Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

[Car audio] Budżetowa zabudowa tweeterów w słupkach

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    [Car audio] Budżetowa zabudowa tweeterów w słupkach

    Witam!

    Po wrzuceniu do samochodu subwoofera zaczęło mi brakować wysokich tonów które z głośników seryjnych nie są zbyt wyraziste a dodatkowo całość idzie w nogi (Lanos htb 5d). W serii oczywiście nie było tweeterów więc postanowiłem że zrobię coś swojego. Budżet niewielki, chciałem to zrobić prawie za friko - żeby tylko było słychać górne pasmo. Kiedyś kupiłem je w internecie za grosze jako Infinity wyjęte z głośników zewnętrznych (kto wie ile w tym prawdy). Grają bardzo przyjemnie, odłączone równolegle z głośnikami w drzwiach i puszczone przez kondensatory 3,3uF.
    Przy obijaniu skaj okazał się niestety za mało rozciągliwy i musiałem podoklejać paski skóry w miejscach w których brakło już skóry co wyszło wg mnie całkiem estetycznie (widać na zdjęciach) :)

    Więc teraz: bas idzie z subwoofera (z drzwi jest przyciszony na radiu), średnie idą z drzwi (seryjne 10cm DU - jakość jak wiadomo okropna) a wysokie też z drzwi czego praktycznie nie słychać no i z gwizdków w słupkach.

    Mimo to, ze to ekonomiczna konstrukcja, jestem zadowolony bo nie spodziewałem się, że za 25zł podniosę sobie tak słyszalność wysokich tonów w samochodzie

    Zdjęcia z budowy:
    -ukierunkowanie tweeterów


    -ukierunkowanie tweeterów


    -pierwsza warstwa żywicy na rajstopę naciągniętą na plastiki i przymiarka głośnika


    -położona jedna warstwa maty szklanej i szpachli, wstępny szlif


    -końcówka szlifowania


    -efekt po obiciu ekoskórą


    -i prawa strona


    -efekt końcowy całości w samochodzie



    Koszt:
    -żywica i maty szklane: 0zł, miałem
    -tweetery: 0zł, miałem
    -plastiki słupków: 0zł, miałem
    -rajstopy na formowanie kształtu: 0zł, miałem
    -ekoskóra do obicia: 15zł (i 2/3 tego co kupiłem mi jeszcze zostały czyli wyszło koło 5zł)
    -kropelka do klejenia rajstop i ekoskóry: 10zł (5 tubek po 1,99zł:biggrin:)
    -kable: 0zł, miałem

    =15zł (25zł licząc z nadmiarem skaju który niepotrzebnie kupiłem)

    Jak widać miało być ekonomicznie i za 15zł + praca własna podniosłem sobie chociaż troszkę jakość dźwięku w samochodzie :)

    #2
    Zamieszczone przez koszykbb Zobacz posta
    Koszt:
    a szpachlę też miałeś?

    głośniki odsłuchane w takim położeniu czy nakierowane przypadkowo każdy na fotel?
    Juz mi sie nie chce...

    Skomentuj


      #3
      Szpachlę też miałem jakąś Przecięcie osi gwizdków jest nakierowane pomiędzy przednimi fotelami. Tak mi się słuchało najlepiej no i pasażer ma taki sam odsłuch jak i kierowca czego nie można uzyskać przy ukierunkowaniu tweeterów na nos kierowcy :P

      Skomentuj


        #4
        powiem ci, ze jeszcze mi tak nigdy tweetry nie graly
        zazwyczaj najlepiej mam jak sa nakierowane troche pod lusterko
        ale jesli u ciebie jest dobrze to ok...
        Juz mi sie nie chce...

        Skomentuj


          #5
          czy ty może zrobiłeś te pierścienie z puszki po adrenalinie ?

          Skomentuj


            #6
            Zamieszczone przez koszykbb Zobacz posta
            kropelka do klejenia rajstop i ekoskóry: 10zł (5 tubek po 1,99zł)
            zaraz sie pokruszy i będziesz i tak kleił ponownie
            użyj tym razem butaprenu będzie taniej i lepiej
            Juz mi sie nie chce...

