Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ca sq citroen berlingo

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Ca sq citroen berlingo

    pacjent - Citroen berlingo II XTR 2010 - samochód służbowy

    przeznaczenie - dla brata , wysokiej klasy dźwięk z mocnym basem, pod muzę każdego rodzaju

    sprzet i materiały:
    - radio - Clarion DXZ958RMC
    - wzmak suba - Helix H1000 ESPRIT
    - wzmak frontów- Genesis dm200
    - sub - XLS12 830515 @30L closed
    - głośniki na front - TEC LS 185, SCAN-SPEAK ILLUMINATOR D3004/660000
    - kabel zasilający wzmak suba- 35mm2
    - kabel zasilajacy wzmak frontów -21mm2
    - kable sygnałowe - Sinuslive CA50
    - kable głośnikowe - na wysokie OFC 6N 2x1,5mm z polinka, a na bas jakieś grube skręcane OFC 2x2,5
    - kondensator - POWERBASS ACP 1.2
    - maty na drzwi - GMS 012, STP SILVER
    - drobnica - sinuslive i inne badziewie

    dotychczasowa realizacja:
    - podłączono dodatkowy przewód 35mm2 pomiedzy (-) akumulatora a punktem masowym w komorze silnika
    - położono nowe przewody sygnałowe oraz elektryczne, przygotowano punkt masowy w bagażniku
    - położono nowe przewody zasilające do radia
    - wytłumiono drzwi przednie oraz zamontowano dystanse. na blachę zewnętrzną drzwi położono dwie warstwy STP SILVER oraz dwie warstwy GMS 012. ponadto na pozostałe blachy od strony wewnętrznej drzwi położono jedną warstwę SPT, następnie duże otwory w drzwiach zamknięto za pomocą włókna szklanego, na co następnie położono warstwę STP SILVER oraz warstwę GMS012. dystanse wykonano ze sklejonych ze sobą czterech warstw MDF19. tapicerkę drzwi pokryto na razie wklejkami z STP SILVER, gdyż zabrakło nam materiału. na wytłumienie pary drzwi przednich wykorzystano w sumie 3,5m2 STP SILVER oraz 2,5m2 GMS012.
    - w bagażniku wykonano zabudowę w postaci skrzyni dosuniętej do tylnych siedzeń. taka forma zapewnia szybka konstrukcję, mała ingerencję we wnętrze samochodu oraz łatwą demontowalność w razie potrzeby. skrzynię pokryto tkanina obiciową.
    - przeprowadzono pierwsze uruchomienie celem sprawdzenia odporności systemu na zakłócenia - zakłóceń brak!

    do wykonania:
    -wytłumić drzwi tylne, klapę bagażnika oraz elementy tapicerki. podłogi nie wymagają dodatkowego wytłumienia gdyż pokryte są 10-20cm warstwą materiałów tłumiących pod tapicerką
    - zabudowa tweeterów w słupkach
    - uruchomienie systemu wentylacji w zabudowie wzmacniaczy
    - wykonanie ozdobnego wykończenia zabudowy bagażnika - pleksi, skóra, podświetlenie
    - integracja frontu radia z modułem nawigacji
    - pomiary systemu, wykonanie filtrów, strojenie

    fotki:
    schemat:


    głośniczki z jednej stajni


    bezpieczniki


    rozbebeszone wnętrze przy kładzeniu instalacji


    przymiarki


    drzwi w stanie surowym


    stp silver na wszystkich blachach wewnątrz drzwi


    gms 012 na blache zewnetrzną


    mocna taśma na dużych otworach


    otwory pokryte laminatem- docięte na odpowiedni kształt włókno szklane położono na taśmie i nasycono żywicą. w kilku miejscach położono 2 warstwy


    warstwa stp silver a na to warstwa gms 012. dystanse zamontowane na śrubach plus silikon


    na tapicerkę zabrakło już mat. do dokończenia...


    próbne odpalenie systemu. jak to ładnie wykończyć? pomysły?

    #2
    sprzecik zacny ;

    jak tam wygladaja slupki? jest duzo miejsca na tak duze tweetery?
    mam nadzieje ze twoj brat bedzie bardziej zadowolony niz moj :p

    Skomentuj


      #3
      Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
      sprzecik zacny ;

      jak tam wygladaja slupki? jest duzo miejsca na tak duze tweetery?
      mam nadzieje ze twoj brat bedzie bardziej zadowolony niz moj :p
      słupki są spore, raczej nie będzie problemu . myślę że w tym tygodniu je zrobię
      ustawiłem na początek w Helixie DF na max (>800 ) a brat stwierdził że woli tłustszy bas...

      słupki

      Skomentuj


        #4
        faktycznie miejsca sporo

        Skomentuj


          #5
          Zamieszczone przez Pawel S. Zobacz posta
          faktycznie miejsca sporo
          oj sporo tam wejdzie http://www.herbirol.com/audiocar/berlingo/DSCF0373.JPG

