Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Brzydale 3 Way

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

  • pawel_luk1
    replied
    A aby dolny pik się obniżył musisz obniżyć strojenie, czyli wydłużyć port BR lub zwiększyć objętość obudowy.
    Takie piki jak masz pomiędzy 22-25 Hz mogą być spowodowane nieszczelnością obudowy.

    Zostaw komentarz:


  • Pogromca mitow
    replied
    Wplyw na piki impedancji ma filtr jaki zastosowales. W rzeczywistosci takie podzialy pasywne przy 200Hz nigdy nie dzialaja, bez pulapek na wlasnie te piki rezonansowe. Zanim zaprojektujesz filtr do tak niskiego podzialu jakim jest 200Hz, musisz zaprojektowac pulapke LCR na prawy pik impedancji woofera. Dopiero z takim korektorem filtr bedzie dzialac zgodnie z zalozeniem.

    Pamietaj tylko o odpowiedniej mocy rezystora w pulapce LCR.

    Zostaw komentarz:


  • Dudeusz
    replied
    zmieniam zwrotnice Brzydali wg wskazówek Pogromcy i natrafiłem na następny zonk !!!!!! Pomocy !!!!!!! objętość obudowy, wygłuszenie ani wymiary rury BR nie zmieniły się, jedynie cewka i kondensator w filtrze basowca żeby osiągnąć częstotliwość podziału kolo 200 Hz , jak to możliwe ze tak diametralnie zmieniła się wysokość pików impedancji w stosunku do siebie !!!!!!!
    przed zmiana



    po zmianie




    jak mogę przywrócić poprzednie strojenie żeby pierwszy pik mial 2/3 wysokości drugiego - powinienem zmniejszać- zwiększać objętość - skracać/wydłużać BR ??

    czy ktoś z szanownych konstruktorów mógłby napisać w paru słowach na czym polegają zmiany w zwrotnicy przy zmianie strojenia bo zapewne nadziałem się na taki przypadek tylko z odwrotnej strony . zmieniłem zwrotnice i rozjechało mi się strojenie .

    co moze oznaczać ta mała górka pomiędzy pikami 22-25Hz złe wytłumienie rezonans obudowy ?

    Zostaw komentarz:


  • Pogromca mitow
    replied
    Zamieszczone przez Dudeusz Zobacz posta
    Drodzy Konstruktorzy
    pewnien sklep internetowy zaoferował promocje na cala game głośników Satori , czy rozsądna jest wymiana mojego SB17 NBAC na MW16TX-8 w roli średniaka . Czy w razie podmiany da sie go utemperowac II rzędem czy tez jest to twarda membrana i trzeba ja ciąć nisko i ostro . tak pytam bo już bym cos zmienił w moich brzydalach a jestem łasy na nowe doznania . jako alternatywe zacieram łapki na to cudo https://purifi-audio.com/ptt6-5m04-nfa-01/ ale pewnie cena bedzie jak za Scan Speaka .
    To obecnie najbardziej zaawansowane glosniki jakie produkuje Sba, wiec zmiana bedzie zdecydowanie na plus.

    Zostaw komentarz:


  • Dudeusz
    replied
    Drodzy Konstruktorzy
    pewnien sklep internetowy zaoferował promocje na cala game głośników Satori , czy rozsądna jest wymiana mojego SB17 NBAC na MW16TX-8 w roli średniaka . Czy w razie podmiany da sie go utemperowac II rzędem czy tez jest to twarda membrana i trzeba ja ciąć nisko i ostro . tak pytam bo już bym cos zmienił w moich brzydalach a jestem łasy na nowe doznania . jako alternatywe zacieram łapki na to cudo https://purifi-audio.com/ptt6-5m04-nfa-01/ ale pewnie cena bedzie jak za Scan Speaka .

