Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Zabranie dowodu rejestracyjnego za przepaloną lapmkę prawą postojową

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    Z sądami różnie bywa ... Ja w tym roku dostałem "wyrok" uniewinniający; sprawa ze straży miejskiej za niszczenie zieleni (parkowanie kołami jednej strony samochodu na czymś co według nich jest trawnikiem). Normalnie pewnie przyjął bym mandat bo wiem że dyskusja jest jałowa, ale że akurat leczyłem zerwane ścięgno achillesa i nie byłem mobilny, olałem pismo ze straży i sprawa trafiła do sądu. Po jakimś czasie dzwoni mama i mówi że znowu wstyd przed listonoszem bo znowu pismo z sądu itd ...:> Ale dzwoni po kilku minutach ponownie że przeczytała to pismo i że sąd mnie uniewinnił bo na zdjęciach dowodowych ze straży, sąd zieleni żadnej nie widzi :)

    Tak wiec równie bywa, czasami można być mile zaskoczonym.

    Skomentuj


      #22
      Hmm pewnie ta policjantka miała okres

      Skomentuj


        #23
        Albo zespół niedopchnięcia.

        Skomentuj


          #24
          Nie na temat...
          Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
          a widzial ktos z was fabryczne xenony w normalnych autach?
          fabryczny xenon w passacie B5 nie rozni sie NICZYM od takiego zestawu!
          lampa ta sama, przetwornica montowana na lampie, kable bez zmian
          wczoraj widzialem identyczne rozwiazanie w min
          Czasem na szybce jest wybita homologacja na np. d2s i h1 albo podobne. Generalnie to do ksenonów powinny być spryskiwacze reflektorów (zbiornik płynu większy) + układ samopoziomujący + przetwornica + uchwyt na palnik ksenonowy. W b5 po lifcie reflektory są całkiem inne, w b5 przed liftem możliwe że są takie same OBUDOWY co nie znaczy że są takie same mocowania na palniki ksenonowe. Te pseudoksenony to tylko środek doraźny, normalnie taki palnik powinien dawać z 25W około 3000lm czyli 2 razy więcej od żarówki. No i jak macie wypadek to ubezpieczalnia może odmówić zapłaty.

          Jeśli macie kłopot z niewystarczającym oświetleniem to zacznijcie od przyczyny: wymiana reflektorów na NOWE (odbłyśniki się wypalają, matowieją, rdzewieją, szybka matowieje z czasem zatrzymując część światła) co daje dużą różnicę, wymiana żarówek na dobrej jakości (nie tesco, nie xenon efekt czy inne niebieskie, ale coś pokroju tungsram megalight, osram silver, osram nightbreaker, philips) te żarówki są drogie (od 25zł/kpl tungsrama) ale jako jedne z nielicznych posiadają parametry zbliżone do katalogowych. Żarówki h1/h7 powinny świecić z jasnością 1500lm, podczas gdy żarówki z barwioną bańką na niebiesko posiadają 700-800lm. Tanie marketowe mają więcej lumenów od niebieskich, ale mają za to złą konstrukcę włókna przez co oślepiają kierowców. Kolejna sprawa to częstotliwość wymiany. Z czasem żarówki świecą słabiej, dlatego można wymieniać żarówki np. co roku i powinna być różnica. Kolejna sprawa to napięcie zasilania żarówek samochodowych przy włączonym silniku. Wzrost temperatury żarnika 2x spowoduje że żarówka będzie świecić 8x mocniej. W zwykłym samochodzie, np. new beetle z '99 napięcie na żarówce wynosi 12,7V, podczas gdy mierząc napięcie ładowania pokazuje powyżej 14,1V, czyli można by było zwiększyć jasność o ok. 350lm poprzez zastosowanie przekaźników. No i na końcu ustawcie światła.

          10.5V : 510 lumens
          11.0V : 597 lumens
          11.5V : 695 lumens
          12.0V : 803 lumens
          12.5V : 923 lumens
          12.8V : 1000 lumens ←Rated output voltage
          13.0V : 1054 lumens
          13.5V : 1198 lumens
          14.0V : 1356 lumens ←Rated life voltage
          14.5V : 1528 lumens

          Skomentuj


            #25
            Zamieszczone przez Raf Zobacz posta
            Nie na temat...


            nightbreaker
            Potwierdzam, żarówki bardzo fajne, dobrze świecące, ale... Nie wytrzymały nawet roku a nie uśmiecha mi się wydawać co chwilę 60zł na żarówki. Obecnie mam przysłowiowe zenony ale 4300k i przez rok nikt mi nie mrugnal ze go oslepiam, przedtem mialem 6000k i po 2 dniach zdjalem bo co chwila sie ktos burzyl...

