Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Projekt zwrotnicy do oceny

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Projekt zwrotnicy do oceny

Witam,

nie mam zbyt dużego doświadczenia w projektowaniu zwrotnic (mój drugi projekt w SW) i dlatego prosiłbym bardziej doświadczonych użytkowników forum o wszelkie rady i sugestie w tym temacie. Wartości wszystkich elementów są takie, jak wyliczył program, nic nie zmieniałem. Podział ustaliłem wstępnie na 2,5khz.

maryush, a gdzie wykres impedancji?
    primo - wartosci elementow daj takie jakie da sie kupic
    secundo - na takim filtrze DX zginie :P

Skomentuj

Tak wyglądają przebiegi impedancji

Pawel S. mówisz, że DX nie pociągnie na filtrze drugiego rzędu? Mam monitory na tej vife, częstotliwość podziału ta sama, filtr też drugiego rzędu i dają rady, chociaż były już kilka razy mocno grzane.

Zastanawia mnie to siodło w okolicach częstotliwości podziału, jak zwiększyłem wartość cewki w dolnoprzepustowym do 2mH, to zredukowało się ono o połowę. Nie wiem, czy jest sens dawać taką indukcyjność.

Skomentuj

Zamieszczone przez maryush
        Zastanawia mnie to siodło w okolicach częstotliwości podziału
        bo filtry aż za dobrze się dodają. Pamiętaj, że dołek w przypadku filtrów 12db w miejscu podziału ma wynosić 6db a w twoim przypadku jest ledwo 3dB.
        Spróbuj tak cewka 1,8mH, kond 10-12uf, a w torze wysokotonowym zmniejsz konda do ~6,8uf i zobacz co z tego wyniknie.

Skomentuj

Tak daj większą idukcujność żeby wyrównać zakres 2khz.

Dla DX-a lepiej będzie dać 3rząd, z mojego doświadczenia z tym głośnikem lepszy podział wyszedł na 2,7khz.

Impedejce pokaż nam całości a nie tylko poszczegolnych głośników.

Wyskaluj Oś Y co 3db będzie nam lepiej wyryfikować wykresy.

Jakiej impedencji sa głosniki.

Skomentuj