Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

[AMP & PREAMP] I-Amp, Pre PGA2320Taz&3lite, Dam1021, Standby, SS, PSU, Salas, etc.

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    [wzmacniacz] [AMP & PREAMP] I-Amp, Pre PGA2320Taz&3lite, Dam1021, Standby, SS, PSU, Salas, etc.

    Hej,
    Przyszła pora na zebranie wszystkiego w całość i opisanie. Niestety smętna pogoda za oknem nie sprzyja pracy, stąd też temat powstał dopiero dzisiaj :).
    Sam projekt (tj. model 3D) zrodził się po wakacjach zeszłego roku. Proces twórczy trwał do początku sierpnia (prawie cały rok zszedł), ale wynikło to głównie z chęci uzyskania lepszych cen na poszczególne elementy oraz nieznajomości pewnych rzeczy. Projekt sam w sobie nie był problemem.

    Na wstępie opiszę obie konstrukcje z grubsza, pokażę dużo fot, tak aby każdy mógł zobaczyć co i jak. Po fotach przyjdzie pora na opis bardziej techniczny, tj. co z czym, dlaczego tak, jak, kiedy, gdzie, itp., itd..

    Chciałbym przedstawić w jednym temacie dwie konstrukcje. Wynika to z mojego lenistwa, analogicznego wyglądu, lepszej prezencji razem :cool:.



    Pierwsza z nich to sama końcówka mocy na bazie I-Ampa. W skład wchodzą:
    • PSU @Taz
    • StandBy w wykonaniu większej liczby osób (zbieram się od tygodni, żeby go opisać i zrobić ZZ na forum),
    • SoftStart w wykonaniu @Borys,
    • OPS - I-Amp - 4 pary @Borys,
    • IPS - I-Amp - A9 @Borys,
    • Płytki frontowe w moim wykonaniu,


    Parę fot począwszy od składania samej końcówki. Postaram się zachować kolejność.





    Druga z nich to przedwzmacniacz, w które skład wchodzi również DAC. W skład wchodzą:
    • StandBy w wykonaniu większej liczby osób (zbieram się od tygodni, żeby go opisać i zrobić ZZ na forum),
    • Pre2320 @Taz&3lite. wraz z płytką transformatora,
    • Płytka INPUT board - sterownik Dam1021 oraz RaspberryPi2 - http://www.diyaudio.com/forums/group...m1021-dac.html,
    • Zasilacz płytki INPUT board mojego wykonania (sam schemat zapożyczony z powyższego tematu),
    • Przetwornik A/D Soekrisa DAM1021 - opisywać nie muszę.
    • Trasnformator do zasilania Salasów BiB oraz ReflektoraD.
    • Salas BiB +-12V do zasilania Dam1021 oraz ReflektorD +3,3V do zasilania Amanero,
    • Płytka selektora do INPUT Board - do wyboru AUTO, BNC, Toslink, Amanero, RaspberryPi (sterowanie tylko ręczne),
    • RaspberryPi2 wraz z kartą WiFi zewnętrza - wgrany system MoodeAudio (póki co testuje i jest okej :))
    • Płytki frontowe w moim wykonaniu,

    Parę fot począwszy od składania samego przedwzmacniacza. Postaram się zachować kolejność.



    Sorry Tomek, za zawalenie serwera :flapper:.