    Zostaw komentarz:


  • Dudeusz
    replied
    Zamieszczone przez pawel_luk1 Zobacz posta


    Pokaż schemat aktualnej zwrotnicy.
    wstydam sie ale jak sobie nie poradzę to na pewno poproszę o pomoc - wziąłem na ambit i albo zostanę wirtuozem cewki i kondensatora jak WY albo polegnę z honorem


    Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta

    Jak już masz obudowę wykonana z wyrównaniem czasowym dla tweetera i midbasu, to zmierz ich charki z punktu miedzy ich osiami ( nie na osi tweetera ). To Ci da pewność, że dla dalszych odległości odsluchu nie będziesz potrzebował jakiś specjalnych korekt zwrotnicy.
    Natomiast nisko ustawiony punkt podzialu miedzy basem, a SB17 da Ci pewność, ze różnice fazowe na tak długich falach, jakimi są fale częstotliwości 200-300hz, będą niewrażliwe na przesunięcia fazowe wynikające z rożnych odległości odsluchu ( w praktyce, sa to odległości dalsze od pozycji mikrofonu w trakcie pomiaru ).
    PM tak wlasnie mierze zawsze pomiedzy głosnikami i własnie siadłem i ucze sie Vcada choc strasznie lubie Xsim, ale jak ZWYKLE masz racje i czas przebudować gruntownie workflow .
    Last edited by Dudeusz; 07.06.2021, 17:40.

    Zostaw komentarz:


  • nowy666
    replied
    [QUOTE=pawel_luk1;n642921]

    Robimy wszędzie LR2 i używamy papierowych średniaków bez dzikich grzebieni, wymuszających stosowanie dzikich filtrów o stromych zboczach.

    gdyby było więcej takich leszczy nie byłoby wielu wspaniałych kolumn na sztywnych membranach .

    Zostaw komentarz:


  • Pogromca mitow
    replied
    Przede wszystkim radziłbym Ci porzucić Xsim i skupić się na pracy w VituixCAD. O ile jego prostota jest bardzo zachęcającą na początku przygody z programami CAD, to niestety uczy przez to kiepskich i "starych" nawyków, do tego nie masz optimizera filtrów, ani nawet możliwości generowania targetów, ze nie wspomnę już o braku możliwości symulacji offaxis. Targety filtrów można co prawda wygenerować w innym programie i podpiąć jako overlay, ale to trochę głupiego robota...

    Targety filtrów są bardzo przydatne, ponieważ pozwalają śledzić charakterystykę oraz fazę idealnej filtracji, do której w większości przypadków powinieneś dążyć w swoich projektach. Oczywiście są takie rozwiązania zwrotnic, w których filtry mają niesymetryczne nachylenie zboczy, ale to również może być wygenerowane jako targety. Natomiast w przypadku Twoich głośników jest pewne, że kształt pasma częstotliwości głośników powinien odpowiadać wygenerowanemu targetowi, tzn. np 2 rzad LR przy podziale powiedzmy 300hz oraz 4 rzad LR przy podziale 2 khz.
    Takie nakładanie charakterystyki głośnika na target widać bardzo dokładnie u Troelsa np tutaj http://www.troelsgravesen.dk/SBA-ALU/img4.jpg

    Na Twojej zwrotnicy, widać, że zbocza filtrów dla zakładanej filtracji 4 rzedem LR ( akustycznie ) są zupełnie rożne dla 17 i tweetera, przez co można z góry założyć, że będziesz miał problemu ze zgraniem fazowym glosnikow. Jeśli masz poprawnie wyciągniętą fazę z pomiarów, to zależności fazowe będą ściśle skorelowane z kształtem zbocza akustycznego filtrowanego głośnika.

    Odinstaluj Xsim i zacznij od początku w Vituxie. Póki co nie musisz od razu wchodzi w tematy pomiarów offaxis i symulacji, ale zrobisz krok do przodu. Wygeneruj pomiary za pomocą metody, w której nie musisz wpisywać delay czy wartości osi Z. Poki co nie będzie to konieczne. Jeśli pomiary wykonałeś w ARTA i masz zachowane pliki PIR, to można je w całości obrobić za pomocą narzędzia Convert IR to FR w Vituixie.

    Jak już odtworzysz schemat glosnikow zbuduj najpierw filtr dla głośnika basowego, ustalając target LR2 na częstotliwość około 200-350hz i pracuj nad zwrotnica. Następnie target dla 17 od strony basu i gory. Na koncu generujesz target dla tweetera, dla tej samej cz. podzialu i rodzaj filtra jak SB17. W Vituixie możesz cały czas posiłkować się Optimizerem, który robi naprawdę niezłą robotę.

