Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brzydale 3 Way

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • marian
    replied
    Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
    Coś nowego :) fajnie.
    Dokładnie, w końcu coś nowego :)
    Będę obserwował temat.

    Dlaczego aż IV rząd na średnicy mimo cofnięcia wysokiego?
    Próbowałeś łagodniejsze filtry między średnim a wysokim?


    Zostaw komentarz:


  • Dudeusz
    replied
    czy moglibyście udzielić mi wskazówki bo błądze ? Co jest ważniejsze w lepszej integracji fazowej dwóch głośników czy zgranie pionowych indykatorów fazy jak na rysunku i dołek w charakterystyce i płytszy reverse ( niebieski system , czarny revers , fazy w kolorze zielonym i czerwonym )


    czy tez lekkie rozjechanie pionowych wskaznikow ale rowniejsza charakterystyka i glebszy reverse


    instynkt podpowiada mi ze te pionowe wskaźniki fazy przy pokryciu wskazują zgodność fazy w miejscu ciecia głośników ale lepszym rozwiązaniem jest zgodność fazy w szerszym zakresie częstotliwości ?

    Zostaw komentarz:


  • Pogromca mitow
    replied
    Coś nowego :) fajnie.

    Moje uwagi:
    - zejdź z podziałem na basie w okolice 250-350hz przy LR2. Powinno się udać 1 rzędem elektrycznie plus korektory LC.
    -17nac tnij jak najniżej. Z tym tweeterem spokojnie 2khz lub nawet nizej LR4

    Wyrownanie czasowe dla basu nie jest konieczne.

    Zostaw komentarz:


  • piotr f.
    replied
    Też lubię lampy, coś więcej o konstrukcji?
    Last edited by piotr f.; 02.06.2021, 19:59.

    Zostaw komentarz:


  • Dudeusz
    założył/a temat Brzydale 3 Way

    Brzydale 3 Way

    Tak wiec myślę ze i na mnie przyszła pora żeby podzielić się swoimi wypocinami, zachęcony dobrymi opiniami na temat SB17Nbac rok temu zakupiłem pare tych głośników w wersji 8 Ohm i sparowałem je z tweeterami TW29R . Zadowolony z brzmienia zestawu syciłem się dźwiękiem ale wiadomo ze apetyt rośnie w miarę ......​​ i zacząłem myśleć nad 3 drogami żeby mieć te dodatkowe tupniecie na basie . 17NBAC ma świetny szybki bas wybitna średnicę (w mojej ocenie ) ale nie ma zejścia i ciut się gubi podczas niskiego grania . pod koniec roku przydarzyła się promocja i zakupiłem Satori WO24p w wersji 8 ohm ( jestem posiadaczem wzmacniacza lampowego i wydaje mi się ze lepiej działa z zestawami o wyższej impedancji ) .

    Wymyśliłem sobie zestaw podzielony na dwa pudła : sekcję wysoki-średni oraz niski z trzech przyczyn :

    lżej manewrować takim zestawem niż jedna kobylastą metrową
    "trumną"

    w razie znudzenia takim kompletem będę mógł przećwiczyć inny zestaw tweeter mid zmieniając sobie jedynie fronty w górnych skrzynkach i np. zmierzyć się z konstrukcją zwrotnicy w topologi LR2 na innych przetwornikach które to umożliwią .

    i ostatnia: chęć poeksperymentowania z wyrównaniem czasowym woofera które realizuje się banalnie: poprzez cofniecie górnej skrzynki. woofer cięty jest wysoko wiec chciałem go lepiej zintegrować ze średniakiem . ( pewnie nalezę do tych co noszą i szelki i pasek na wszelki wypadek ​​​)

    Wiem ze to rozwiązanie jest estetycznie kontrowersyjne ale jestem osoba dla której fornir czy tez wysmakowane kształty - nie graja -a pieniądze wole przeznaczyć na jak najlepsze przetworniki w zaplanowanym budżecie .

    Zestaw jest w ciągle w etapie projektowania zwrotnicy co widać na zdjęciach a ściski stolarskie zapewniają minimum obudowy zamkniętej bez użycia kleju ( lżej mi będzie montować ostateczne zwrotnice w środku ) mocowanie przedniej ściany na śruby ułatwi zmianę przetworników na inne (mam zapas paru formatek gotowych do frezowania na inne przetworniki ) .






    Górna skrzynka:
    wymiar frontów 194 mm na 390 mm co daje objętość 12 litrów, głośnik sredniotonowy wysunięty o 22 mm , material MDF 22 mm , jedna pozioma przegroda usztywniająca , front pod średniakiem podwójnej grubości.
    wytłumienie filc 10 mm na każdej ścianie poza frontowa, pełne wypełnienie wata poliestrową.

    Dolna skrzynka:
    wymiar frontów 334 mm na 540 mm co daje objętość 52 litrów, material MDF 22 mm , po jednej poziomej i pionowej przegrodzie usztywniającej, front podwójnej grubości.
    wytłumienie filc o łącznej grubości 20 mm na każdej ścianie poza frontowa.
    Tunel bass refleks umieszczony z tylu o symbolu BR-70-220 skrócony do 160 mm .
    po odsłuchach pojemność zmniejszona do 46 litrów , wycięte bloczki ze styropianu odejmujące 6 litrów pojemności wygłuszone z wierzchu jedna warstwa waty poliestrowej.

    Podczas projektowania zwrotnicy czuje się jak kajakarz na czółnie podczas spływu Niagara co widać po przebiegu impedancji i fazy które okładają się w fantazyjne fale i nie chcą poddać się moim umiejętnościom .




    Woofer i średniak podzielony ciut powyżej 700 hz ,
    topologia 2 rząd , woofer w przeciw fazie

    podział tweeter i średniak 3kHz , topologia 4 rząd jak w
    projekcie Troelsa z 17Nbac .




    spl i revers




    Zestaw graj świetne scena jest namacalna ,średnica i wysokie są po "jasnej stronie mocy" ale nie meczące, rozdzielczość wybitna, bas powoduje ze banan nie schodzi mi z gęby - te Satori naprawdę maja zejście, słyszę bas do 30 Hz a poniżej czuje już tylko trzewiami to naprawdę szokujące jak one potrafią nisko zejść i robią to z lekkością i kontrola której nie spodziewałbym sie po moim dychawicznym lampowcu ( lampa 6550 , 17 Wat na kanał )

    Na ojców chrzestnych mojego projektu mianuje Yoshiego i Pogromcę Mitów ( nie wiem czy się ucieszą z takich koneksji rodzinnych ale to oni pomogli mi tutorialami stawiać pierwsze kroki, wiec musza ponieść konsekwencje swojego dobrego serca .

    Chciałem tez podziękować wszystkim projektantom bo dużo podejrzałem sobie w ich projektach.(czy zrozumiałem zamierzenia konstruktora to już inna sprawa )
    Czekam na jakieś uwagi może uda się nam wspólnie wykrzesać z tych głośników więcej.








    Last edited by Dudeusz; 04.06.2021, 11:00.
Czaruję...
X