Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Coś na pierwszy, niskobudżetowy DIY

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Coś na pierwszy, niskobudżetowy DIY

Na samym początku chciałbym przywitać się z całą społecznością tego forum :wink:

A teraz wracamy do do tematu...

Mianowicie mój sprzęt grający przestał mi wystarczać. Mój "jamnik" od SONY (CFD-V7) ma strasznie płytki dźwięk, a moje SBS-360 od Creative'a nie podchodzi mi. Więc szukam czegoś, co będę mógł zarówno podłączyć pod komputer, jak i słuchać radia. Na początku miałem koncepcje kupienia Geniusów 5.1, lecz one tak średnio nadają się do słuchania muzyki. Więc pomyślałem o jakimś średnim stereo, które zagra lepiej od obecnego sprzętu, ale zrobione jak najmniejszym kosztem. Na głośniki - monitorki chciałbym wydać 300zł- 400zł, a na amplituner(tymczasowy) w granicach 100zł. Kompletnie nie znam się na elektronice, lecz wiem jak wygląda na schematach cewka, kondensator czy rezystor (w końcu mat-fiz-inf jestem), wiec odtworzenie zwrotnicy z gotowego układu nie stanowi dla mnie żadnego problemu. A i umiejętność obsługi WINisd jest u mnie na dobrym poziomie.

Głośniki będę rozstawione w pokoju o wymiarach 4m * 2m, wiec nie potrzebuje jakiejś specjalnie dużej mocy. Wiem też że za tą cenę nie uzyskam doskonałego dźwięku, lecz chciałbym aby grały lepiej niż to co mam teraz. Słucham głównie muzyki "klubowej", rocka, popa, dance, lecz nie czarnej muzy xD Basik dynamiczy i głęboki.

Co do obudowy myślałem o płycie wiórowej oklejoną okleiną. Na fornir mnie nie stać i nie chce mi się w to bawić (nie umiem).

Może coś takiego: http://diyaudio.pl/viewtopic.php?t=13629

Skomentuj

Zamieszczone przez kakadu
      zrobione jak najmniejszym kosztem. Na głośniki - monitorki chciałbym wydać 300zł- 400zł
      to wcale nie beda najtansze :P

Zamieszczone przez kakadu
      Co do obudowy myślałem o płycie wiórowej oklejoną okleiną. Na fornir mnie nie stać i nie chce mi się w to bawić (nie umiem).