    Parę słów o kwestiach mechanicznych oraz wykończenia:
    • płyty górne, dolne oraz tylne wycinane na wodzie - wg ostatecznej koncepcji otwory wentylacyjne również wycinane na wodzie - blacha 3mm, stop bodajże PA4,
    • w pierwszej koncepcji były większe otwory, w które miała być wklejona blacha perforowana, jednak że robiłem to dopiero po malowaniu, nic nie chciało trzymać tej siatki. Przetestowałem chyba z pięć rodzajów klejów. Poza tym umiejscowienie otworów, oraz rozkład sił, generowany ogromne naprężenia, stąd raczej czym bym nie skleił po czasie i tak by strzeliło (końcówka waży ponad 10kg). Siatki spoko, ale nie przy mojej geometrii.
    • boki aluminiowe wytłaczane z firmy MISUMI. Dla PRE wysokość 70mm, dla AMP 100mm,
    • wszystkie wymienione wyżej elementy malowane proszkowe na czarno RAL9005, drobna struktura (~30zł/m2 netto). Pierwotne był plan anodować, jednakże ze względu na większą cenę, oraz znacznie większe wymogi co do wykończenia powierzchni zrezygnowałem. Dodatkowo nie wszystkie stopy się dobrze anodują. Akurat jeżeli chodzi o cięcie laserem/wodą firmy zazwyczaj dysponują blachami w 1050A, które anoduję się bdb,
    • front mocowany do boków za pomocą kątowników mocowanych do boku, poprzez nakrętki rowkowe również od MISUMI,
    • blachy górne oraz dolne mocowane do boków za pomocą nakrętek kwadratowych,
    • stópki wykonane na tokarce konwencjonalnej, malowane proszkowej, z wklejonym O-Ringiem.
    • napisy na panelach tylnych wypalone laserem. De facto została wypalona farba, a została prawie surowa powierzchnia aluminium (przed malowaniem proszkowym aluminium jest fosforanowane),
    • fronty obrabiane na maszynach CNC ze stopu PA11 - grubość 10mm. Tutaj nie miało być kompromisów od początku. PA11 w miarę dobrze się skrawa, a jednocześnie dobrze się anoduje.
    • gałki oraz przyciski również wykonane z PA11, również na maszynach CNC.
    • fronty oraz gałki anodowanie w Anodalu. Wszystkie elementy anodowane na kolor INOX - wg wzornika, prócz dwóch mniejszych gałek, która były barwione na czarno. Fronty dodatkowo szczotkowane (rodzaj szczotkowania HARD - wg wzornika),
    • samo anodowanie bez zastrzeżeń, natomiast przy szczotkowaniu frontu AMP, panowie zjechali trochę za dużo materiału w środkowej części. Widać to po zaniżonym fazowaniu okienka na plexi. Jednak nie jest to ich wina. Panel był lekko wygięty w banan po obróbce, a przy szczotkowaniu powierzchnia została splanowana, stąd zmiana grubości w środkowej części. Wnioski na przyszłość wyciągnięte :rolleyes:.
    • napisy na panelach wykonane metodą nadruku UV,
    • plexi wykonane również wykonane metodą nadruku UV. Dodatkowo, dzięki użyciu specjalnych rozwiązań (nie wnikałem :razz:) pola nad diodami IR są zamalowane, a jednocześnie przepuszczają fale. Przez zmianę grubości frontu w AMP, została użyta plexi 2mm, natomiast w PRE, tak jak miało być od początku w obu - 3mm. Sama plexi była przezroczysta oraz przed nadrukiem wycinana na CNC. Wklejone we front za pomocą Patex Total.
    • wszystkie gałki dodatkowo łożyskowane. Moja mała fanaberia, której nie żałuję, a wręcz polecam. Gałki chodzą po prostu bardzo przyjemnie. Mimo wagi dużej gałki, kręci się bardzo lekko. Łożysko osadzone we froncie na klej (pasowanie po anodowaniu przy takim zamówieniu to fikcja). Gałki połączone z enkoderami na wcisk, za pomocą sprzęgieł wydrukowanych z tworzywa. Przy okazji polecam bezskokowe enkodery http://pl.mouser.com/ProductDetail/A...4k%252bg%3D%3D. Nie gubią skoku, jak te tanie z allegro, dodatkowo przyjemniej się kręcą :). Potek od selektora cyfrowego przerobiony ręcznie pod sprzęgło. Poza tym łożysko zapewnia podparcie dwupunktowe (w pkt. enkodera oraz łożyska).
    • płytki frontowe widać na fotkach. W przypadku LEDów polecam światłowody. Świetnie się spisują :). http://www.tme.eu/pl/details/1294.10...do-led/mentor/. Diody SMD - dla OFF czerwona, dla ON biała. Przycisk oparty na czymś takim - http://www.tme.eu/pl/details/b3fs-40...act-pcb/omron/. Z jednej strony przycisk aluminiowy zapierał się o front, z drugiej o mikro przełącznik.
    • wyświetlacz OLED BIG. Rzekomo kolor biały, jednak wyszedł bardziej niebieski. Polecam, wygląda świetnie :).


    Możliwe, że coś pominąłem, jak i napisałem o czymś za wiele. Po prostu jak ktoś ma jakiekolwiek pytania, jak co zrobiłem, ewentualnie co można, a czego nie to po prostu piszcie.

    Poniżej foty, które troszeczkę wyjaśnią powyższy opis.