          - - - - - aktualizacja - - - - -

          zastanawiam się jak estetycznie zamontowac tweeter jak najwyżej, żeby scena była wysoko i ładnie to wyglądało. niestety w berlingo siedzi się wysoko i wyprostowanym

          Skomentuj


            #6
            Zamieszczone przez djrobo Zobacz posta
            oj sporo tam wejdzie http://www.herbirol.com/audiocar/berlingo/DSCF0373.JPG

            - - - - - aktualizacja - - - - -

            zastanawiam się jak estetycznie zamontowac tweeter jak najwyżej, żeby scena była wysoko i ładnie to wyglądało
            Zamontuj tak żeby wizualnie było w miarę nad dechą i odpowiedni kierunek - wysokość sceny głownie zależy od stojenia i dogrania niekoniecznie od fizycznej wysokości TW.

            Skomentuj


              #7
              cięcie chcę zrobić pasywnie 1500-2000Hz więc scena nie powinna bardzo w dół uciekać

              Skomentuj


                #8
                Zamieszczone przez djrobo Zobacz posta
                cięcie chcę zrobić pasywnie 1500-2000Hz więc scena nie powinna bardzo w dół uciekać
                Punkt od którego jest cięcie czy xover ?

                To i tak nisko wg mnie 2300-2500 prędzej w mojej opinii :P

                Skomentuj


                  #9
                  punkt -6dB. Filtr 12dB/oct. Po to wybralem ten glosnik, aby wykorzystac jego zdolnosci do niskich podzialow. Im nizszy bedzie podzial tym wiecej bedzie dzwieku bezpogsredniego, a wiec i lepsza lokalizacja pozornych zrodel dzwieku. Ostatecznie i tak zadecyduje dzwiek oraz poziom i charakterystyka znieksztalcen przy maksymalnym obciazeniu. zmierze i ocenie , zmiana filtrow to chwilka bo mam uniwersalne przestrajalne zwrotnice

                  Skomentuj


                    #10
                    Zamieszczone przez djrobo Zobacz posta
                    Im nizszy bedzie podzial tym wiecej bedzie dzwieku bezpogsredniego, a wiec i lepsza lokalizacja pozornych zrodel dzwieku.
                    A ja myślałem, że lokalizacja pozornych źródeł zależna jest bardziej od zgrania fazowego oraz równowagi tonalnej...


                    Zamieszczone przez djrobo Zobacz posta
                    Ostatecznie i tak zadecyduje dzwiek
                    Tego sie trzymaj :)

                    Zamieszczone przez djrobo Zobacz posta
                    poziom i charakterystyka znieksztalcen przy maksymalnym obciazeniu.
                    Będziesz mierzyć czy "na słuch" ?


                    System z potencjałem - trzymam kciuki :)
                    Last edited by aeron; 28.07.2014, 00:00.

                    Skomentuj


                      #11
                      Zamieszczone przez aeron Zobacz posta
                      Będziesz mierzyć czy "na słuch" ?
                      pomiary. uchu czasem zniekształcenia się podobają...

                      Zamieszczone przez aeron Zobacz posta
                      A ja myślałem, że lokalizacja pozornych źródeł zależna jest bardziej od zgrania fazowego oraz równowagi tonalnej...
                      oczywiście to co piszesz jest bardzo ważne, ale temat nie jest taki prosty. uogólniając, bo to temat rzeka:
                      pozorne źródła dźwięku lokalizujemy na podstawie:
                      - różnicy ciśnienia dźwięku dochodzącego do ucha lewego i prawego
                      - różnica czasu dotarcia fal do ucha lewego i prawego
                      "- w zakresie częstotliwości dużych główną rolę odgrywa różnica poziomów ciśnienia akustycznego pomiędzy uszami.
                      - W zakresie częstotliwości małych decydującym wskaźnikiem jest różnica faz.
                      - Dla częstotliwości pośrednich błąd lokalizacji powinien być największy."
                      dość ciekawa prezentacja jednego z moich starych wykładowców http://156.17.30.104/dydaktyka/preze...deldzwieku.ppt

                      jednym z głównych powodów rozmycia dźwięku w aucie i problemów z lokalizacją jest umieszczenie midbasu, który promieniuje między nogi, a często tymi nogami jest nawet zasłonięty. dla niskich częstotliwości to wiele nie psuje z racji długości fali (no i lokalizacja na podstawie różnic fazowych), ale dla częstotliwości powyżej jakichś 500Hz (fala 70 cm) robi się już problem z odbiciami i interferencjami. dlatego idealne dla samochodu są zestawy trójdrożne ze średniakiem umieszczonym w słupku blisko tweetera. a zestawy dwudrożne to zawsze będzie kompromis niestety. dlatego chcę zrobić niski podział. może z tymi 1500Hz przesadziłem , ale 2000Hz to już jak najbardziej. nie chciałbym się pakować w wyższe rzędy filtrów, bo cena komponentów mnie zabije, to już bym wolał średniaki kupić:)
                      jak to wyjdzie - na pewno się pochwalę, a jak zdążymy to pokażę w Izbicku

                      Skomentuj


                        #12
                        Będę w Izbicku - chętnie posłucham.