    Jak już masz obudowę wykonana z wyrównaniem czasowym dla tweetera i midbasu, to zmierz ich charki z punktu miedzy ich osiami ( nie na osi tweetera ). To Ci da pewność, że dla dalszych odległości odsluchu nie będziesz potrzebował jakiś specjalnych korekt zwrotnicy.
    Natomiast nisko ustawiony punkt podzialu miedzy basem, a SB17 da Ci pewność, ze różnice fazowe na tak długich falach, jakimi są fale częstotliwości 200-300hz, będą niewrażliwe na przesunięcia fazowe wynikające z rożnych odległości odsluchu ( w praktyce, sa to odległości dalsze od pozycji mikrofonu w trakcie pomiaru ).
    Pomiary na osi każdego z glosnikow, mierzy się dla pełnej symulacji offaxis ( do tego zostal zaprojektowany Vituix i na to autor kladzie nacisk ). Dla takich pomiarow tworzy sie geometrie glosnikow XYZ i masz mozliwosc symulacji glosnikow z praktycznie dowolnego punktu w przestrzeni, ale to już zupełnie inny temat...

    Zostaw komentarz:


  • pawel_luk1
    replied
    Zamieszczone przez Dudeusz Zobacz posta
    jak wy to robocie w trzech drogach ze macie impedancje z jednym dołkiem i równą faze , zajęło mi to 4h a efekt opłakany
    Robimy wszędzie LR2 i używamy papierowych średniaków bez dzikich grzebieni, wymuszających stosowanie dzikich filtrów o stromych zboczach.

    Pokaż schemat aktualnej zwrotnicy.
    Zjedź jeszcze z tym podziałem BAS/MID w okolice 250 - 300 Hz, jak PM radził i spróbuj użyć w filtrze średniaka pułapki RLC na jego break-up, podobnie jak to zrobił Yoshi w projektach FOX 2.5 czy Zephyr LE.
    Użycie takiej pułapki pozwoli na łagodniejszą filtrację średniaka od góry i powinno to złagodzić skoki impedancji.
    Last edited by pawel_luk1; 07.06.2021, 15:45.

    Zostaw komentarz:


  • allure09
    replied
    Zamieszczone przez Dudeusz Zobacz posta
    odrobilem cześć pracy domowej od PM udalo mi sie zejsc z podzialem gory do mizernych 2270


    nizej zejsc nie daje rady bo impedancja leci na łeb na szyje ponizej 4 Ohm


    jak wy to robocie w trzech drogach ze macie impedancje z jednym dołkiem i równą faze , zajęło mi to 4h a efekt opłakany

    Próbowałeś zasymulować i wprowadzić korektor impedancji ?

    Zostaw komentarz:


  • Dudeusz
    replied
    odrobilem cześć pracy domowej od PM udalo mi sie zejsc z podzialem gory do mizernych 2270


    nizej zejsc nie daje rady bo impedancja leci na łeb na szyje ponizej 4 Ohm


    jak wy to robocie w trzech drogach ze macie impedancje z jednym dołkiem i równą faze , zajęło mi to 4h a efekt opłakany

    Zostaw komentarz:


  • Dudeusz
    replied
    Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
    Coś nowego :) fajnie.

    Moje uwagi:
    - zejdź z podziałem na basie w okolice 250-350hz przy LR2. Powinno się udać 1 rzędem elektrycznie plus korektory LC.
    -17nac tnij jak najniżej. Z tym tweeterem spokojnie 2khz lub nawet nizej LR4
    PM obiecuje odrobić zadane lekcje w wolnej chwili rzeczywiscie bywa cos niepokojacego w reprodukcji trąbki, oceniam to na pasmo 2k-3k czyli tam gdzie przewidujesz problemy z 17Nbac uknułem podstepny plan w miejsce tweetera wlutuje w zwrotnicy opornik 4ohm 25 wat (zeby nie zmasakrowac impedancji ) i poslucham sobie zestawu tylko na srednim i basie ciekawe co uslysze w tym zakresie


    Zamieszczone przez marian Zobacz posta

    Dokładnie, w końcu coś nowego :)
    Będę obserwował temat.

    Dlaczego aż IV rząd na średnicy mimo cofnięcia wysokiego?
    Próbowałeś łagodniejsze filtry między średnim a wysokim?