    Teraz pora na parę fot wspólnych :). Ogólnie wszystkie foty wykonywane telefonem. Dodatkowo mój talent do robienia zdjęć jest znikomy. Na wstępie kilka renderów z początkowej fazy.
    Tak miało być:

    Tak jest::










    #2
    Piękne.
    Widzę te klocki w pokoju AVS 2016.

    Skomentuj


      #3
      Super wykonana robota to mało powiedziane. Naprawdę chciałbym zobaczyć na żywo te wszystkie detale o których piszesz. Jaki jest orientacyjny koszt całości? Czy jesteś zadowolony z dźwięku tego zestawu? Tylko pogratulować talentu i wytrwałości.

      Skomentuj


        #4
        A ja zapytam z ciekawości. Jak obsługujesz Raspberry? Wyobrażałem sobie jakiś ekran dotykowy. Zauważyłem Wi-Fi wpięte w USB. Napisz coś więcej.
        Ogólnie super.

        Skomentuj


          #5
          Orientacyjny, włącznie z bublami, tj. nie takimi blachami na górę dół ~2k zł+-300 zł. Koszt samych obudów, bez bebechów.

          Zabrakło paru słów podsumowania :).
          1. Z dźwięku jestem bardzo zadowolony. Dodatkowo, na przyszłość zostaje zmiana IPSów. Korci mnie lampka, ale póki co chcę po prostu się nacieszyć i nic nie grzebać. Druga możliwość zmian to filtry w DACu. Przygotowałem z tyłu nawet złącze. W odpowiednim czasie (jak mi się zachce :)) podłączę. Poza tym daleko mi do osoby, która wychwyci każdy możliwy szczegół. Nie mam też zamiaru gonić króliczka. Gra tak, że chce się siedzieć i słuchać (chociaż szczerze to rzadko słucham w pozycji najlepszej do odbioru, tj. przed kolumnami, raczej sprzęt gra, a ja się "kręcę").
          2. Z obudów jestem mega zadowolony. Na tą chwilę zmieniłbym śruby mocujące blachę górną i dolną, na takie z łbem stożkowym. Po prostu wyglądałby lepiej. Poza tym najchętniej bym zaprojektował kolejne obudowy, bo jak to bywa, dopiero 3-4kpl. będzie idealny :).
          3. Sam wybór na podzespoły PRE padł głównie ze względu na komfort użytkowania. Główną rolę odegrała tutaj płytka INPUT, która pozwala na łatwe przełączanie pomiędzy RPi oraz Amanero. Samo sterowanie RPi odbywa się albo przez telefon, albo przez przeglądarkę dowolnego komputera w sieci. Tak wygląda "strona" https://www.google.pl/search?q=moode...w=1920&bih=970.
          W planach miałem również dodanie wyświetlacza dotykowego, ale tak naprawdę jak byłem w trakcie realizacji to temat dedykowanego wyświetlacza do RPi3 pojawił się na horyzoncie. Posiada on nawet specjalne złącze pod wyświetlacz. Poprzednie wersje bazowały głównie na HDMI. https://botland.com.pl/wyswietlacze-...oficjalny.html. Może w następnym projekcie :).
          Chodzi mi w głowie projekt samej budki dla wyświetlacza. W środku miejsce na zasilacz do RPi oraz dla dowolnego DACa oraz jego zasilacza. Wielkość zdecydowanie mniejsza niż te moje przedstawiony. Taki tablet z dupą, który gra na poziomie dowolnego DACa. Może jak znajdę więcej czasu rzucę pomysł, projekt i byśmy zamówili w więcej osób.
          Last edited by swiety1337; 21.08.2016, 20:56.

          Skomentuj


            #6
            Swietny zestawik.
            Zastanawiam się czy nie brakuje w końcówce mocy wycieraczek ?
            Ale to chyba kwestia indywidualnych preferencji.

            Skomentuj


              #7
              Elegancko wygląda, świetna robota.
              Teraz nic tylko czekać na skalę oceny naszego nowego forumowicza może wyjdziesz poza skalę tj. 11/10 :)

              Skomentuj


                #8
                Rfck coś dla Ciebie. http://diyaudio.pl/showthread.php?p=484328
                I spóźnione http://diyaudio.pl/showthread.php?p=484391
                Last edited by Artmag; 21.08.2016, 23:05.

