Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

monitory odsłuchowe własnej konstrukcji

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    Zamieszczone przez Cris
    nom, tylko gorzej by było jakbym je sprzedał i by się okazało, że nowe nie spełniają moich oczekiwań ;] Jakby nie patrzeć te krk kosztowały mnie prawie 1,5k no i smutno by było jakbym zrobił coś gorszego xD
    Zamieszczone przez Pogromca mitow
    Po dluzszym namyslie uwazam, ze nie ma sensu niczego robic. Masz bardzo dobre monitory, jedynie dokup do tego studyjny subwoofer.
    Jestem odmiennego zdania. Za taka kasę zrobisz kilka razy lepsze monitory niż te kupne. Jeśli oczywiście znajdziesz dobry projekt zwroty, co w tym przypadku jest bardzo ważne. No jedyna przewagą twoich jest ze sa aktywne...

    Skomentuj


      #22
      a gdybyś miał do dyspozycji ok 1k to jakie podzespoły byś wybrał?

      Skomentuj


        #23
        Prawdopodobnie na dół to :

        http://www.visaton.de/en/chassis_zub...n/al130_8.html

        Ewentualnie większa wersję, jak ci tak zalezy na wiekszych kolumnach

        http://www.visaton.de/en/chassis_zub...n/al170_8.html

        A na góre wspomnianego seas'a 27 tbc/g, lub jakiegoś podobnego. (ok 130zł za szt.)

        Skomentuj


          #24
          no niskotonowy obowiązkowo większy, tak ok 20 cm bo w tedy bym chciał zrobić coś na wzór tych APS'ów. A jaka elektronika do tego? Bo można wtedy by aktywne zrobić, tylko ja raczej wolałbym to komuś zlecić czy kupić gotowe, bo nie mam zbytnio czasu na robienie samemu :)

          Skomentuj


            #25
            Z tego co napisal Cris wnioskuje, ze brakuje mu najbardziej niskich czestotliwosci w swoich monitorach. Nie umiejszajac jakosci AL1** Visatona wydaje mi sie, ze nawet stosujac 170 w monitorze dalej nie osiagniemy satysfakcjonujacego basu. Caly pic polega na tym, ze w monitorach bliskiego pola nie wydusimy niskiego basu bez minimum 8 cali i wielkiego pudla. Co prawda jest wyjatek zwany PMC AML1 , ktory z malego monitora z glosnikiem 6 cali wyciska 30hz ale to zupelnie inna para kaloszy...

            Jednym slowem jesli juz masz cisnienie na zbudowanie nowych monitorow, to i tak powinienes zlozyc cos na niewielkim glosniku, ktory bedzie wspomagany subwooferem. Jesli bylaby to konstrukcja aktywna to mozna zastosowac sztuczki z aktywna korekcja spadku basu i wtedy mozemy z realtywnie nieduzych glosnikow otrzymac niezly, niski bas. Takie rozwiazanie jest np. w APS

            Zbudowanie dobrych monitorow studyjnych to pozornie latwe zadanie jesli patrzymy tylko na koszt przetwornikow. Jesne, ze w kwocie 1500 mozna kupic swietne przetworniki, ale co dalej? Co jesli pasywny monitor nie bedzie chcial grac w twoim pomieszczeniu? Bo majac wersje aktywna masz pelne pole do popisu do ksztaltowania charakterystyki dzwieku. Jednak czy poradzisz sobie z zaprojektowaniem i wykonaniem aktywnych monitow?

            Nie slyszalem Twoich KRK Cris, ale jesli zamierzasz na nich po prostu tworzyc muzyke, to dokup lub dorob do nich dobrej klasy suba. Znajac firme KRK kichy nie odwalila i spokojnie mozna na tym robic dobre produkcje.

            Jesli jesli jednak masz cisnienie na wykonanie jakiegos Diy to zrob, ale jako domowy sprzet.