    Yoshi tez stosuje filtr III rzedu z tymi glosnikami w swoim projekcie FOX 2.5 drogi wiec coś musie być na rzeczy .a pomiary znieksztalcen tudziez ich wplyw na dzwiek to dla mnie Voodoo



    Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta


    Idealnie byloby, gdyby wykresy fazy pokrywaly sie w jak najszerszym pasmie, jednak musisz pamietac o paru rzeczach. Analizujesz zgranie fazowe wyłącznie w punkcie, z jakiego wykonałeś pomiary. Miej na uwadze dlugosc fali, dla ktorej analizujesz zgranie fazowe. Na basie-niskiej srednicy z uwagi na dluzsze fale niskich czestotliwosci, zgodnos fazowa nie jest az tak krytyczna i idealne pokrywanie wykresow fazy nie jest niezbedne.
    Istotna kwestia bedzie rowniez to, czy faza zostala poprawnie wyciagnieta z pomiarow, poniewaz mozna popelnic tutaj kilka bledow, ktore pozniej beda rzutowac na wizualizacje przebiegow fazowych.
    czyli w krotkich zołnierskich słowach trzeba bardziej starac sie o jak najwieksza głebokosc reverse pomiedzy tweeterem a sredniakiem a nie cyzelowac na pokrycie pionowych "indykatorow " fazy , ujmujac w uproszczeniu ze odsluchujemy z odleglosci pomiarowej

    pomiarow dokonowylem w Arta uzywajaca trybu Semi dual channel measurement mode , moja kapsulka w odleglosci 100 cm , najpierw pomiar wspolny przetwornikow do ustalenia odleglosci w osi Z , potem pojedyncze z zachowaniem predelay jak w Twoim tutku , potem pomiar bliskiego pola , laczenie wykresow w Merger i skorygowanie SPL o baffle step.
    Oczywiscie skorzystalem z okazji zeby wyrownac czasowo bas ze sredniakiem mierzac czas od markera do Max impulsu (teraz wiem ze niepotrzebnie )
    Potem eksport do plikow i "jadziem z koksem" w Xsim .


    Zostaw komentarz:


  • Pogromca mitow
    replied

    Zamieszczone przez Dudeusz Zobacz posta
    czy moglibyście udzielić mi wskazówki bo błądze ? Co jest ważniejsze w lepszej integracji fazowej dwóch głośników czy zgranie pionowych indykatorów fazy jak na rysunku i dołek w charakterystyce i płytszy reverse ( niebieski system , czarny revers , fazy w kolorze zielonym i czerwonym )


    czy tez lekkie rozjechanie pionowych wskaznikow ale rowniejsza charakterystyka i glebszy reverse


    instynkt podpowiada mi ze te pionowe wskaźniki fazy przy pokryciu wskazują zgodność fazy w miejscu ciecia głośników ale lepszym rozwiązaniem jest zgodność fazy w szerszym zakresie częstotliwości ?
    Idealnie byloby, gdyby wykresy fazy pokrywaly sie w jak najszerszym pasmie, jednak musisz pamietac o paru rzeczach. Analizujesz zgranie fazowe wyłącznie w punkcie, z jakiego wykonałeś pomiary. Miej na uwadze dlugosc fali, dla ktorej analizujesz zgranie fazowe. Na basie-niskiej srednicy z uwagi na dluzsze fale niskich czestotliwosci, zgodnos fazowa nie jest az tak krytyczna i idealne pokrywanie wykresow fazy nie jest niezbedne.
    Istotna kwestia bedzie rowniez to, czy faza zostala poprawnie wyciagnieta z pomiarow, poniewaz mozna popelnic tutaj kilka bledow, ktore pozniej beda rzutowac na wizualizacje przebiegow fazowych.




    Zamieszczone przez marian Zobacz posta

    Dokładnie, w końcu coś nowego :)
    Będę obserwował temat.

    Dlaczego aż IV rząd na średnicy mimo cofnięcia wysokiego?
    Próbowałeś łagodniejsze filtry między średnim a wysokim?

    Wyrownanie czasowe moze byc realizowane rowniez dla filtrow 4 rzedu. W zasadzie projekt Troelsa na NAC realizuje takie wlasnie podejscie http://www.troelsgravesen.dk/SBAcoustics-61-NAC.htm

    Warto tez przywolac tutaj Wilsona, ktory wrecz fanatycznie podchodzi do tematu zgrania czasowego glosnikow, ale filtracja w ich glosnikach, to nie niskie rzedy, ale strome filtry z niskim podzialem tweetera.

