Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Czyszczenie wtryskiwacza w silniku benzynowym

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Czyszczenie wtryskiwacza w silniku benzynowym

    Witam

    Posiadam Skode Felicie 1,3 MPi z 98roku. Problem jest taki, ze mechanik stwierdzil iż jeden z wtryskiwaczy nie dziala, nie podaje paliwa i silnik chodzi tak jakos inaczej mulowato ledwo co i szarpie njim w calym zakresie obrotow. Stwierdzil zatkanie wtryskiwacza...

    Moje pytanie brzmi czy ktoś z Was Zna jakis domowy lub nieskomplikowanyy sposob na przeczyszczenie takiego wtryskiwacza?

    Wiem ile kosztuje nowy wtryskiwacz i dlatego chcialbym tego jak się uniknac ze wzgledu na srodki finansowe.

    pozdr

    #2
    Nieznam odpowiedzi na Twoje pytanie, ale olecam forum motoryzacyjne http://www.motonews.pl/forum/

    Poszukaj lub napisz tam, to prawdopodobie uzyskasz informacje.
    Pozdrawiam

    Skomentuj


      #3
      Co do zabrudzenia sie wtryskiwacza (tudziesz zatkania) to moge napisac ze to sie praktycznie nie zdaza, paliwo jest przeciez filtrowane, pomierz uzwojenia cewki wtyskiwacza dobrego i tego co niby jest niesprawny (powinno byc cos kolo 70R ale moge sie mylic), jak cewka bedzie dobra to wykrec go, podlacz i sprawdz czy jest drozny. Klucze do reki i do roboty :)
      Powodzenia.
      Tak nawiasem mowiac to z mechanicznych rzeczy mam troche na glowie:

      i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
      https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

      Skomentuj


        #4
        Jest taki specjalny specyfik do czyszczenia wtryskiwaczy - qumpel mówił, że jemu pomogło bo też miał jeden gdzieś przytkany. Albo zalej benzynę Shel V-Power (jakoś tak to się pisze) najlepiej jak masz mało paliwa tak, żeby się nie mieszała z inną.

        Skomentuj


          #5
          ja moge powiedziec jak czyscilem wtryskiwacz diesel w silniku lamborghini :P
          czyscilem sprezonym powietrzem ze sprezarki, zobacz moze znajdziesz cienki drucik?

          ale wtryskiwacz raczej sie nie zatyka 1, tylko wszystki jak bys miaał paliwo brudne, moze przewód paliwowy? alo pompa (chociaz jest 1 to chyba wszytski powinna zapychac)

          jakas wada fabryczna? 1.3 to konstrukcja czeska; u mego ojca w felicjii sdi (silnik VW) nastapilo bliskie spodkanie tłoka z zaworem!!! - wada fabryczna; to koszta naprawy wyniósł ponad 4 tys :/


          skody to szajs!!!

          Skomentuj


            #6
            aryan
            Przeciez tu nie chodzi o silnik diesla tylko o benzynowy MPI. Tak nawiasem mowiac to druty prosze trzymac z daleka od ftryskiwaczy, to jest niedopuszczalne zeby drutem czyscic wtryskiwacz badz tez sama koncowke. W dieslu z pompa rotacyjna (diesel) jest okolo 30MPa (ok 300 atm), jeszcze jak zyje i robie z tym codziennie to nie slyszalem zeby sie wtryskiwacz zapchal, to jest poprostu niemozliwe, jak cos to moze byc nieszczelny, moze rozic, miec zle rozpylenie lub zle cisnienie otwarcia ale zapchac nigdy (diesel oczywiscie).
            i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
            https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

            Skomentuj


              #7
              jezeli zatka ci sie wtryskiwacz bedzie to chyba jeden na 10 000 paliwo podawane jest bardzo mocno filtrowane

              najprawdopodobniej jest uszkodzony i nie ma tu o czym pisac trzeba wymienic na nowy i koniec

              Skomentuj


                #8
                LUKASZ
                Czasami nie trzeba wymieniac, jezeli to jest efekt kawitacji i sa widoczne delikatne wrzery (nawet jak nie widac a struga nie jest rowna i wtrysk rosi) to mozna go dotrzec i czesto tak robie, efekt jest zadowalajacy.
                Pisze oczywiscie o dieslu.
                W benzyniaku wtryski do wymiany (inne warunki pracy).
                i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
                https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

                Skomentuj


                  #9
                  borys ja tez pisze o benzyniaku stan wtryskiwaczy to wg mnie jeden z najwazniejszych powodow obnizenia mocy silnika i jego szybszego zuycia bo chyba nie musze tlumaczyc co sie dzieje jak wtrysk "leje"

                  Skomentuj


                    #10
                    Nie no tlumaczyc nie musisz.
                    Napisz lepiej jak tam postepy z Uno bom ciekaw.
                    i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
                    https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

                    Skomentuj


                      #11
                      odebralem hmm w zasadzie wiekszosc jest juz skonczona silnik ma dokladnie na dzien dzisiejszy po zabawach z ustawieniami 140 KM przed tym, testowalismy nawet 160 km ale silnik pracowal nierowno wiec jest 140/6000 moment obrotowy to 182/3100

                      przyspieszenie 0-100 km 7,0 s plynnie ciagnie nawet na 5 biegu
                      obecnie czekam na drazek stabilizujacy i usztywniajacy nowy do przerobienia zostalo jeszcze zawieszenie ale ty tylko wzmocnienie i nowe sprzezyny i amortyzatory

                      wrazenia z jazdy hmmmmmmmm powiedzmy ze spod swiatel zaden tjuninkowany golf czy BMW cha nie maja najmniejszych szans samochodzik przyspiesza niesamowicie wrazenia sa zupelnie inne jak jazda duzym bmw czy sportowym autkiem pozatym [odba mi sie jak fani wiejskiego tjuninku nie wane jak by sie starali nie moga dojsc mojego fiacika a czesto sie wrecz z nimi bawie jak silnik osiaga 4 tys obrotow i sprezarka ma cisnienei robocze jezu szok polecam koszt calosci zamknol sie w
                      9 000

