Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Subwoofer Jarka (STX GDN-27-450-8-SC)

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Subwoofer Jarka (STX GDN-27-450-8-SC)

Witam. Chciałbym przedstawić wykonany przez siebie subwoofer. W założeniu miał to być niedrogi subwoofer do wykorzystania w domu (kino domowe, muzyka) oraz do nagłaśniania niewielkich imprez. Budowa subwoofera trwała 2 miesiące z racji tego, że studiuję 200 km od domu i bywałem w nim dosyć rzadko. Jest to moja pierwsza konstrukcja diy audio w życiu. Przed jej wykonaniem przestudiowałem dokładnie forum oraz przyjrzałem się wielu już wykonanym konstrukcjom.

Głośnik:
    Zastosowałem głośnik niskotonowy STX GDN-27-450-8-SC z racji dobrych parametrów i przyzwoitej ceny.

Obudowa:
    Obudowa została wykonana z płyty wiórowej OSB o grubości 22 mm. Została sklejona wikolem i dodatkowo skręcona wkrętami do drewna. Jej pojemność wynosi 54 litry (troszkę więcej niż wskazała symulacja dlatego, że w przyszłości być może umieszczę w środku wzmacniacz). Obudowa strojona bass refleksem o średnicy 10 cm i długości 10 cm (powinien być nie co dłuższy). Została w środku lekko wytłumiona watoliną. Na obudowie znajduje się naturalny fornir (dąb) klejony oczywiście na Moment. Pierwsza klejona ścianka (na szczęście dolna) wyszła tragiczne. Powstały wybrzuszenia. Okazało się ze użyłem za małej ilości kleju. Poprzez nacięcie forniru i wprowadzenie tam kleju udało się to w miarę naprawić. Kolejne ścianki wyszły zdecydowanie lepiej. Nie należy żałować kleju. Po przeszlifowaniu fornir został pomalowany 3 warstwami lakierobejcy (orzech). Mimo, że wyszło bardzo dobrze, to nigdy więcej nie użyję lakierobejcy do malowania. Zdecydowanie bardziej podoba mi się fornir w swoim naturalnym kolorze pomalowany jedynie lakierem bezbarwnym. Do wykonania nóżek użyłem pionów murarskich w kształcie stożka, oszlifowanych i pomalowanych srebrną farbą.

Wrażenia: