Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wymiana układu SMD

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Wymiana układu SMD

Witam,

właśnie padł mi układ PGA2311U - mam nadzieję, że tylko on. Zasadniczo trzymam się z daleka od wszystkiego wykonanego w technologi SMD bo nie mam ani doświadczenia ani narzędzi ale postanowiłem zapytać czy możecie mi podpowiedzieć jakąś domową metodę aby zdemontować uszkodzony element i zastąpić go nowym. Obciąć delikatnie wszystkie wyprowadzenia i po kolei odlutować ? Chyba gdzieś kiedyś widziałem taki patent aby przewlec pod scalakiem cienki drucik DNE i podgrzewajac po kolei pojedyncze wyprowadzenia przeciągać go pod nimi. Doradźcie coś proszę. A jak nie ma szans na to by PCB ocalało to poszukam kogoś kto mi to zrobi.

Pozdrawiam,
    Jacek Zieliński

Tu jest fajne: http://www.ajawe.pl/poradnik.htm
    A konkretnie:
    http://www.ajawe.pl/files/Lutowanie_smd_dem.pdf

na obrazkach wygląda wykonalnie, niech się ktoś z doświadczeniem wypowie czy to ma ręce i nogi.

Skomentuj

Zamieszczone przez Jacek Zieliński Zobacz posta
      Chyba gdzieś kiedyś widziałem taki patent aby przewlec pod scalakiem cienki drucik DNE i podgrzewajac po kolei pojedyncze wyprowadzenia przeciągać go pod nimi.
      Powinno się udać. Ja po prostu zalewam wszystkie nóżki cyną , podgrzewam z obu stron i ściągam układ.

Skomentuj

Odsysasz cynę plecionką . Tylko dużo topnika daj .
        Nic nie trzeba odginać itp.
        Jak masz opalarkę to też możesz wykorzystać jako hot air

Skomentuj

Czyli jeśli dobrze rozumiem, ta duża ilość cyny powoduje, że podgrzewamy jednocześnie wszystkie nóżki z jednej strony ? Kurde nie, nie mam opalarki...

Skomentuj