                      Skomentuj


                        #12
                        LUKASZ
                        Jak bedziesz potrzebowal jakakolwiek autodate to daj znac, do 2004r mam wszystkie samochody.
                        Wiem jak chodzi 140KM silnik w okolo 800kg autku bo mialem okazje pojezdzic i porownac z audi 2.8 V6 no i niestety audi spuchlo. Powiedz mi czy zmieniales cos stopien sprezania i jak ci silnik wyciaga z samego dolu, bo czasami bywaja z tym problemy.
                        i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
                        https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

                        Skomentuj


                          #13
                          glowica zostala spanowana o 1 mm trudno mi powiedziec ile zostalo to zmienione (stopien sprezania) wiec nie bede sie rozpisywal od samego dolu jak ciagnie hmmmm tu niestety jest turbo dziura i autkozbiera sie dopiero od 2200 tys obrotow
                          wiemze wlosi wyprodukowali spacjalny walek rozrzadu do wersji 1,4 turbo ale nie jestem w stanie tego zweryfikowac powyzej 4000 obrotow ciezko jest oddychac i tak jest do jakichs 150 km / h ps autko wazy nieco ponad 650 kg

                          [ Dodano: 2005-07-26, 18:46 ]
                          mialo byc 4200 a nie 2200

                          Skomentuj


                            #14
                            dieslu z pompa rotacyjna (diesel) jest okolo 30MPa (ok 300 atm), jeszcze jak zyje i robie z tym codziennie to nie slyszalem zeby sie wtryskiwacz zapchal, to jest poprostu niemo
                            ja p rzy generalnym podlaczylem wtrruyskiwacxzz pod sprezarke- profilaktycznie,



                            Czasami nie trzeba wymieniac, jezeli to jest efekt kawitacji i sa widoczne delikatne wrzery (nawet jak nie widac a struga nie jest rowna i wtrysk rosi) to mozna go dotrzec i czesto tak robie, efekt jest zadowalajacy
                            kawitacja????? chyba pomyles pojecia :P
                            kawitacj - jest to powstawanie , rezonansowe pulsowanie mikropecherzykó gazów wywołane przez ultra dzwieki

                            [ Dodano: 2005-07-29, 13:17 ]
                            LUKASZ a jakie masz uno? jaki silnik???

                            turbo od jakiego sammochosu masz? intercooler?


                            bo po obejrzeniu TOP GEAR ze spiderem 300km/500kg myslale zeby cos takiego wyknac ;

                            problem jest z sama sprezarka i przeniesieniem napedu

                            Skomentuj


                              #15
                              Nie tylko przez ultradźwieki.Słyszałeś o pompie kawitacyjnej?Tam nie ma ultradźwieków.Borys wie co mówi.

                              Skomentuj


                                #16
                                aryan, niewiesz?? Byłe takie wersje una 1.3 lub później 1.4 TURBO (115KM seryjnie). Auto to mimo swojego wieku miało zaje...te rozwiązanie techniczne. Deska Digita - cyfrowy licznik, intercooler, wtrysk MPI, chłodzone wtryskiwacze i dużo innych ciekawych bajerów.

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Słyszałeś o pompie kawitacyjnej
                                  nie słyszałem.
                                  czyli uniak długo nie pozyje

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    co rozumiesz ze dlugo nie pozyje?
                                    wszelkie przerobki zostaly wykonane w warsztatach specjalistycznych z czego jeden wystawia jedno z najszybszych aut w wyscigach na 1/4 mili nie podam nazwy z oczywistych powodow
                                    uno jest lepiej opisane w dziale opony

                                    orgianlne uno 1,4 turbo jest praktycznie nieosiaglne szczegoonie wersje sygnowane przez ferrari staly sie legenda nie mowiac o wersjach sprzed 90 roku sa perelkami na poziomie golfa gti 1 rarytaski oddal bym bez wachania swojego C5 za takie cos mniam
                                    PETERS zapominiales ze wersje oznaczone symbolem 1,4turbo S mialy fotele zmieniajace twardosc proporcjonalnie do szybkosci jazdy !!!!!!!!!!

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      bo to fiatex :P

                                      jak go bedziesz tak katował;
                                      jesli chceszmiec cos zrobione dobrze to zrób to sam !!!!
                                      ja bym warsztatom nie ufał
                                      9 tys łacznie z kosztem samochody????
                                      ja bym wolał cos takiego :) http://www.arielmotor.co.uk/04/frames.htm
                                      220km i 495kg mam malo kasy na dobry silnik

                                      rame z zawieszeniami moge zrobic w tydzien gorzej z przeniesieniem napedu :/

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        aryan

                                        Pojec nie pomylilem, napisz moze gdzie jest wieksze prawdopodobienstwo powstania mikropekniec w przeplywie laminarnym czy turbuletnym a moze dokladniej w jakim przedziale liczby Reynoldsa ? (bede wdzieczny :))) )

                                        LUKASZ
                                        Tak apropo perelek to mialem przyjemnosc spotkac sie z golfem I 1,6gti, mam audi 2.0 ale tylko sobie tyl golfa poogladalem.
                                        i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
                                        https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X