            Skomentuj


              #26
              Zamieszczone przez Pogromca mitow
              Z tego co napisal Cris wnioskuje, ze brakuje mu najbardziej niskich czestotliwosci w swoich monitorach. Nie umiejszajac jakosci AL1** Visatona wydaje mi sie, ze nawet stosujac 170 w monitorze dalej nie osiagniemy satysfakcjonujacego basu
              No z tym może być już gorzej... bo wsadzanie głosnika 20cm do 2dróg jeszcze na monitor odsłuchowy mija się niestety z celem (jak na mój gust). Mimo wszystko, jestem przekonany że 17nastka wystarczy i na pewno będzie to dobry kompromis między basem a średnicą że się tak skrótowo wyrażę. Budzik robił na 13nastkach al i osiagnął sporo basu, więc z 17nastki na pewno bedzie ok. No chyba że na prawdę zalezy ci aby bas schodził do tych 30Hz... Zawsze można zrobić monitory na 17nastkach, które i tak będą dużo niżej schodzić niż obecnie, a do tego dorobić w przyszłości suba.

              Ale fakt faktem że monitory aktywne to nie taki chop siup. W amatorskich warunkach koszty rosną szybko i mało kto jest w stanie to dobrze zrobić. Zawsze można zrobić pasywke na dobrej zwrocie, ale czy to się sprawdzi do studia to nie dam głowy.

              Kwestia do przemyślenia :cool:

              Masz w sumie 3 wyjścia - skopiować jakiś projekt pasywny (bez problemu, ale czy sie to sprawdzi do studia), zlecić komus projekt aktywny do zaprojektowania (duzo problemów mi dużo kasy, i dwa kto by to mógł wykonać), lub dorobić sobie suba(najprościej, ale czy najlepiej?).

              Acha, może jeszcze 4 wyjście by się sprawdziło - dobry szerokopasmowiec + sub, lub 2 way na szerokopasmowcu z bsem w odzielnej skrzynce

              Skomentuj


                #27
                Paldo, wsadzanie glosnika 20cm w monitor 2drozny ma jak najbardziej sens, tyle ze Ty najprawdopodobniej bardziej interesujesz sie sprzetem domowym, bo w profesjonalnym studyjnym audio takie zestawy to chleb powszedni.

                http://www.e-muzyk.net.pl/content/view/1593/38/ o prosze, 12 par.

                Caly pic polega na tym, ze aktywne napedzanie daje duzo duzo wieksze mozliwosci niz pasywne druty w kolumnach domowych. To co jest niemozliwe dla przecietnych pasywek hi-fi nie stanowi zadnego problemu dla studyjnych aktywnych sprzetow.

                Skomentuj


                  #28
                  Zamieszczone przez Pogromca mitow
                  Caly pic polega na tym, ze aktywne napedzanie daje duzo duzo wieksze mozliwosci niz pasywne druty w kolumnach domowych. To co jest niemozliwe dla przecietnych pasywek hi-fi nie stanowi zadnego problemu dla studyjnych aktywnych sprzetow.
                  No widzisz, właśnie podobnie miałem ci odpowiedzieć na to że 20tki to chleb powszedni. A dwa - z jakim niskim i stromym cięciem zapewne.

                  Acha, przyszedł mi do głowy kolejny projekt, który sie pewno bardziej sprawdzi i jest gotowa zwrotnica do niego

                  http://zaphaudio.com/audio-speaker17.html

                  To musi być świetny zestaw i nawet wydaje się że podobny charakterem powinien być do monitorów studyjnych. (chodzi mi tu o niskie i strome cięcie, bo wydaje sie że te studyjne sprzęty bardziej grają średnicą z kopułki, znaczy że nisko są cięte, tak właśnie postąpiono tu, w dodatku alu głosniki to dobra szczegółowość, dynamika, neutralność, myślę że by się znakomicie sprawdziły

                  Klasa sama w sobie

                  Skomentuj


                    #29
                    Zamieszczone przez paldo
                    http://zaphaudio.com/audio-speaker17.html

                    To musi być świetny zestaw i nawet wydaje się że podobny charakterem powinien być do monitorów studyjnych. Klasa sama w sobie
                    To bylby swietny zestaw gdyby gral w lini transmisyjnej :> a tak to jest tylko dobry.

