Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

AD1865 czyli lata 90te 7xx kHz

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    [DAC] AD1865 czyli lata 90te 7xx kHz



    Idąc z ideą DIY kolejnym elementem układanki była wymiana DAC, wcześniej byl gotowiec na ess9018 (audiolab m dac+) początkowo plan zakładał budrzetowe rozwiązanie na chińczyku z aliex i stopniowym rozbudowywaniu zestawu, na szczęście inni już mieli problemy z tymi układami więc warto było odpuścić jednocześnie kość jak i chęć januszowania (nie obrażając Januszy z forum) . Już lata temu czytałem o AD1865 jednak wtedy był poza zasięgiem i poza oczekiwaniami, z czasem się troche zmieniło i można było troche zaszaleć i tak powstało AD1865 piggyback (laserowe napisy plus ta sama seria produkcyjna) z PRE PVC od https://matway-electronics.pl/ plus pełnym zasilaniem 'liniowym' i tutaj należą się podziękowania dla Mateusza który pomógł kompleksowo ogarnąć cały temat polutował zlecone przeze mnie układy i dzielnie odpowiadał na moje głupie pytania i na te głupsze też. Finalnie w obudowie są 4 zasilacze psu-ds https://matway-electronics.pl/pl/p/D...045-PSU-DS-/76 plus zasilanie do analogu AD1865 https://matway-electronics.pl/pl/p/Z...-duzej-mocy/71 oraz zasilanie PVC miniseries a całe zasilanie wygląda następująco a) zasilanie liniowe na PSU-DS (https://matway-electronics.pl/pl/p/D...045-PSU-DS-/76):
    - FIR
    - UAC-EVO
    - AK4118A
    - DAC
    b) zasilanie liniowe symetryczne dla:
    - DAC(https://matway-electronics.pl/pl/p/Z...-duzej-mocy/71)
    - PRE(https://matway-electronics.pl/pl/p/miniPSU-PSU-/65)
    tutaj warto wspomnieć o szeregu adapterów które zostały wykonane żeby to ładnie współpracowało dzięki temu selektor wejść na AK4118A pracuje z miniseries controller który został zmodyfikowany pod wybrany wyświetlacz alfanumeryczny. Zestaw finalnie może się pochwalić wejściami
    - 3x TOSLINK
    - 1xUSB(UAC-EVO z BT- personalizowana wyświetlana nazwa(AD1865) plus osobno wybierany jako wejście w selektorze)
    - 1x COAX
    - 1x RCA
    - 1x XLR
    oraz wyjściami XLR(4VRMS)i RCA(2VRMS). Dzieki wykorzystaniu standby 1.2 i połączeniu wszystkiego triggerami sprzęt startuje sam przy odpaleniu TV lub z pilota jeżeli TV jest wyłączone, dodatkowo standby dało możliwość korzystania z przycisku on/off plus regulacja jego podswietleń dla każdego stanu osobno :)


    Pomiary dla 2VRMS DAC na OPA1612

    Przedwzmacniacz na przekaźnikach świetnie działa jest kompaktowy i daje duże możliwości, udało zaoszczędzić się sporo miejsca jest prosty do podłączenia i wydaje się że może zamontować to każdy kto chociaż raz coś tam lutował i nie pomyli się przy podłączaniu kabelków i2c, ogólnie jest to moja pierwsza tak skomplikowana konstrukcja i wydaje mi się że poszło całkiem dobrze obyło się bez bum i bez większych byków, prowadzenie mas ułatwił moduł GLB https://matway-electronics.pl/pl/p/G...op-breaker/122 tzn. ułatwił to złe słowo lepszym jest umożliwił bo bez tego bym nie ogarnął tego tematu... AD1865 świetnie się spisuje jest to zdecydowanie takie granie jakiego oczekiwałem i na jakie liczyłem potrafi zaskoczyć basem i jego kontrolą zupełnie inaczej jak ess9018 który miotał jak popadnie, wysokie i średnie są bardzo dobre ciężko mi się rozpisywać jak to gra wydaje mi się że najłatwiej to ująć „lekko i melodyjnie z dobrą podstawą basową” sprzęt gra u mnie już 3 miesiące i codziennie mnie zaskakuje. Wszystko jest w obudowie od modushop 120x230x340mm niestety jakość jest licha mam już 3 takie obudowy streamer/pre xlr dual mono/ dac z pre na pvc, każda z nich jak przyszła miała mikrorysy na bokach, i każdy front jest w innym kolorze obróbki i przesunięcia też pozostawiają wiele do życzenia, brak anody po frezowaniu za takie pieniądze jakie są wołane za te panele to są jakieś jaja… tutaj fotka tego samego koloru…





    nie mogłem sobie pozwolić na takie dalsze druciarstwo i świecące ślady w alu po wycięciach w panelu tylnym zdecydowałem się znaleźć firme która zajmie się tym kompleksowo, na moje zlecenie Matway Electronics wykonał rysunki panelu tylnego dalej już liczyłem na firmy u mnie w mieście jak ECKERT jednak nawet mi nie odpisali na zapytanie, finalnie Chiny okazały się niezastąpione oto efekt ich pracy


    wszystko tak jak ustaliłem z Mateuszem tj. wymiary opisy zostało zrealizowane wzorowo. DAC dostał również upgrade do 7xx kHz, został dołożony FIR https://www.kusy.audio/digital-inter...on-filter-fir/ po którym dzwięk stał się jeszcze lepszy, niższe rejestry są bardziej plastyczne/zaskakujące jak wcześniej a góra i średnie powędrowały o poziom wyżej. Niżej zamieszczam trochę swoich rozwiązań i zdjęć całości jak to składałem i moje knołhałowe pomysły jak to zmieścić i upchać kable


    Last edited by Barth; 28.12.2024, 14:36.

