jestem początkujący... wręcz raczkujący w konstrukcjach głośnikowych DIY i mam kilka pytań odnośnie konstrukcji. przeczytałem wiele tematów na tym forum dotyczących budowy subwoofera i w większości z nich przewijał się temat budowy wzmacniacza z wbudowanym regulowanym filtrem itd. co zrobić z kolei jeśli chce się zbudować aktywny zestaw 2.1 czyli subwoofer z wbudowanym wzmacniaczem i podziałem, że niskie częstotliwości wysyłane są na woofer a średnie/wysoki przesyłane do satelitek? jak coś takiego zbudować? czy satelity muszą mieć oddzielny wzmacniacz z filtrami/zwrotnicą czy wszystko można zmieścić na płytce wzmacniacza znajdującego się w subie?
Ogłoszenie
Collapse
No announcement yet.
Kilka pytań początkującego...
Collapse
X
-
Dlaczego te literki takie małe?
Musisz mieć oddzielne końcówki mocy dla subwoofera i satelitek. Najczęściej robi się to tak, że sygnał puszcza się jednocześnie przedwzmacniacz w subie i przedwzmacniacz przeznaczony dla satelitek i dopiero tam następuje "obrobienie" sygnału. Obcięcie niskich częstotliwości dla satelitek można uzyskać przez wstawienie subsonica w preampie.
-
ogólnie rzecz biorąc zamysł jest taki, aby zbudować aktywny zestaw 2.1 - aktywny, czyli bez konieczności podpinania głośników między głośniki a źródło sygnału (coś jak popularne zestawy firmy creative, logtech itp.) - ponieważ mam obecnie wzmacniacz i dwie olbrzymiaste kolumny unitry, które mają już swoje lata i czas odznaczył się na ich obudowach i obecnych możliwościach. koszty? myślę pewnie jak każdy aby były nie za duże... jestem studentem ale myślę że w granicach do 500zl (+\-) potrafiłbym uzbierać. pokój nie wielki wymiary ok 4m x 2,5m. preferencje muzyczne tu pasmo jest dość szerokie od niekomercyjnej elektroniki po jazz i rock. mi zależy raczej na jakości niż mocy.
Skomentuj
-