                    Skomentuj


                      #30
                      Zamieszczone przez Pogromca mitow
                      To bylby swietny zestaw gdyby gral w lini transmisyjnej :> a tak to jest tylko dobry.
                      Co, uważasz że mało basu te seasy dają? Z tego co czytałem kiedyś opis to kompensacja b-s jest spora, a sam głośnik chyba nie ma problemów z basem...? :roll:

                      A w ogóle słyszał ktos l18nastkę? Bo sam jestem ciekaw, moze bym sobie sprawił w przyszłoścci taki zestawik :mrgreen:

                      Skomentuj


                        #31
                        Nie ze malo, po prostu basrefleks w malym pudelku, to nie jest najlepsza metoda na dobry bas :)

                        Skomentuj


                          #32
                          Zamieszczone przez Pogromca mitow
                          Nie ze malo, po prostu basrefleks w malym pudelku, to nie jest najlepsza metoda na dobry bas :)
                          Nie sprawdzałem/symulowałem dokładnych parametrów głośnika więc nie powiem w jakim litrażu powinien grać, ale myślę że raczej konstrukcje zapha są przyemyślane i nikt tam lipy nie wstawia. Nawet jeśli by tak było to zawsze można dać większy litraż, to akurat nie problem

                          Akurat tl w monitorach studyjnych... eh, nie wyobrażam sobie tego.

                          Skomentuj


                            #33
                            Musisz sie doszkolic Paldo, bo tak sie akurat sklada ze wielki udzial na rynku pro ma firma produkujaca tylko linie transmisyjne. Malo tego, przez wielu specjalistow ich konstrukcje sa uwazane za najlepsze w tej branzy co ma swoje odzwierciedlenie w ilosci miejsc w jakich pracuje sprzet PMC.

                            Zatem do lektury kolego...

                            http://www.pmc-speakers.com/
                            http://www.pmc-speakers.com/keyclients/index.php
                            http://www.pmc-speakers.com/productC...ductCats&cid=3
                            http://www.pmc-speakers.com/productC...ductCats&cid=5

                            [ Dodano: 2010-02-23, 01:54 ]
                            A to masz jeszcze to: temat wlasciwy w sumie.
                            http://www.eis.com.pl/virtual/article.php?sid=1915
                            http://www.pmc-speakers.com/downloads/PMC%20AML-1.pdf
                            http://www.pmc-speakers.com/download...x2yLP2Xe5AoLQc

                            Skomentuj


                              #34
                              Pogromca mitow, domyślałem się że zaraz wyskoczysz z czymś w tym stylu, no i stało się

                              Trudno uwierzyć że w takie małe kolumny linie wepchali, no ale dobra, jak widać da się Jestem tylko ciekaw jak oni to mieszczą... to chyba nie jest taka linia pełną gebą...

                              Wracając do tematu. Projekt zapha nie będzie odpowiedni? Ja bym spróbował. A jak nie to przynajmniej jakiś sub diy zrobić

                              Skomentuj


                                #35
                                z tego co pamiętam, cięcie jest w okolicach 1-1,2 khz przy dwóch drogach :) wpadłem na kolejny pomysł aby zrobić sobie po prostu bardziej kolumny porównawcze, niż monitory, na zasadzie, że pracuje nad czymś (zestaw KRK+subwoofer) i cyk i przyłączam sobie na te kolumny, żeby mieć jakieś porównanie. A zbudowane były by na stx'ie 22 scx i do tego kopułka seasa :) z tego co widzę na wykresie, to ten scx do tego 1khz daje radę, resztą zajęła by się kopułka seasa. Jak myślicie?

                                Skomentuj


                                  #36
                                  Takie oversized 2way tez mnie ciekawi, ktos z tego forum albo z audiohobby mial robic takie kolumny ale nie wiem czy cos z tego wyszlo.

                                  Skomentuj

                                  Czaruję...
                                  X