            Skomentuj


              #7
              Mi teraz fajnie grają, może to dlatego, że mam zwyczaj jeździć samochodem w pozycji "bardzo leżącej" więc jestem mocno w tyle :biggrin:

              Tak, pierścienie są wycięte z puszki po Mountain Dew Adrenaline bo nic innego nie miałem a idealnie spasowała średnica i gwizdki wchodzą na ciasno

              Myślałem właśnie czy skleić skórę butaprenem ale stwierdziłem, że skóra jest na tyle mocno ponaciągana, że butapren zaraz by to puścił. Kropelka za to ładnie wszystko trzyma no i nie musiałem trzymać tego godzinami żeby złapało:P Poza tym, Kropelką skóra jest podklejona tylko od niewidocznej części słupka (od tyłu) więc nie ma co się rozklejać nawet. Od widocznej strony nie ma ani grama kleju (oprócz okolicy pierścienia na tweeter) bo skaj jest naciągnięty tak, żeby opierał się na profilu z żywicy i włókna szklanego :)

              Skomentuj


                #8
                Zamieszczone przez koszykbb Zobacz posta
                Myślałem właśnie czy skleić skórę butaprenem ale stwierdziłem, że skóra jest na tyle mocno ponaciągana, że butapren zaraz by to puścił. Kropelka za to ładnie wszystko trzyma no i nie musiałem trzymać tego godzinami żeby złapało:P
                oj chyba nigdy nie kleiles butaprenem albo nie masz pojecia jak go stosowac...

                Skomentuj


                  #9
                  Wiem, jak kleić butaprenem, wiem o odczekiwaniu na podeschnięcie itd. przed złączeniem, o smarowaniu klejem obu powierzchni itd :)
                  Problemem jest tutaj to, że Butapren nie ma dużej wytrzymałości na temperatury i w czasie kiedy samochód stoi w upale a słupki są obite czarną (przyciągającą promienie słoneczne) ekoskórą, klej mógłby się po prostu rozpuścić. Wystarczy dotknąć sobie takiego słupka po 5h stania auta w słońcu i można powiedzieć, że parzy :)
                  Poza tym znam wytrzymałość Butaprenu bo nie raz nim coś kleiłem i jestem w 100% pewny, że takiego naciągu by nie utrzymał ponieważ sam miałem problemy z siłą do naciągnięcia tego nawet rękami. Po zrobieniu wszystkiego bolały mnie całe palce bo skóra była tak mało rozciągliwa, że żeby to naciągnąć w miarę trzeba było włożyć w to naprawdę sporo siły.

                  Skomentuj


                    #10
                    Zamieszczone przez koszykbb Zobacz posta
                    Wiem, jak kleić butaprenem, wiem o odczekiwaniu na podeschnięcie itd. przed złączeniem, o smarowaniu klejem obu powierzchni itd
                    Problemem jest tutaj to, że Butapren nie ma dużej wytrzymałości na temperatury i w czasie kiedy samochód stoi w upale a słupki są obite czarną (przyciągającą promienie słoneczne) ekoskórą, klej mógłby się po prostu rozpuścić.
                    hmm... jedyne co mi sie rozpuscilo w samcohodzie od temperatury to polakierowane trojkaty zrobione tylko ze szpachli do tworzyw
                    cala reszta przetrala lata
                    butapren nigy sam mi nie puscil. a cyjanoakryl owszem

                    Zamieszczone przez koszykbb Zobacz posta
                    Wystarczy dotknąć sobie takiego słupka po 5h stania auta w słońcu i można powiedzieć, że parzy
                    Poza tym znam wytrzymałość Butaprenu bo nie raz nim coś kleiłem i jestem w 100% pewny, że takiego naciągu by nie utrzymał ponieważ sam miałem problemy z siłą do naciągnięcia tego nawet rękami.
                    a czy zwrociles uwage na to ze skaj jest termoplastyczny? i ze jak sie nagrzeje to sie bardziej rozciagnie i cala ta sila zmaleje zamiast wzrosnac?

                    od siebie napisze ze nie musisz sie obawiac butaprenu i bardziej polecam tego typu kleje

                    Skomentuj


                      #11
                      nastepnym razem uzyj butaprenu
                      to duzo lepsze i tansze wyjscie
                      i 100 razy latwiejszy w uzyciu
                      Juz mi sie nie chce...

                      Skomentuj


                        #12
                        Widziałem już całkiem elastyczne rodzaje skaju ale niestety ten jest jakiś felerny i po podgrzaniu suszarką na pełnej temperaturze nawet nie był na tyle plastyczny na ile bym chciał a już parzył w palce :P
                        Ale dzięki za radę, to pierwsza moja konstrukcja tego typu więc jak będę robił coś podobnego to na 100% wypróbuje butapren :)

                        Skomentuj

                        Czaruję...
                        X