Bardzo latwo ocenic ciezar membrany po srednicy cewki (od razu mozna dosc dokladnie okreslic moc glosnika) i grubosci membrany ktora to w glosnikach niskotonowych moze byc cieniutka albo gruba na kilka mm.
Potezne glosniki niskotonowe maja zazwyczaj sztywne zawieszenia a w miare niskie rezonanse zawdzieczaja bardzo ciezkim membranom siegajacym czasem 0,5kg. Nie chodzi o okreslenie dokladne parametrow ale o odniesienie ich do znanych dobrych konstrukcji. Biorac jakis glosnik do reki od razu okreslam technologie w ktorej jest wykonany co pozwala mi okreslic czy dany glosnik jest klasy tandetnej czy zawodowej.
Amatorzy skupiaja sie tylko na tym jak dobry jest dany glosnik a zawodowcy od razy patrza na gotowa konstrukcje i jej mozliwosci. Nie sztuka jest zrobienie dobrze (nisko) grajacego suba w duzej obudowie. A niemozliwe jest zrobienie takiego suba w bardzo malej obudowie chocby glosnik byl cudem tego swiata. Dlatego do glosnikow np 8calowych odbiorcy ''ustalili'' akceptowalna wielkosc obudowy a konstruktorzy musza wycisnac z niej tyle ile potrafia wlasnie przez aplikacje dobrego (dobrze dobranego) glosnika.
Z tego co widze na forum wiekszosc ludzi stara sie wszystko robic sama dla siebie tylko symulujac glosniki ale to do niczego nie prowadzi. Ja swoja wiedze glownie czerpie z praktyki czyli rozwiazan konstrukcyjnych podpatrzonych na rynku i ich cech konstrukcyjnych, brzmieniowych i opini odbiorcow. Zeby byc dobrym w tym co sie robi trzeba znac caly proces od produkcji glosnika az po odbiorce a nie tylko kilka parametrow T-S ktore nie ''graja''.
Jakis czas temu scan speak wypuscil serie glosnikow z kitera K na koncu, jest to seria z karkasem kaptonowym a nie jak zazwyczaj aluminiowym. Parametry T-S nie ulegly zmianie wiec charakterystyka i brzmienie powinno byc takie same. Wiec po co taka modyfikacja?
[ Dodano: 2008-11-01, 23:42 ]
Bardzo latwo ocenic ciezar membrany po srednicy cewki (od razu mozna dosc dokladnie okreslic moc glosnika) i grubosci membrany ktora to w glosnikach niskotonowych moze byc cieniutka albo gruba na kilka mm.
Potezne glosniki niskotonowe maja zazwyczaj sztywne zawieszenia a w miare niskie rezonanse zawdzieczaja bardzo ciezkim membranom siegajacym czasem 0,5kg. Nie chodzi o okreslenie dokladne parametrow ale o odniesienie ich do znanych dobrych konstrukcji. Biorac jakis glosnik do reki od razu okreslam technologie w ktorej jest wykonany co pozwala mi okreslic czy dany glosnik jest klasy tandetnej czy zawodowej.
Amatorzy skupiaja sie tylko na tym jak dobry jest dany glosnik a zawodowcy od razy patrza na gotowa konstrukcje i jej mozliwosci. Nie sztuka jest zrobienie dobrze (nisko) grajacego suba w duzej obudowie. A niemozliwe jest zrobienie takiego suba w bardzo malej obudowie chocby glosnik byl cudem tego swiata. Dlatego do glosnikow np 8calowych odbiorcy ''ustalili'' akceptowalna wielkosc obudowy a konstruktorzy musza wycisnac z niej tyle ile potrafia wlasnie przez aplikacje dobrego (dobrze dobranego) glosnika.
Z tego co widze na forum wiekszosc ludzi stara sie wszystko robic sama dla siebie tylko symulujac glosniki ale to do niczego nie prowadzi. Ja swoja wiedze glownie czerpie z praktyki czyli rozwiazan konstrukcyjnych podpatrzonych na rynku i ich cech konstrukcyjnych, brzmieniowych i opini odbiorcow. Zeby byc dobrym w tym co sie robi trzeba znac caly proces od produkcji glosnika az po odbiorce a nie tylko kilka parametrow T-S ktore nie ''graja''.
Jakis czas temu scan speak wypuscil serie glosnikow z kitera K na koncu, jest to seria z karkasem kaptonowym a nie jak zazwyczaj aluminiowym. Parametry T-S nie ulegly zmianie wiec charakterystyka i brzmienie powinno byc takie same. Wiec po co taka modyfikacja?
Potezne glosniki niskotonowe maja zazwyczaj sztywne zawieszenia a w miare niskie rezonanse zawdzieczaja bardzo ciezkim membranom siegajacym czasem 0,5kg. Nie chodzi o okreslenie dokladne parametrow ale o odniesienie ich do znanych dobrych konstrukcji. Biorac jakis glosnik do reki od razu okreslam technologie w ktorej jest wykonany co pozwala mi okreslic czy dany glosnik jest klasy tandetnej czy zawodowej.
Zamieszczone przez Quester
Z tego co widze na forum wiekszosc ludzi stara sie wszystko robic sama dla siebie tylko symulujac glosniki ale to do niczego nie prowadzi. Ja swoja wiedze glownie czerpie z praktyki czyli rozwiazan konstrukcyjnych podpatrzonych na rynku i ich cech konstrukcyjnych, brzmieniowych i opini odbiorcow. Zeby byc dobrym w tym co sie robi trzeba znac caly proces od produkcji glosnika az po odbiorce a nie tylko kilka parametrow T-S ktore nie ''graja''.
Jakis czas temu scan speak wypuscil serie glosnikow z kitera K na koncu, jest to seria z karkasem kaptonowym a nie jak zazwyczaj aluminiowym. Parametry T-S nie ulegly zmianie wiec charakterystyka i brzmienie powinno byc takie same. Wiec po co taka modyfikacja?
[ Dodano: 2008-11-01, 23:42 ]
Bardzo latwo ocenic ciezar membrany po srednicy cewki (od razu mozna dosc dokladnie okreslic moc glosnika) i grubosci membrany ktora to w glosnikach niskotonowych moze byc cieniutka albo gruba na kilka mm.
Potezne glosniki niskotonowe maja zazwyczaj sztywne zawieszenia a w miare niskie rezonanse zawdzieczaja bardzo ciezkim membranom siegajacym czasem 0,5kg. Nie chodzi o okreslenie dokladne parametrow ale o odniesienie ich do znanych dobrych konstrukcji. Biorac jakis glosnik do reki od razu okreslam technologie w ktorej jest wykonany co pozwala mi okreslic czy dany glosnik jest klasy tandetnej czy zawodowej.
Zamieszczone przez Quester
Z tego co widze na forum wiekszosc ludzi stara sie wszystko robic sama dla siebie tylko symulujac glosniki ale to do niczego nie prowadzi. Ja swoja wiedze glownie czerpie z praktyki czyli rozwiazan konstrukcyjnych podpatrzonych na rynku i ich cech konstrukcyjnych, brzmieniowych i opini odbiorcow. Zeby byc dobrym w tym co sie robi trzeba znac caly proces od produkcji glosnika az po odbiorce a nie tylko kilka parametrow T-S ktore nie ''graja''.
Jakis czas temu scan speak wypuscil serie glosnikow z kitera K na koncu, jest to seria z karkasem kaptonowym a nie jak zazwyczaj aluminiowym. Parametry T-S nie ulegly zmianie wiec charakterystyka i brzmienie powinno byc takie same. Wiec po co taka modyfikacja?
Skomentuj