Mało nowych kolumn tutaj się pojawia od dawna, więc wrzucę coś. Projekt powstał rok temu. Miałem plan w tą zimę zrobić już coś nowego ale chyba tak się nie stanie. Pierwotnie była wersja 2.5way z pochyloną ścianką:

Wykończenie ekonomiczne (takie było założenie, wyszło jak zwykle nie tanio). Podkładu grubo z pistoletu, szlif, na wierzch czarny akryl mat w sprayu bo warunki już nie pozwoliły na pistolet. Z wykończenia byłem zadowolony bardziej niż się spodziewałem. Pomimo tego, że wykonałem mnóstwo pomiarów i wiele wersji zwrotnic to nie byłem zadowolony. Charki przetworników ładnie się kleiły na wykresach (pomiary robiłem w dużej hali ze znacznej odległości - wiadomo woofer mocno przesunięty w dół i z bliska nic z tego nie będzie, w zasadzie odległość pomiarów była zbliżona do odległości odsłuchów kolumn w miejscu docelowym). Ale z dźwięku nie byłem zadowolony, niby wszystko było w normie ale nie grało to spójnie. Bas,średnie, wysokie niby ok, proporcje poprawne ale ciągle miałem wrażenie, że przetworniki grają "osobno" a nie jako "zespół". Podział między midwooferem i tweeterem był wysoki, chyba 3,5kHz albo nawet troszkę wyżej. Bas też sprawiał wrażenie, że trochę brakuje litrażu. Tak więc postanowiłem zrobić d'Appolito.










Dwie wręgi w środku, fornir jakiś palisander. Wykończenie woskiem. I znów pomiary, odsłuch, pomiary, odsłuchy, porównania itd, itd...wiecie jak to wygląda
Pomiary kontrolne robiłem już w domu, ale d'Appolito już łatwiej ogarnąć.


Co do powyższych wykresów i wersji zwrotki to mam tego na dysku tyle wersji że sam się w tym gubię po czasie. Na 90% jest to wersja finalna, bo wybrałem ostatni projekt z programu. Jakby ktoś bardzo chciał kopiować to musiałbym rozkręcić sprawdzić ale raczej to będzie to. Pomiary kontrolne zawsze potwierdzały symulacje. Wymienione wcześniej wady znikły. Bas dostał "oddechu" bo dodałem kilka litrów, gra to spójnie. Podział nisko/stromo... wiadomo d`Appolito.




Kolumny były odsłuchiwane w różnych warunkach, na różnym sprzęcie i przez różne osoby. Moje odczucia są takie: Seasy grają podkreślonym środkiem i taka ich natura, nie ma co na siłę tego zmieniać. Jednym to się bardzo podoba innym już mniej. Słuchałem Pylonów Diamond (co prawda tych większych 2 woofery i średniak) i to był ten sam charakter dźwięku (co prawda odsłuch w salonie, najlepiej mieć to dłużej w domu). Nie miałem możliwości być w tym roku na AudioShow ale widziałem na zdjęciach, że w pokoju mieliście jakąś konstrukcje na pojedynczym Ca18RLY - napiszcie coś jak to grało. Co do przestrzeni to na szerokość jestem bardzo zadowolony, natomiast w głąb - tego trochę brak, linia dźwięku jest przed kolumnami - to z racji "nie schowanego" środka (nie chcę tu używać stwierdzenia podbitego, bo tak nie jest - dla mnie seasy mają takie ciepły, kolorowy ale czysty środek i to jest ok). W bezpośrednim porównaniu do Equilibrium Euphoria (3 way na Etonach, tweeter ceramiczny) brak było sceny w głąb, na szerokość natomiast dałbym lekki plus dla moich.

Wykończenie ekonomiczne (takie było założenie, wyszło jak zwykle nie tanio). Podkładu grubo z pistoletu, szlif, na wierzch czarny akryl mat w sprayu bo warunki już nie pozwoliły na pistolet. Z wykończenia byłem zadowolony bardziej niż się spodziewałem. Pomimo tego, że wykonałem mnóstwo pomiarów i wiele wersji zwrotnic to nie byłem zadowolony. Charki przetworników ładnie się kleiły na wykresach (pomiary robiłem w dużej hali ze znacznej odległości - wiadomo woofer mocno przesunięty w dół i z bliska nic z tego nie będzie, w zasadzie odległość pomiarów była zbliżona do odległości odsłuchów kolumn w miejscu docelowym). Ale z dźwięku nie byłem zadowolony, niby wszystko było w normie ale nie grało to spójnie. Bas,średnie, wysokie niby ok, proporcje poprawne ale ciągle miałem wrażenie, że przetworniki grają "osobno" a nie jako "zespół". Podział między midwooferem i tweeterem był wysoki, chyba 3,5kHz albo nawet troszkę wyżej. Bas też sprawiał wrażenie, że trochę brakuje litrażu. Tak więc postanowiłem zrobić d'Appolito.










Dwie wręgi w środku, fornir jakiś palisander. Wykończenie woskiem. I znów pomiary, odsłuch, pomiary, odsłuchy, porównania itd, itd...wiecie jak to wygląda

Pomiary kontrolne robiłem już w domu, ale d'Appolito już łatwiej ogarnąć.


Co do powyższych wykresów i wersji zwrotki to mam tego na dysku tyle wersji że sam się w tym gubię po czasie. Na 90% jest to wersja finalna, bo wybrałem ostatni projekt z programu. Jakby ktoś bardzo chciał kopiować to musiałbym rozkręcić sprawdzić ale raczej to będzie to. Pomiary kontrolne zawsze potwierdzały symulacje. Wymienione wcześniej wady znikły. Bas dostał "oddechu" bo dodałem kilka litrów, gra to spójnie. Podział nisko/stromo... wiadomo d`Appolito.




Kolumny były odsłuchiwane w różnych warunkach, na różnym sprzęcie i przez różne osoby. Moje odczucia są takie: Seasy grają podkreślonym środkiem i taka ich natura, nie ma co na siłę tego zmieniać. Jednym to się bardzo podoba innym już mniej. Słuchałem Pylonów Diamond (co prawda tych większych 2 woofery i średniak) i to był ten sam charakter dźwięku (co prawda odsłuch w salonie, najlepiej mieć to dłużej w domu). Nie miałem możliwości być w tym roku na AudioShow ale widziałem na zdjęciach, że w pokoju mieliście jakąś konstrukcje na pojedynczym Ca18RLY - napiszcie coś jak to grało. Co do przestrzeni to na szerokość jestem bardzo zadowolony, natomiast w głąb - tego trochę brak, linia dźwięku jest przed kolumnami - to z racji "nie schowanego" środka (nie chcę tu używać stwierdzenia podbitego, bo tak nie jest - dla mnie seasy mają takie ciepły, kolorowy ale czysty środek i to jest ok). W bezpośrednim porównaniu do Equilibrium Euphoria (3 way na Etonach, tweeter ceramiczny) brak było sceny w głąb, na szerokość natomiast dałbym lekki plus dla moich.
Skomentuj