                        "- różnicy ciśnienia dźwięku dochodzącego do ucha lewego i prawego "

                        Tym bym się nie przejmował - ew drobne korekcje na sp gain.

                        "różnica czasu dotarcia fal do ucha lewego i prawego"

                        Od tego masz Time correction w clarku + zgranie fazowe (zwrotnica)

                        Skomentuj


                          #13
                          Zamieszczone przez aeron Zobacz posta
                          Będę w Izbicku - chętnie posłucham.
                          będzie mi miło, obym się wyrobił:)

                          Zamieszczone przez aeron Zobacz posta
                          "- różnicy ciśnienia dźwięku dochodzącego do ucha lewego i prawego "

                          Tym bym się nie przejmował - ew drobne korekcje na sp gain.

                          "różnica czasu dotarcia fal do ucha lewego i prawego"

                          Od tego masz Time correction w clarku + zgranie fazowe (zwrotnica)
                          nie zrozumieliśmy się. ja napisałem na jakiej podstawie człowiek lokalizuje pozorne źródła dźwięku. tego się nie koryguje, my tak mamy po prostu:) i z tego powodu właśnie bardzo ważne jest aby charakterystyki amplitudowe, fazowe (tu już ciężej) obu kanałów były takie same.

                          Skomentuj


                            #14
                            Zamieszczone przez djrobo Zobacz posta
                            będzie mi miło, obym się wyrobił:)
                            ważne jest aby charakterystyki fazowe (tu już ciężej) obu kanałów były takie same.
                            Tutaj róznie bywa - faza dla poszczególnego kanału musi sie zgadzać.
                            Czasem bywa tak, że drobna asymetria np w zwrotnicy pasywnej na l i p kanał powoduje dużo lepsze zgranie fazowe w punkcie odsłuchowym (zazwyczaj po lewej stronie - fotel kierowcy), co jest dość oczywiste, ze względu np na kat fali nadawanej przez głośnik.

                            Skomentuj


                              #15
                              Zamieszczone przez aeron Zobacz posta
                              Tutaj róznie bywa - faza dla poszczególnego kanału musi sie zgadzać.
                              Czasem bywa tak, że drobna asymetria np w zwrotnicy pasywnej na l i p kanał powoduje dużo lepsze zgranie fazowe w punkcie odsłuchowym (zazwyczaj po lewej stronie - fotel kierowcy), co jest dość oczywiste, ze względu np na kat fali nadawanej przez głośnik.
                              dokładnie! też dochodzę do wniosku że zwrotnice dla obu kanałów trzeba projektować indywidualnie dla każdego kanału.

                              Skomentuj


                                #16
                                Przypominam, ze macie czasy w tym klarku i indywidualna regulacje poziomu

                                A inne zwrotnice dla lewej i prawej stronie sie nie sprawdzają
                                Niestety splychac te roznice

                                - - - - - aktualizacja - - - - -

                                Dla tego zestawu głośników zwrotnice bedzie bardzo prosta
                                Max 6 elementow z czego 4 to korekcja (z czego 3 mogą okazać sie zbędne )
                                Juz mi sie nie chce...

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                                  A inne zwrotnice dla lewej i prawej stronie sie nie sprawdzają
                                  nie chodzi o zupełnie inne zwrotki, raczej takie żeby chyki poszczególnych głośników (no i sumy) się możliwie pokrywały dla obu kanałów. a przynajmniej były zbliżone:/

                                  Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                                  Dla tego zestawu głośników zwrotnice bedzie bardzo prosta
                                  Max 6 elementow z czego 4 to korekcja (z czego 3 mogą okazać sie zbędne )
                                  zdradź szczegóły :) bo mi wychodzi lekko licząc korekta rezonansu tweetera (bo niski podział), lpad, no i filtry.

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    odrazu rob dwie takie same zwrotnice

                                    a ze zwrotka dobrze kombinujesz
                                    Juz mi sie nie chce...

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                                      a ze zwrotka dobrze kombinujesz
                                      ino elementów wychodzi mi więcej niż Tobie :P

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        lpad w przypadku 4ch wzmaka zbędna rzecz.
                                        Tutaj troche więcej bedzie potrzebne :)

                                        Łukasz - u mnie czasem drobna korekcja - np minmalnie wieksza cewka równoległa powodująca np lepsze dogranie fazowe całkiem nieźle sie nieraz spisuje.
                                        Ważne aby rodzaj filtracji był taki sam.

                                        Lpady też często mi wychodzą niesymetryczne.

                                        Ale ja nie mam czasówki w "radiu"

                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X