pozbawione dynamiki, pogłośnione ponad standard. Sorry, ale magiczne 192kHz, 24-bit nic w tym temacie nie zmieni. Dobrze zrealizowane CD IMO brzmią bardzo dobrze i na poziomie odtwarzania 99% ludzi nie usłyszy różnicy czy to jest CD czy DVDA. Poza tym nasze wzmacniacze i przede wszystkim głośniki są tym większym utrapieniem niż standard CD-A. Popularyzacja na szeroką skalę formatów stratnych typu mp3 oddala nas jeszcze bardziej od "świetnie brzmiących", ale bardziej na papierze niż w rzeczywistości nagrań.
                          Podpisuję się obiema rękami!!

                          Skomentuj


                            #33
                            Zamieszczone przez Caleb
                            Panowie w całej tej dyskusji o technikaliach formatów cyfrowych zapominają o dużo większej bolączce obecnego rynku audio - masteringu płyt. W znakomitej większości są pozbawione dynamiki, pogłośnione ponad standard.
                            No ale na to nie mamy wpływu.
                            Zamieszczone przez skowron
                            Niestety nie da się odwzorować dokładnie nawet sinusa Potrzebna do tego jest co najmniej 10 razy większa częstotliwość próbkowania niż częstotliwość sygnału. Wszystko ładnie wygląda jak masz sygnał np 20khz i próbkowanie 40khz ale co jeśli jest sygnał 19.9khz przy próbkowaniu 40khz?
                            Zwiększenie częstotliwości próbkowania jedynie zwiększy górną częstotliwość graniczną i wpłynie na stopień skomplikowania filtru na wy przetwornika.
                            Filtr na wyjściu przetwornika jest jego integralną częścią i niemożna go pominąć !
                            Dlatego da się otworzyć sinus 20Khz czy tam 19.9Khz. Sygnał audio ma ograniczone widmo. Na samym początku w studiu nagraniowym przed przetwornikiem A/D (jakie to zależy od przetwornika) są filtry które usuwają wszystko powyżej.

                            Wracając do tematu myślę że nie ma problemu z wykorzystaniem karty i PC-ta jako aktywnej zwrotki potrzebne jest tylko odpowiednie oprogramowanie :) Trzeba by się za tym rozejrzeć na necie pewnie już ktoś na to wpadł.

                            Skomentuj


                              #34
                              Zamieszczone przez raven1985
                              Wracając do tematu myślę że nie ma problemu z wykorzystaniem karty i PC-ta jako aktywnej zwrotki potrzebne jest tylko odpowiednie oprogramowanie :) Trzeba by się za tym rozejrzeć na necie pewnie już ktoś na to wpadł.
                              już był o tym temat. Jest jakiś dodatek do Foobar i można to na nim zrealizować
                              Juz mi sie nie chce...

                              Skomentuj


                                #35
                                nieprawdopodobne bzdury niektórzy tutaj pisali ,np.cyfrowe filtrowanie jest gorsze od pasywnego , a w takich przecież układach to nie dzielenie jest degradujące tylko cyfrowa regulacja głośności , i o jakości dźwięku decyduje jakość dac-ów.
                                Poza tym jaranie się płytą winylową , przecież ona ma mniejsze pasmo niż CD tylko ,,ładniejsze,, zniekształcenia .
                                24bit 192khz używane teraz to wystarczające maksimum , DSD sensowne jest tylko przy muzyce klasycznej i jest drogie , pewnie z czasem zaginie w związku z powszechnymi w studiach systemami na PCM.

                                - - - - - aktualizacja - - - - -

                                https://sourceforge.net/projects/xov...ce=recommended

                                - - - - - aktualizacja - - - - -

                                https://sourceforge.net/projects/rephase/

                                - - - - - aktualizacja - - - - -

                                https://www.minidsp.com/applications

                                - - - - - aktualizacja - - - - -

                                http://www.trinnov.com/products/hi-f...st/?lang=en_us

                                - - - - - aktualizacja - - - - -

                                http://en.devialet.com/expertpro/#models-pro/

                                - - - - - aktualizacja - - - - -

                                http://en.devialet.com/expertpro/#sam/
                                Last edited by bolonietoperz; 22.01.2017, 00:48.
                                audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                                http://www.rane.com/note160.html
                                Amethyst Trinnov Audio

                                Skomentuj


                                  #36
                                  http://elektronikab2b.pl/technika/22...h#.WM-wYfnhDct
                                  audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                                  http://www.rane.com/note160.html
                                  Amethyst Trinnov Audio

                                  Skomentuj


                                    #37
                                    Poza dzieleniem przez zwrotnicę , korekcja dsp jest znakomitym narzędziem pozwalającym na osiągniecie właściwej charakterystyki , ale trzeba z niej korzystać umiejętnie i z umiarem.
                                    Zwiększanie wzmocnienia pasm powoduje także zwiększanie zniekształceń i zmniejszanie odstępu od szumów. Dobór odpowiednich głośników to podstawa a lepszy efekt uzyskasz przez wycinanie częstotliwości tam gdzie wyniki pomiaru pokażą . Dla przykładu, jeśli chcesz podbić dolne i górne tony, lepiej wytłum tony środkowe. Efekt ten sam, a skuteczność lepsza.
                                    Maksymalny poziom wyjściowy DSP powinien być równy lub większy od poziomu sygnału wymaganego do wysterowania przydzielonych wzmacniaczy do pełnej mocy wyjściowej.
                                    Maksymalna moc wyjściowa nie jest zawsze używana ,jednym z rozwiązań jest zmniejszenie wzmocnienia wzmacniaczy mocy , drugim jest umieszczenie pasywnego tłumika na wejściu wzmacniacza mocy.
                                    Last edited by bolonietoperz; 27.03.2017, 08:06.
                                    audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                                    http://www.rane.com/note160.html
                                    Amethyst Trinnov Audio

                                    Skomentuj


                                      #38
                                      nowe ciekawe systemy

                                      - - - - - aktualizacja - - - - -

                                      http://www.backesmueller.de/de/produ...m-line-35.html

                                      - - - - - aktualizacja - - - - -

                                      https://www.meridian-audio.com/

                                      - - - - - aktualizacja - - - - -

                                      http://kiiaudio.com/en/

                                      - - - - - aktualizacja - - - - -



                                      - - - - - aktualizacja - - - - -

                                      Skomentuj


                                        #39
                                        ATC Loudspeaker

                                        - - - - - aktualizacja - - - - -

                                        http://atcloudspeakers.co.uk/hi-fi/l...series/scm40a/

                                        - - - - - aktualizacja - - - - -

                                        http://positive-feedback.com/reviews...-40a-speakers/

                                        - - - - - aktualizacja - - - - -

                                        http://www.audiostereo.ro/ATC_scm40a_main.html

                                        Skomentuj


                                          #40
                                          te ATC mają zwrotnice aktywną analogową , ale warto zrobić takie kolumny ze zwrotnicą cyfrową z prawdziwym dokładnie pomierzonym opóźnieniem czasowym głośników.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X