    Wracajac do SB17NAC, to ten glosnik zacheca do wyzszego podzialu jesli popatrzy sie na jakiego pomiar w osi, ale ten pomiar niewiele pokazuje na temat tego przetwornika. Mimo nieduzych rozmiarow, jego charakterystyki katowe rozchodza sie juz przed 2khz. Do tego charakterystyka znieksztalcen jest dosc typowa dla aluminiowych glosnikow, z mocno zaznaczonymi rezonansami ( bardzo niskie znieksztalcenia w pasmie pracy i duzy ich wzrost powyzej 2 khz ) Slychac je bardzo dobrze przy odsluchu glosnika bez zwrotnicy. Stosujac filtrowanie przy okolo 3khz, a do tego lagodnym filtrowaniem, prosimy sie duze klopoty, nadajac glosnikowi charakterystyczna sygnature dzwieku, spotykana w wielu konstrukcjach z twardymi membranami. Do tego przy kiepskich charakterystykach katowych. NAC jest doskonalym glosnikiem w zakresie 200-2000hz i w takim pasmie powinien pracowac. Idealem byloby zastosowanie dla niego berylowego tweetera w WG lub tanszy i doskonaly SB26 ADC lub CDC w WG z podzialem ponizej 2khz.

    W tym projekcie mozna spokojnie zejsc z podzialem nawet do 1.6-1.8 khz, dzieki ktoremu znacznie obnizy sie poziom znieksztalcen, oraz osiagniemy lepsze charakterystyki katowe, co w przypadku odsluchu w nieduzych pomieszczeniach ma bardzo duze znaczenie.

    Zostaw komentarz:


  • marian
    replied
    Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
    Coś nowego :) fajnie.
    Dokładnie, w końcu coś nowego :)
    Będę obserwował temat.

    Dlaczego aż IV rząd na średnicy mimo cofnięcia wysokiego?
    Próbowałeś łagodniejsze filtry między średnim a wysokim?


    Zostaw komentarz:


  • Dudeusz
    replied
    czy moglibyście udzielić mi wskazówki bo błądze ? Co jest ważniejsze w lepszej integracji fazowej dwóch głośników czy zgranie pionowych indykatorów fazy jak na rysunku i dołek w charakterystyce i płytszy reverse ( niebieski system , czarny revers , fazy w kolorze zielonym i czerwonym )


    czy tez lekkie rozjechanie pionowych wskaznikow ale rowniejsza charakterystyka i glebszy reverse


    instynkt podpowiada mi ze te pionowe wskaźniki fazy przy pokryciu wskazują zgodność fazy w miejscu ciecia głośników ale lepszym rozwiązaniem jest zgodność fazy w szerszym zakresie częstotliwości ?

    Zostaw komentarz:


  • Pogromca mitow
    replied
    Coś nowego :) fajnie.

    Moje uwagi:
    - zejdź z podziałem na basie w okolice 250-350hz przy LR2. Powinno się udać 1 rzędem elektrycznie plus korektory LC.
    -17nac tnij jak najniżej. Z tym tweeterem spokojnie 2khz lub nawet nizej LR4

    Wyrownanie czasowe dla basu nie jest konieczne.

    Zostaw komentarz:


  • piotr f.
    replied
    Też lubię lampy, coś więcej o konstrukcji?
    Last edited by piotr f.; 02.06.2021, 21:59.

    Zostaw komentarz:


  • Dudeusz
    założył/a temat Brzydale 3 Way

    Brzydale 3 Way

    Tak wiec myślę ze i na mnie przyszła pora żeby podzielić się swoimi wypocinami, zachęcony dobrymi opiniami na temat SB17Nbac rok temu zakupiłem pare tych głośników w wersji 8 Ohm i sparowałem je z tweeterami TW29R . Zadowolony z brzmienia zestawu syciłem się dźwiękiem ale wiadomo ze apetyt rośnie w miarę ......​​ i zacząłem myśleć nad 3 drogami żeby mieć te dodatkowe tupniecie na basie . 17NBAC ma świetny szybki bas wybitna średnicę (w mojej ocenie ) ale nie ma zejścia i ciut się gubi podczas niskiego grania . pod koniec roku przydarzyła się promocja i zakupiłem Satori WO24p w wersji 8 ohm ( jestem posiadaczem wzmacniacza lampowego i wydaje mi się ze lepiej działa z zestawami o wyższej impedancji ) .

