Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Warunki dla kujawskiego w diesel'u.

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Warunki dla kujawskiego w diesel'u.

    Witam!Planuję niedługo zakupić Citroena BX 1.9 TGD. Jako, że głównie będzie on służył na dojazd do szkoły(dziennie 70km), więc chciałbym jeździć na oleju kujawskim zarówno w zimę jak i w lato. Są różne teorie na ten temat, np. wtryski na większe ciśnienie, przestawianie pompy, a wszystko dlatego że olej roślinny jest gęstrzy od zwykłego ON, jeżeli natomiast podgrzeje się go do temperatury ok 80 stopni, to można go normalnie uzywać, co ciekawe olej roślinny jest m,niej szkodliwy dla silnika a co ważne także dla środowiska. Myślałem o zrobieniu jakiejś grzałki, którą umieściłbym w małym zbiorniczku (ok.200ml) przed pompą, tak aby szybko te 200ml się zagrzało do 80 stopni. CZy może ktoś mi podpowiedzieć z czego zrobić taką grzałkę, żeby w miarę szybko podgrzało się te 200ml, nie zużywając całej energi zgromadzonej w akumulatorze? Oczywiście chodzi mi o jak najprostrze rozwiązanie czyli o grzałkę na 12v. Widziałem w necie grzałki na pzrewody po 140-300zł, więc odpadają.Czy można to zrobić jakimś tanim kosztem? Aha no i pzrydałby sie jakiś termistor z przekaźnikiem, aby grzałka się wyłączyła gdy olej osiągnie odpowiednią temperaturę. Pozdro!

    #2
    na elektrodzie.pl juz zapewne nie raz poruszano ten temat i sa na to sposoby :)
    znajomy jedne jezdzi na OR (Astra 1,7), ale chyba nie ma zadnych grzalek ani nic z tych rzeczy, no ale pewnie nie zaszkodzilo by zamontowac

    Skomentuj


      #3
      na elektrodzie jest bardzo obszerny temat o tym co chcesz zrobic,wszystko jest tam dokladnie opisane.

      Skomentuj


        #4
        Ok. Poszukam na elektrodzie. Co do jeżdżenia na zimnym oleju to nie warto bo po jakimś tam przebiegu wtryski będzie można wyrzucić. Pozdro!

        Skomentuj


          #5
          Pastor, sprawdź przede wszystkim jaką pompe ma ta cytrynka.Czy rzędową czy rotacyjną.Jeśli rotacyjna to bądź ostrożny,naprawa jest bardzo kosztowna,parę osób już się wtopiło na rotacyjnej.

          Skomentuj


            #6
            hmm ja u siebie w wolnossacym merolu wale oles roslinny prosto do baku. nie ma problemu latem. gorzej bedzie z zima...
            u mnie silnik jest starego typu, do silnikow TDI trzeba juz pobawic sie, najlepiej zestryfikowac olej i oddzielic gliceryne:)
            btw. zadko zdarza mi sie jezdzic na roslinnym bo mam taniej ropke ze wschodu ;> no ale zdarza sie... no i nie ma to jak zapach frytek z wydechu:P

            Skomentuj


              #7
              Ja specem od aut nie jestem ale powiem ci tylko jedno , nie kupuj francuza . Ocjec miał citroena (taki mały dostawczy), teraz ma p 405 kombi. Oba miały te same motywy, czyli coś ci siada, idzesz do sklepu kupić np linke od sprzegła czy tuleje do zawieszenia, zwykła czesć. Podajesz typ samochodu , rok produkcji a poźniej sie okazuje, że nie pasuje. Bo ten akurat co masz sobie francuziki zrobili inaczej. Po prostu na bank bedziesz miał takie jazdy. W tych samochodach nie ma jakiś serii, oni chyba co poł roku robie coś w nich zmieniali. Mechanicy tego naprawiać nie chcą ! Zmiana sprzęgła w p 405 trwała dwa dni i mechani powiedział, że wiecej takiego auta na warsztat nie weźmie . Musiał rozbebeszyć poł samochodu zeby sie dostać do durnego sprzegła.

              Do tego elektryka, tragedia. Szczególnie chodzi o tą we wnętrzu auta, czyli tablica czy jakieś regulatory nawiewów itp, siada i nie idzie tego naprawić. Moj stary w 405 chyba 3x rozbierał i nie moze dość co jest grane. Wentyl raz chodzi raz nie. Palenie żaróweczek w podsietleniu to jest norma. Zarowno w citroenie jak w 405 musiał wymieniać bo sie jarały hurtem.

              Francuskie samochody są fajne ale debilnie zbudowane.

              Skomentuj


                #8
                heh...
                co do nawiewu to albo rezystory mogly sie popalic w regulacji(jesli na jednym biegu chodzi a na nnym ne),albo tak jak ja malem... (raz mi chodzil na kazdym, a raz wcale, a pozniej juz wogole przestal)
                wyjalem siilniczek od nawiewu, i jak przekrecilem go do pionu to chodzil, jak do nomalnej pozycji to nie, postukalem mlotkiem wypadlo troche brudu i juz chodzi dobrze :),
                a co do francuzow to nie wiem, ale wiem ze jak sie chce tanio jezdzic to trzeba kupic jakis normlany prosty samochod, a nie cos innego niz wszyscy maja, bo jak cos walnie noo to spory klopot i koszt

                Skomentuj


                  #9
                  co do tych francow zgadzam sie w 100%. delikatne dziadostow i czesto dzieja sie nieprzewidziane rzeczy;|
                  niezawodne to niemieckie autka. teraz starsze roczniki mozna miec za bezcen i jezdzic jezdzic jezdzic jeszcze kilka lat bez otwierania maski...

                  Skomentuj


                    #10
                    Zamieszczone przez mIKI
                    niezawodne to niemieckie autka
                    Lub japońce :P

                    Skomentuj


                      #11
                      znalazłem ten temat na elektrodzie ma ponad 30 stron, ale większość postów to same niepotrzebne śmieci. Doszedłem do wniosku, że chyba zrobię sam wymiennik ciepła i silnik będzie odpalany na ON, a jak się OR podgrzeje to się przełączy elektrozaworami. Co do cytryny to juz zdecydowałem, jade w tygodniu ją obejrzeć jeżeli bęidze pompa bosh'a to super, co prawda jest ta cytryna trochęzaniedbana ale nie zamierzam wydać na niatyle kasy co na normalną cytrynkę :lol: Pozdro!

                      Skomentuj


                        #12
                        to napisze Ci ze niektorzy mieli rurki miedziane dookola wydechu lub silnika,i chwile na normalnej ropie a potem frytki

                        Skomentuj


                          #13
                          No właśnie mój wymiennik ciepła będzie działał podobnie. "naspawam" wokół kolektora zbiorniczek z blachy, w nim 2m rurki miedzianej, do tego jakiś zwykły olej silnikowy, co jeszcze pzryśpieszy grzanie OR w miedzianych rurkach. Ale najpierw muszę pomierzyć temperatury na kolektorze, ew. trochę dalej...Pozdro!

                          Skomentuj


                            #14
                            Powodzenia :)

                            Skomentuj

                            Czaruję...
                            X