Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pierwsze kolumny absolutnego laika.

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Pierwsze kolumny absolutnego laika.

Witam!
    Na samym początku przedstawię się wszystkim ponieważ to mój pierwszy post na tym forum. Na samym początku chcę wszystkich serdecznie pozdrowić. Jestem studentem budownictwa i nigdy nie miałem żadnego konkretnego kontaktu z DIYaudio. Stąd wynika mój absolutny brak wiedzy na ten temat. Przejrzałem to forum i kilka innych ale nie znalazłem odpowiedzi na swoje pytania.

Niedawno odziedziczyłem niedokończone kolumny. Dostałem je od ojca, który już nie bawi się ten temat. Projekt tych kolumn zaczerpnął z jakiegoś polskiego pisemka chyba "Radioelektryk" w latach 80. Tutaj zamieszczam ich zdjecie:

Ich wymiary:
    -wysokość 700mm
    -szerokość 350mm
    -głębokość 330mm

Są to wymiary zewnętrzne skrzyń. Nie wiem jakie wymiary jeszcze powinienem podać. Z tego co widzę to w środku wydzielona jest osobna skrzynka dla głośników średnio tonowych.

Posiadam też do nich głośniki:
    -2 głosniki niskotonowe UNITRA GDN 30,60 (60W, 8Ohm)
    -4 średniotonowe UNITRA GDN 18/30 (60W, 8Ohm)
    -2 wysokotonowe GDWT 9/70/1 (70W, 8Ohm)

Z tego co mówił tata każda kolumna miała zawierać 2 głośniki średniotonowe i 2 głośniki wysokotonowe w tym jeden opisany powyżej, a jeden nie wiem jaki.

I teraz masa pytań do Was znawców tematu. Jak okleić je fornirem, oddać do kogoś czy dam radę wykonać tą pracę samemu. Następnie jak powinny być wygłuszone w środku. Jak zbudować zwrotnice do nich. Jakie głośniki wysokotonowe dokupić.

Nadmieniam od razu iż jest to mój pierwszy projekt. Chciałbym go skończyć minimalnym nakładem kosztów. Nie oczekuje cudów. Aczkolwiek oczekuje po nich, że zagrają lepiej niż moje kino domowe, które można powiedzieć nie gra w ogóle.

Co jeszcze powinienem wiedzieć? Od czego zacząć? Jakie gniazda na kable. Jakie kable do głośników w środku?