                Skomentuj


                  #9
                  swiety1337 świetna robota! jestem pod wrażeniem poświęconego czasu i pieniędzy oraz pracy. Gratulacje

                  Zamieszczone przez Artmag Zobacz posta
                  Ręce mi opadły

                  Skomentuj


                    #10
                    Fajne salonowe klocki ^^
                    Mocy też to ma niemało.

                    Skomentuj


                      #11
                      Zamieszczone przez Marcin V Zobacz posta
                      Mocy też to ma niemało.
                      Czy ja wiem? Jak na OPS4, to zasilanie mogło być wyższe...

                      Fajny patent z tym łożyskowaniem :) Muszę to kiedyś wykorzystać. Jak widać, samo wykonanie końcówki, to tylko ułamek ceny całości.

                      Skomentuj


                        #12
                        Zamieszczone przez marcin55246 Zobacz posta
                        Czy ja wiem? Jak na OPS4, to zasilanie mogło być wyższe...
                        To akurat fakt, przy ops2 byłby sens zjechać z nap

                        Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

                        Skomentuj


                          #13
                          Gratki super wykonanych obudów. Ciekawa kompozycja bieli i czerni.

                          Zasilanie mogłoby być wyższe, tylko czy do 2 way jest potrzeba aż tyle mocy? Przy obecnym zasilaniu na 8R będzie spokojnie z 150W.
                          Arcam CD17 + Denon TU580RD + I-amp + W18E001 + T25CF002
                          Grado SR125i

                          Skomentuj


                            #14
                            Dałeś czadu. Skrzynki wyglądają z wierzchu niby to skromnie, a w środku wygląda to jak Amare :) Przywieź koniecznie na AS, bo nietuzinkowe urządzenie ci wyszło :)
                            Tylko tak patrzę, wstawiasz ten zasilacz Borysa z CAPM czy nie? Zmieści ci się? Czy w ogóle nie zamierzasz?

                            Skomentuj


                              #15
                              Dzięki za opinie. Daje kopa do dalszej pracy :).

                              Co do zasilania to możliwe, że w przyszłości zmienię. Gdybym miał więcej jak 2drogi to bym już teraz działał. 4pary na tą chwilę mają aż nadto mocy.

                              CAPm zamierzam wstawić, ale to podobnie jak z IPSem na lampach i innymi zmianami. Miejsca na dostawkę będzie - już sprawdzone :).

                              Co do łożyskowania to bardzo polecam. Koszt znikomy, a komfort pracy nieporównywalnie większy. U mnie siedzi SKF 626 2RSH. Firma trochę na wyrost, ale to koszt kilku zł :P.

                              W ogóle należą się podziękowania wielu osobom za pomoc na początku drogi z diyaudio, oraz wiele rad w trakcie całego procesu :). Nie będę wszystkich wymieniał po kolei, bo spora lista by była. Po prostu dziękuję :).

                              Jak kto by chciał namiary na CNC oraz cięcie wodą, to piszcie PM, przekażę kontakt. Mogę również pomóc w wykonaniu STEPa (model 3D), który może posłużyć do wykonania obróbki (STEP jest wrzucany do maszyny). Koleś schodzi trochę z ceny dzięki temu.

                              Skomentuj


                                #16
                                Hi End, HiFi. :o :thumbup:

                                Skomentuj


                                  #17
                                  I tak mimo wszystko, oprócz tego że cieszy oko to nie jest to kolejny klon modu które zaczynają wyglądać podobnie mimo że różne projekty i ludzie. Tu jest taka jedyna i nie typowa. Ma coś w sobie i w środku co ją wyróżnia na tle konkurencji i zdecydowanie na zewnątrz co tworzy jedność dość nietypową i niepowtarzalną

                                  Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    W końcu wzmacniacze DIY wyglądają dobrze bo jak przypomnę sobie te szuflady z drewna to masakra

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      Nie na temat...
                                      Zamieszczone przez Rfck Zobacz posta
                                      W końcu wzmacniacze DIY wyglądają dobrze bo jak przypomnę sobie te szuflady z drewna to masakra
                                      Jestem na etapie robienia szuflady, bo mi się podobają :P

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        Zamieszczone przez Micwoj Zobacz posta
                                        Nie na temat...

                                        Jestem na etapie robienia szuflady, bo mi się podobają :P
                                        Też bardziej mi leżą boki z drewna. Stare sony i nie tylko tak miały. Ma to swój urok

                                        Wysłane z mojego LG-D855 przy użyciu Tapatalka

                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X