            Skomentuj


              #26
              To przesiądź się na tungsramy - 2-3 razy tańsze a świecą bardzo dobrze. Jeszcze jest opcja że można domontować drl, wtedy światła mijania powinny wytrzymać dłużej bo są używane tylko nocą

              Skomentuj


                #27
                A to juz zwykle zarowki sa bee...?
                Ze trzeba agrotuning robic i jakis złom montować?

                A potem oślepiac wszystkich i po czasie miec wypalone odblaski
                Juz mi sie nie chce...

                Skomentuj


                  #28
                  Żarówki ksenonowe mogą być stosowane tylko i wyłącznie w reflektorach do tego przeznaczonych (homologowanych). Z resztą tak jak każdy inny reflektor jest homologowany ze ściśle określonym typem żarówki (H4, H7 itp). Pamiętacie żarówki halogenowe niby H4 z dużym kołnierzem produkowane na potrzeby zastosowania do reflektorów w PF 126p? To jest sytuacja analogiczna ze stosowaniem wyładowczego źródła światła w reflektorach przeznaczonych do innego typu oświetlenia. Ponadto warunki techniczne pojazdów wyraźnie wymagają wyposażenie pojazdu w układ automatycznego samopoziomowania reflektorów ksenonowych. Ze spryskiwaczami jest sprawa dyskusyjna bo warunki techniczne nie wymagają takiego wyposażenia, ale reflektor jest homologowany jako zespół wraz ze spryskiwaczem i układem samopoziomującym. Tyle w temacie.
                  Pozdrawiam.
                  PS: Żona ma nową Hondę Jazz z oświetleniem halogenowym. Konstrukcja reflektora jest tak dopracowana, że w niczym to światło nie ustępuje ksenonowemu źródłu. Jak widać można tanio i dobrze.

                  Skomentuj


                    #29
                    Zamieszczone przez Raf Zobacz posta
                    To przesiądź się na tungsramy - 2-3 razy tańsze a świecą bardzo dobrze.
                    Potwierdzam, też od paru lat kupuję tylko Tungsramy.

                    Skomentuj


                      #30
                      Najciekawsze jest to, że nowe lampy nie oznaczają lepszego oświetlenia... Mam escorta '96 i 207 '2010, w obu normalne żarówki, escort daję wyraźniejszy światłocień i zauważalnie więcej światła i wydaje się że świeci dalej. A wcześniej miałem 406, tam była bajka z oświetleniem... Czyżby producenci gorszym oświetleniem zmuszali do zakupu ksenonów?

                      Skomentuj


                        #31
                        Oczywiście że w nowych samochodach nie zawsze montują dobre oświetlenie. Mówię o lampach zużytych czasowo, niektóre nieraz są zżółknięte od starości, matowe, a przy niektórych są wypalone odbłyśniki lub są zardzewiałe. W większości przypadków sama wymiana lamp na nowe daje efekt na +. Po drugie jak już ktoś wspomniał to ustawienie. Jeśli piszesz że w escorcie świeci wyraźnie dalej to może znaczyć że masz lampy ustawione niepoprawnie tak jak pisała to wcześniej inna osoba, gdyż światło pada wyżej, a przez to dalej i kierowca z naprzeciwka dostaje po oczach.

                        Skomentuj


                          #32
                          A co powiecie na nowe ducata,jumpery i boxery jak staną za wami w lusterka swiecą ? maja światła na wysokości waszej tylniej szyby.

                          Co za idiota to projektował i dopuścił do ruchu???

                          Skomentuj


                            #33
                            Zamieszczone przez awaria Zobacz posta
                            Co za idiota to projektował i dopuścił do ruchu???
                            ekonomista
                            podczas kolizi wymieniasz tylko zderzak

                            Skomentuj


                              #34
                              Nie ekonomista tylko inżynier i projektant. Ekonomiści nie projektują samochodów księgowi też nie.

                              Co do Tunsgramow to wiadomo że są świetne żarówki, mialem, długo i genialnie świeciły. Nightbreakery jeszcze chyba lepiej, za to faktycznie, maja straszliwie krótka żywotność.

                              Co do żarówek "ksenon" do świateł h7 i h4, trzeba byc skończonym idiota zeby dac cos dawać. Po pierwsze to nie swieci, tylko sie żarzy, po drugie światła sa do święcenia a nie do robienia z auta wioski, a po trzecie najcześciej świeca w jakis kosmos, ale zważywszy ze zazwyczaj sa megaslaby to nie problem.
                              Niestety ludzie ej kupujący nabierają sie na marketowi szit bo ładny, tylko nikt nie wpadnie na to ze żarówki sa po to by w nocy drogę oświetlać, a nie świecić na niebiesko Bombaj auto lepiej wyglada lol.

