Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Jaką specjalność wybrać?

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Jaką specjalność wybrać?

Witajcie, jako, że za niedługo stanę przed wyborem specjalności na moich studiach, chcę Was poprosić o radę.
    Studiuję sobie energetyke i do wyboru mam 7 specjalności.
    Zapytacie co mnie interesuje? No i właśnie mnie interesuje w sumie wszystko. Najmniej to chyba ta energetyka jądrowa mnie interesuje, w sumie nie wiem dlaczego, ale jakoś mnie nie ciągnie.

Najbardziej mnie interesuje: energetyka wodorowa, modelowanie komputerowe, systemy sterowania i zarządzania w energetyce i zrównoważony rozwój ( tzn odnawialne źródła )

Prosiłbym o wszelkie rady, najlepiej osób z branży, ale może jacyś znajomi znajomych coś tam polecali itp.
    O co mi chodzi? Chodzi mi o to, aby wybrać coś przyszłościowego i przede wszystkim w miarę pewnego.
    Np. taka energetyka jądrowa - niby to przyszłościowe, ale czy pewne? To samo z odnawialnymi źródłami: wiele jest zwolenników i wiele przeciwników. A takie linie przesyłowe? Nieważne co będzie energie wytwarzało, ale linie będą zawsze :P Teoretycznie przynajmniej.

Dobra, więc tutaj są nazwy specjalności i opisy każdej z nich:

Ciepłownictwo, Ogrzewnictwo i Klimatyzacja
    Studia na tej specjalności umożliwiają przygotowanie specjalistów w zakresie efektywnego wykorzystania energii, projektowania, budowy i eksploatacji urządzeń cieplnych, procesów spalania i ochrony środowiska, ciepłownictwa i ogrzewnictwa, wentylacji i klimatyzacji, zintegrowanych systemów zarządzania energią.

Energetyka Jądrowa
    Studia na specjalności Energetyka jądrowa obejmują zagadnienia: nadprzewodnictwa, półprzewodników, materiałów magnetycznych, termoelektrycznych, dielektryków, kompozytów, a także stosowanie wodoru jako nośnika energii rokującego zajęcie istotnego miejsca w energetyce przyszłości. Szczególna uwaga poświęcana jest energetyce jądrowej, głównie w jej zaawansowanych postaciach.