W końcu obudowa nie jest nieskończenie duża, a długość fali oddziałuje na membranę głośnika z drugiej strony, to miało by sens. A skoro dawanie dużej ilości wytłumienia pogarsza odpowiedź impulsową, to głośnik przy dużym wytłumieniu widzi większą objętość i mniejsze oddziałanie fal od strony obudowy. Brzmi logicznie :)
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Złoty Audax + Satori + TiW 200xs
Collapse
X
-
Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz postaCzyli dodales troche zniekształceń i brzmi dla Ciebie lepiej.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz postaWg mnie tutaj wielu konstruktorów popełnia błąd, skupiając sie bardziej nad sztywnością ścianek obudowy niż nad tlumieniem tego, co glosnik promieniuje do tylu.
Z drugiej strony to obudowy BR nie można tłumić zbyt mocno, natomiast tutaj mamy OZ i można dać więcej.
Hmm tylko idąć tym tropem rozumowania powinniśmy robić 3 way z odseparowanym średniakiem zawsze w obudowie zamkniętej
Skomentuj
-
I tak największy wpływ na tłumienie rezonansow w obudowie ma materiał ułożony luźno w środku obudowy, a nie przy ściankach. Ma to związek z prędkością przemieszczania się fali wewnątrz obudowy. Przy ściankach prędkość jest zerowa bo fala zmienia kierunek więc tutaj tłumienie nie ma aż takiego znaczenia jak to luźno ułożone.
Poza tym nawet jeśli jest tak jak piszesz to i tak nie będę zwracał uwagi na zwiększone zniekształcenia skoro według mnie to brzmienie jest wierniejsze rzeczywistemu.
Skomentuj
-
Ja dalej się uczepię tych płytek. Uważam, że w przypadku tak złożonej konstrukcji, zrobionej z sklejki 20mm, z taką ilością wzmocnień, kompletnie niepotrzebne są te płytki. Może osłabiłeś lub przesunąłeś nimi ewentualne rezonanse bocznych ścianek, występujące między łączeniem wzmocnień, ale podejrzewam że przy takiej konstrukcji te rezonanse i tak miały marginalne znaczenie. Podobno TIW to solidna pompka do basu, ale znowu nie ma co przesadzać, to tylko 8".
Nie odbierz tego jako atak czy coś, po prostu moim zdaniem nie widzę w takim rozwiązaniu większego sensu.Last edited by dragon; 29.07.2015, 14:35.
Skomentuj
-
Nie wiadomo czy nie za szkodzą :) Powierzchnia płyty bocznej pomiędzy wzmocnieniami będzie mieć rezonans na danej częstotliwości, dokładając punktowo na tą powierzchnie większy ciężar powodujesz obniżenie tego rezonansu - podobnie zachowanie jak w membranie biernej. Co jeśli bez płytek rezonans był wysoko a teraz jest na tyle nisko że wpływa na pasmo pracy TIW'a ? mata bitumiczna tego nie wytłumi :)
Nie no wiem czepiam się już teraz bo równie dobrze sztywność płytki może niwelować to o czym mówie, ale ciekawe na ile realnie takie płytki pomagają w tłumieniu.
Co do kanapki o której mówiłeś to to ma jak najbardziej sens ale wtedy jak cała powierzchnia jest kanapką.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Rfck Zobacz postaZ dwojga złego chyba jednak zbyt słaba obudowa robi więcej szkody bo promieniuje z każdej strony przenosząc drgania.
Z drugiej strony to obudowy BR nie można tłumić zbyt mocno, natomiast tutaj mamy OZ i można dać więcej.
Hmm tylko idąć tym tropem rozumowania powinniśmy robić 3 way z odseparowanym średniakiem zawsze w obudowie zamkniętej
Skomentuj
-
Nie samymi rezonansami obudowa żyje.
Płytki zwiększają ciężar. Jeśli pominiemy rezonans, to przy tej samej sile wymuszającej będziesz miał mniejszą amplitudę drgań. Wprawdzie może się zdarzyć taki zbieg okoliczności, ale większa szansa że płytka pomoże niż zaszkodzi. Na pewno wyrywanie tego teraz zaszkodzi macie bitumicznej :)Last edited by Micwoj; 29.07.2015, 15:00.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz postaNormalnie. Slabsze tlumienie, to bardziej zaznaczone rezonanse, mniej tlumienia moze też wplynac na gorsza odpowiedz impulsowa. Niestety przy typowych obudowach/komorach dla średnich lub midbasu właściwie niemożliwe jest uzyskanie braku wpływu działania obudowy na brzmienie glosnika. To co wypluje glosnik z tylu, wraca ponownie na membranę po odbiciu od ścianek komory glosnika. Wg mnie tutaj wielu konstruktorów popełnia błąd, skupiając sie bardziej nad sztywnością ścianek obudowy niż nad tlumieniem tego, co glosnik promieniuje do tylu.Juz mi sie nie chce...
Skomentuj
-
Klasyczne, podobają mi się :)
I te złote nóżki :thumbsup:
Zamieszczone przez pharoh Zobacz postaNiestety to jest prawda.
Jeśli chodzi o scenę to bardzo dobre są kopułki Satori .
Zamieszczone przez bartolo Zobacz postaPobawiłem się wytłumieniem
Także z różnymi materiałami wytłumienia bo każdy pochłania inaczej konkretne częstotliwości i najlepiej stosować 2-3 o różnej gęstości .
Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz postaNormalnie. Slabsze tlumienie, to bardziej zaznaczone rezonanse, mniej tlumienia moze też wplynac na gorsza odpowiedz impulsowa.
Skomentuj
-
Zamieszczone przez raven1985 Zobacz postaKlasyczne, podobają mi się :)
I te złote nóżki :thumbsup:
Skomentuj
-
Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz postaMyślisz, ze drgania obudowy sa bardziej słyszalne od rezonansow, które oddzialywuja na membranę glosnika? Kazda buda drga ale to nie jest gigantyczny problem. Popatrz na to inaczej. Wolalbys ultra sztywna tl, lecz z niedotlumionymi rezonansami, czy ciebie cieńsze ściany obudowy lecz perfekcyjnie wytlumiony tunel bez rezonansow?
Teoretycznie wolałbym tą drugą, zależy jak by grały i jak wyglądałyby pomiary.
FInalnie wybrałbym tą która lepiej gra
Skomentuj
-
Zamieszczone przez LuSzTi Zobacz postaPytanie do autora - czemu sprzedajesz?
Skomentuj
-
Dokładnie, chce podłubać coś nowego. Lubię grzebać w warsztacie
- - - - - aktualizacja - - - - -
Generalnie będzie coś bardzo podobnego, bo satori zostaję na średnich tylko trochę większego. :)
- - - - - aktualizacja - - - - -
I tak chyba z wszystkich par kolumn jakie miałem u siebie te stały najdłużej bo ponad rok czasu. Granie jest mega wyważone i naprawdę można z takim brzmieniem zostać na bardzo długo.
Skomentuj
Skomentuj