No i już nie ma NE123 za pół darmo.
Ale z tego co mi się wydaje dodali kilka pozycji. Wraca HDS205
280zł za 8cali - myślicie, że może być alternatywą dla CA22 ?
Ale to wiarze sie tez z obowiązkami z drugiej strony rowniez
Normy, ilośc towaru, odpowiednia obsługa i serwis
Duże zamowienia od dystrybutora
Fachowa obsługa
To nie jest łatwy kawałek chleba
I to nie oznacza tez, ze nie bedzie innych dystrybutorów
A to dlaczego?
Jesteśmy w unii europejskiej!
Nie ma czegoś takiego jak ograniczenia rynkowe.
To ty sobie wybierasz gdzie chcesz kupic głośniki.
A mi sie osobiście w Bułgarii podobało
SW obraźiles sie na mnie?
Telefonu nie odbierasz od jakiegos czasu? :(
Dokładnie. Handlować można z każdym, problem jednak w tym że, za względu tą możliwość firmy wyrównują ceny aby nie niszczyć innych w europie. Także akustyk nie będzie miał ich dużo atrakcyjnieszych jak inny w europie na co niektórzy u nas liczą. Te wyrównywanie cen oczywiście nie jest dla nas za dobre bo w zarobkach jednak jest spora różnica..
Producenci dość często prowadzą sprzedaż swoich towarów w tzw. systemie dystrybucji wyłącznej. Polega on na tym, że dystrybutor otrzymuje prawo wyłącznej sprzedaży towaru objętego porozumieniem na określonym terytorium lub dla określonej grupy odbiorców. Czy zawieranie tego rodzaju umów jest zgodne z obowiązującymi przepisami?
"
MAŁGORZATA SURDEK
adwokat, partner w kancelarii CMS Cameron McKenna
Producenci z reguły ustanawiają wyłącznych dystrybutorów, w sytuacji kiedy nie mają własnych zasobów wystarczających do penetracji nowych rynków. Przyznanie wyłączności odpowiednio motywuje dystrybutora do zwiększonego wysiłku na rzecz promocji towaru na określonym terytorium lub wśród określonej grupy odbiorców.
Chociaż dystrybucja wyłączna z reguły prowadzi do ograniczenia tzw. konkurencji wewnątrzmarkowej, prawo ochrony konkurencji co do zasady zezwala na zawieranie tego typu umów, pod warunkiem że nie znajdą się w nich postanowienia bezwzględnie zakazane przez prawo. Jednym z takich niedozwolonych postanowień jest przyznanie dystrybutorowi absolutnej ochrony terytorialnej, która sprowadza się do tego, że dostawca oraz inni jego dystrybutorzy nie mogą prowadzić jakiejkolwiek sprzedaży na terytorium lub do grupy odbiorców przydzielonych wyłącznemu dystrybutorowi.
Wyłączny dystrybutor nie może zakazać dostawcy i innym jego dystrybutorom prowadzenia sprzedaży pasywnej na terytorium lub do grupy odbiorców zastrzeżonych na wyłączność dla niego samego. Sprzedaż pasywna to sprzedaż prowadzona w odpowiedzi na indywidualne zamówienia klientów, do których sprzedawca nie kierował ofert, reklam oraz działań marketingu bezpośredniego. Nie można jej ograniczać np. poprzez nakładanie obowiązku uzyskania zgody dystrybutora wyłącznego na realizację zamówienia pochodzącego od klienta z terytorium lub z grupy odbiorców objętych wyłącznością lub obowiązku przekazania dystrybutorowi wyłącznemu takiego zamówienia.
Wolno natomiast ograniczać możliwość prowadzenia przez innych dystrybutorów sprzedaży aktywnej na terytorium lub do grupy odbiorców zastrzeżonych dla dystrybutora wyłącznego, jeżeli ograniczenia te nie utrudniają odsprzedaży towarów klientom tych innych dystrybutorów. Sprzedaż aktywna to działania sprzedawcy podejmowane w celu zwiększenia sprzedaży lub pozyskania nowych klientów polegające w szczególności na prowadzeniu reklamy, promocji, tworzeniu oddziałów na danym obszarze. Sprzedaż internetowa jest uznawana za sprzedaż pasywną i nie można jej zakazać, chyba że jest ona skierowana przede wszystkim do klientów z terytorium lub z grupy odbiorców objętych porozumieniem o wyłącznej dystrybucji."
kluczowe jest ostatnie zdanie.... "chyba że jest ona skierowana przede wszystkim do klientów z terytorium lub z grupy odbiorców objętych porozumieniem o wyłącznej dystrybucji" np. stworzenie polskiej wersji strony czy podawanie cen w PLN wystarczy...
a hasło "promocja, wyprzedaż" to już woda na młyn dla prawników :)
Tak naprawdę wszystko zależy od scanspeka jak nie będzie chciał, żeby transducers sprzedawał głośniki do polski to znajdzie na to metodę...
Tak naprawdę wszystko zależy od scanspeka jak nie będzie chciał, żeby transducers sprzedawał głośniki do polski to znajdzie na to metodę...
Dokładnie tak, jest wiele sposobów "nadaktywności handlowej dystrybutorów" chodź nie jest to pracochłonne i zajmuje trochę czasu. Stąd wspomniane przeze mnie wyrówwnywanie cen na terenie unii przez duże firmy. W ostatnich latach Polska uznawana była za rynek "wschodzący" i perspektywiczny, spore wzrosty sprzedaży napajały optymizmem. Dopiero jak pojawiły się spadki w innych krajach zaczęto się temu przyglądać. I tak samochody i inne towary wyjeżdzały i wyjeżdzają masowo, chodź teraz trochę mniej.
Taki ss nigdy nie da cen takich aby opłacało się wysłać towar np. Do hiszpanni, zarobić i wykończać tam lokalnego dealera bo w efekcie końcowym jest to wykańczanie samego siebie.
No my nie mamy na to wpływu, chcemy taniej bo zarabiamy dużo mniej niż np. Holendrzy. Wolny rynek spowodował właśnie takie praktyki wożenia towaru po europie. Niemcy też szukają taniej więc jak w polsce ss będzie 20% taniej będą kupować tu a dystrybutor w niemczech zwinie interes. Strasznie chora sytuacja i trudna do rowiązania, ja jestem za tym aby podnieśli nam zarobki a ceny niech będą wysokie
Nie, to nie jest zmowa cenowa, regulujesz to rabatami i bonusami. Zmowa ćenowa jest jak dwie różne firmy np. SS i Seas ustalają poziom cen powiedzmy tego samego głośnika.
Skomentuj