Witam mam problem odnośnie obliczenia pojemności kolumny do głośnika : GDN-30-300-4-AP link: http://www.stx.pl/index.php?vMenu=2&...vItemDB=itemdb . Chciałbym kolumnę zamkniętą bez żadnych br. Problem mam jeszcze z wybraniem głośników średnich i wysokich. Co do wysokich wchodzą w gre jedynie kubełkowe. Czy możecie mi pomóc w tym temacie? Ogólnie rzecz biorąc mam program WinISD który mi wyliczył kolumny około 16 litrów aby zachować odpowiednią charakterystykę. Jest to raczej niemożliwe z uwagi na rozmiar głośnika jak i faktu że ma być ona ciśnieniowa (może coś źle wpisałem). Nie znam się super na określeniach QTS itp. Trochę poczytałem lecz jest to w dalszym ciągu zbyt mała wiedza i przez to postanowiłem zdać się na ludzi którzy wiedzą więcej niż ja. Pod zamieszczonym linkiem jest pełna charakterystyka owego głośnika basowego. Pozdrawiam i czekam na jakąś pomoc gdyż sam sobie poradzić nie mogę. (ogólnie na zestaw moge przeznaczyć około 1000 zł)
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
proszę o pomoc i wskazówki odnośnie zrobienia kolumn
Collapse
X
-
Jest to osoba która w wieku 18 lat robiła własne wzmacniacze od podstaw i je sprzedawała (działają do dziś), w tym momencie ma powyżej 40 a od tamtego czasu pracuje w tej dziedzinie (elektronika), także jestem na 100% pewien że da rade (w dodatku robił już zwrotnice do 2 innych zestawów, i działa wszystko wybornie. Proszę jednak o pomoc w tych konkretnych rzeczach które wypisałem powyżej ;]
Skomentuj
-
Zamieszczone przez voorekJest to osoba która w wieku 18 lat robiła własne wzmacniacze
Do wykonania zwrotnicy nie wystarczy znajomość elektroniki, to bardziej skomplikowana rzecz. Nie robi się też tego z kalkulatora, czy po prostu na chybił trafił.
Zadam pytanie klucz... Czy ten znajomy ma system pomiarowy? To jest takie coś z mikrofonem, podłącza się to do komputera i można wykonywac pomiary głośników... Zapytaj się go też czy może ci zdjąć charakterystyki przenoszenia danych głośników...