    #2
    Super! Szczególnie gratuluję zaparcia i konsekwencji w upchaniu w estetyczną obudowę. To chlubny wyjątek- 90 proc. projektów DIY nie doczeka się porządnych budek.

    Skomentuj


      #3
      Czy tam z tyłu obudowy, nad wejściem zasilania jest wentylator?

      Skomentuj


        #4
        Tak, w środku jest 6zasilaczy liniowych plus ad które też oddaje sporo ciepła, zamontowałem noctue 40x20mm wiatrak jest sterowany PWM ze sterownika miniseries.

        Skomentuj


          #5
          A nie powoduje szumu i zakłóceń? To chyba takie dosyć mało audiofilskie rozwiązanie.

          Skomentuj


            #6
            Zamieszczone przez Iceman Zobacz posta
            A nie powoduje szumu i zakłóceń? To chyba takie dosyć mało audiofilskie rozwiązanie.
            Też o tym pomyślałem ale pewnie włącza się nie często i pewnie obroty regulowane więc minimalne ale czy silnik nie generuje zakłóceń ???
            Nie sam konstruktor odpowie. Widząc wentylację od góry to chyba bym sam odpuścił wentylator

            Skomentuj


              #7
              Myślę że ten wiatrak ma taki sam wpływ na pracę całego urządzenia jak ten który jest w xboxie obok - zapewnia dobrą cyrkulację i wieloletnią pracę urządzenia, urządzenie jak było jeszcze luzem w modułach pracowało bez wiatraczka, jak było w obudowie pracowało bez wiatraczka i również w obudowie pracuje z wiatraczkiem każdorazowo jego walory były takie same tyle że teraz jest lepszy obieg powietrza, na dolnej pokrywie wszystko jest gęsto obsadzone i nie ma żadnych wlotów powietrza które by wspomagały cyrkulację powietrza dzięki temu rozwiązaniu z wiatraczkiem który w sumie ledwo pracuje jestem spokojniejszy o bezawaryjną pracę DAC. W całej budzie jest tyle fajnych rzeczy i ciekawych rozwiązań a my cyrkulacji powietrza
              Last edited by Barth; 28.12.2024, 19:40.

              Skomentuj


                #8
                Barth, jesteś pewien że Twój wiatraczek może być zasilany z pwm? Z tego co wiem, zwykłe wentylatory tego typu nie powinny być zasilane z pwm, bo mają wbudowany swój sterownik.

                Skomentuj


                  #9
                  Wygląda jak Noctua. I pierwsze słyszę o wbudowanych sterownikach, albo dajesz im 12V i sterujesz PWM bodajże 5V(wersja z wtyczką 4pin) albo to, co niektórzy(ale to raczej przy okazji druku 3D) nazywają PWM mając 2 pin wtyczkę, rezystor i kondensator i finalnie płynne napięcie na wyjściu... Ale jeśli Mateusz się do tego zabierał to raczej bym się nie spodziewał nieodpowiednich części.

                  Skomentuj


                    #10
                    Być może źle to nazwałem. Chodzi mi o wentylator 12V z trzecim pinem na którym jest informacja o obrotach.
                    Podając sygnał pwm zamiast 12V taki wentylator szybko się zepsuje. Sprawdzałem

                    https://www.tme.eu/Document/2099f23f...0251B1-A99.pdf
                    strona 11 punkt 7
                    Last edited by Granat; 30.12.2024, 13:59.

                    Skomentuj


                      #11
                      Często gęsto mówią o PWM a w rzeczywistości jest stałe napięcie na wyjściu. Patrząc na wygląd i zgadując po rozmiarze jest prawdopodobnie Noctua NF-A4x20. Są w 2 opcjach, PWM i FLX - i nie wiem jak jest w przypadku tego modelu, ale Noctua do swoich wentylatorów sprzedaje takie, hm, adaptery wyciszające, które w rzeczywistości redukują napięcie z 12V na 5V. I chyba nawet do niektórych są one w zestawie...

                      I uściślijmy - regulacja PWM to regulacja sygnałem przy 5V(już nie pamiętam czy 125kHz czy 250kHz) przy dodatkowym stałym napięciu 12V, tak? Bo często mówi się o regulacji PWM a tak jak pisałem, jest wyjście, za nim jakiś kondensatorek, rezystorek i finalnie mamy najzwyklejszą regulację napięcia zasilania. I nie wiem czy o zasilaniu niższym napięciem Sunon pisał w podlinkowanym datasheet(nie jestem zbyt dobry w ich czytaniu), czy co, ale - tak jak pisałem - jeśli dobrze rozumiem to całe zasilanie projektu ogarniał Mateusz i w tym przypadku nie bałbym się o taką rzecz :)

                      Skomentuj


                        #12
                        Zapewne zrobił jak należy. Chcę tylko przestrzec, że w niektórych przypadkach może być problem.
                        Pwm to pwm, napięcie i częstotliwość to dodatkowe parametry. Ja kiedyś użyłem do zasilania wentylatora generatora pwm, który niby miał kondensator na wyjściu, ale pewnie częstotliwość była zbyt mała i wentylator po krótkim czasie przestał działać.

                        Skomentuj


                          #13
                          A to o czym innym mówimy. Moja mała znajomość elektroniki wyszła - napisałem "kondensatorek, rezystorek" ale prawdopodobnie było to coś więcej, efektem tego było stałe napięcie na wyjściu. Regulowane niby PWM... Ale to już były moje próby tłumaczenia drukarzom 3D, że wentylator sterowany prawdziwym PWM najłatwiej rozpoznać po 4 pinowej wtyczce.

                          Skomentuj

                          Czaruję...
                          X