                              Skomentuj


                                #35
                                Tak dopiero trafiłem na ten temat... Nie ma w taryfikatorze mandatu za spalone oświetlenie .
                                Jest za używanie niezgodne z przeznaczeniem jednak to zupełnie coś innego .
                                Nie znam sytuacji nie wnikam ale z doświadczenia wiem że jest takie coś jak akcja- reakcja ...
                                Swoje wyjeździłem i dawno temu odkryłem że warto grac pod nutę jaką lubią...
                                Udawać debila nie stawiać się bo to się nie opłaca .
                                Wiele razy mnie zatrzymywali a kończyło się na pouczeniu ..czasem jakiś mandat 50 zł bez punktów za deptanie trawnika albo inne bzdury ..
                                Jak to mówią pokorne ciele dwie matki ssie


                                Co do zabrania dowodu jest to zgodne z prawem - często wystarczy pokazać w wydziale komunikacji rachunek paragon za żarówkę i zwrócą papiery . Ja tak miałem

                                Skomentuj


                                  #36
                                  Zamieszczone przez utopia Zobacz posta

                                  Co do zabrania dowodu jest to zgodne z prawem - często wystarczy pokazać w wydziale komunikacji rachunek paragon za żarówkę i zwrócą papiery . Ja tak miałem
                                  UUUUU a w jakim to wydziale tacy odważni ludzie pracują? Odzyskanie dowodu zatrzymanego przez policję tylko i wyłącznie po okazaniu zaświadczenia z badania technicznego potwierdzającego usuniecie usterek. Cena 20 zł za każdą wypisaną usterkę ale nie więcej jak za badanie okresowe.
                                  Pozdrawiam.

                                  Skomentuj


                                    #37
                                    Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
                                    ekonomista
                                    podczas kolizi wymieniasz tylko zderzak
                                    No to zdecydowanie nie ekonomista, dobremu ekonomiście zależało by na wymianie całego przodu ;-) Firmy motoryzacyjne najwięcej zarabiają własnie na częściach do napraw powypadkowych.

                                    Skomentuj


                                      #38
                                      Zamieszczone przez Raf Zobacz posta
                                      Jeśli piszesz że w escorcie świeci wyraźnie dalej to może znaczyć że masz lampy ustawione niepoprawnie tak jak pisała to wcześniej inna osoba
                                      Oba samochody przeszły normalny przegląd techniczny ze sprawdzeniem świateł i drobną regulacją wysokości świecenia, w escorcie na pewno nie świecą za wysoko, może to różne oprawki coś zmieniają H4 vs H7? Chociaz w 406 też były H7 i świeciło to doskonale... A może klosze? Miałem też okazję pojeździć na takich wypalonych światłach jak mówisz, tam był ksenon, szybka już matowa, wieczorem to się bałem wyjechać bo była tragedia z widocznością...

                                      Skomentuj


                                        #39
                                        lokiec3 - przydało by się poczytać kodeks... nie wszystkie powody odebrania dowodu zmuszają do jechania na przegląd.
                                        Nie tylko ja tak miałem i dowód wrócił bez problemu

                                        Skomentuj


                                          #40
                                          Zamieszczone przez utopia Zobacz posta
                                          lokiec3 - przydało by się poczytać kodeks... nie wszystkie powody odebrania dowodu zmuszają do jechania na przegląd.
                                          Nie tylko ja tak miałem i dowód wrócił bez problemu
                                          No właśnie. Przydałoby się poczytać. Jeżeli zapis w akcie prawnym mówi o jakiejś czynności, którą wykonuje się w danym przypadku to jest ona obligatoryjna dla wszystkich przypadków, chyba że podane są wyłączenia. Więc zgodnie z Art 81 ust. 11 wspomnianego Prawa o Ruchu Drogowym wyraźnie mówi że takowy pojazd po zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego podlega dodatkowemu badaniu technicznemu.
                                          Cytuję:
                                          11. Niezależnie od badań, o których mowa w ust. 3-5, dodatkowemu badaniu technicznemu podlega pojazd:
                                          1) skierowany przez organ kontroli ruchu drogowego:
                                          a) w razie uzasadnionego przypuszczenia, że zagraża bezpieczeństwu ruchu lub narusza wymagania ochrony środowiska,
                                          b) który uczestniczył w wypadku drogowym, w którym zostały uszkodzone zasadnicze elementy nośne konstrukcji nadwozia, podwozia lub ramy, z zastrzeżeniem pkt 5, lub noszący ślady uszkodzeń albo którego stan techniczny wskazuje na naruszenie elementów nośnych konstrukcji pojazdu, mogące stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego;

                                          Ponadto przepisy szczegółowe dotyczące zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych określają rodzaje i czynności itp itd

                                          Celowo pogrubiłem słowo podlega. A urzędnicy, którzy robią takie chocki klocki po prostu to prawo łamią i tyle. Ale niech każdy robi jak uważa jego sprawa.
                                          Pozdrawiam.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X