    Wymyśliłem sobie zestaw podzielony na dwa pudła : sekcję wysoki-średni oraz niski z trzech przyczyn :

    lżej manewrować takim zestawem niż jedna kobylastą metrową
    "trumną"

    w razie znudzenia takim kompletem będę mógł przećwiczyć inny zestaw tweeter mid zmieniając sobie jedynie fronty w górnych skrzynkach i np. zmierzyć się z konstrukcją zwrotnicy w topologi LR2 na innych przetwornikach które to umożliwią .

    i ostatnia: chęć poeksperymentowania z wyrównaniem czasowym woofera które realizuje się banalnie: poprzez cofniecie górnej skrzynki. woofer cięty jest wysoko wiec chciałem go lepiej zintegrować ze średniakiem . ( pewnie nalezę do tych co noszą i szelki i pasek na wszelki wypadek ​​​)

    Wiem ze to rozwiązanie jest estetycznie kontrowersyjne ale jestem osoba dla której fornir czy tez wysmakowane kształty - nie graja -a pieniądze wole przeznaczyć na jak najlepsze przetworniki w zaplanowanym budżecie .

    Zestaw jest w ciągle w etapie projektowania zwrotnicy co widać na zdjęciach a ściski stolarskie zapewniają minimum obudowy zamkniętej bez użycia kleju ( lżej mi będzie montować ostateczne zwrotnice w środku ) mocowanie przedniej ściany na śruby ułatwi zmianę przetworników na inne (mam zapas paru formatek gotowych do frezowania na inne przetworniki ) .






    Górna skrzynka:
    wymiar frontów 194 mm na 390 mm co daje objętość 12 litrów, głośnik sredniotonowy wysunięty o 22 mm , material MDF 22 mm , jedna pozioma przegroda usztywniająca , front pod średniakiem podwójnej grubości.
    wytłumienie filc 10 mm na każdej ścianie poza frontowa, pełne wypełnienie wata poliestrową.

    Dolna skrzynka:
    wymiar frontów 334 mm na 540 mm co daje objętość 52 litrów, material MDF 22 mm , po jednej poziomej i pionowej przegrodzie usztywniającej, front podwójnej grubości.
    wytłumienie filc o łącznej grubości 20 mm na każdej ścianie poza frontowa.
    Tunel bass refleks umieszczony z tylu o symbolu BR-70-220 skrócony do 160 mm .
    po odsłuchach pojemność zmniejszona do 46 litrów , wycięte bloczki ze styropianu odejmujące 6 litrów pojemności wygłuszone z wierzchu jedna warstwa waty poliestrowej.

    Podczas projektowania zwrotnicy czuje się jak kajakarz na czółnie podczas spływu Niagara co widać po przebiegu impedancji i fazy które okładają się w fantazyjne fale i nie chcą poddać się moim umiejętnościom .




    Woofer i średniak podzielony ciut powyżej 700 hz ,
    topologia 2 rząd , woofer w przeciw fazie

    podział tweeter i średniak 3kHz , topologia 4 rząd jak w
    projekcie Troelsa z 17Nbac .




    spl i revers




    Zestaw graj świetne scena jest namacalna ,średnica i wysokie są po "jasnej stronie mocy" ale nie meczące, rozdzielczość wybitna, bas powoduje ze banan nie schodzi mi z gęby - te Satori naprawdę maja zejście, słyszę bas do 30 Hz a poniżej czuje już tylko trzewiami to naprawdę szokujące jak one potrafią nisko zejść i robią to z lekkością i kontrola której nie spodziewałbym sie po moim dychawicznym lampowcu ( lampa 6550 , 17 Wat na kanał )

    Na ojców chrzestnych mojego projektu mianuje Yoshiego i Pogromcę Mitów ( nie wiem czy się ucieszą z takich koneksji rodzinnych ale to oni pomogli mi tutorialami stawiać pierwsze kroki, wiec musza ponieść konsekwencje swojego dobrego serca .

    Chciałem tez podziękować wszystkim projektantom bo dużo podejrzałem sobie w ich projektach.(czy zrozumiałem zamierzenia konstruktora to już inna sprawa )
    Czekam na jakieś uwagi może uda się nam wspólnie wykrzesać z tych głośników więcej.








    Last edited by Dudeusz; 04.06.2021, 13:00.
Czaruję...
X