Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

subwoofer subniskotonowy do kd

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    Zamieszczone przez lklukasz
    Pawel S., chyba tylko najmocniejszym Irkowym palem
    te głośniki wcale nie mają takich wymagań - jeśli mówisz o wersji panelu Irka 450W. sądzę że 300W będzie aż z zapasem...

    Skomentuj


      #22
      Zamieszczone przez daniel69
      widocznie mało w życiu rozumiesz...
      No chyba wychodzi na to ze malo. Natomiast rozumiem to, zeby robic cos co jest w pelni uzyteczne i dobre, a nie tylko w polowie dobre. Nie ma takich kolumn, jakich nie mozna by bylo wspomoc odpowiedniej klasy subwooferem.
      Problem w tym, ze stale pokutuje jakies dziwne przekonanie i podzial na subwoofery do muzyki i kina. Ja bym to nazwal podzial na subwoofer dobry i kiepski.

      słuchanie muzyki z za dużym zejściem jest po prostu męczące...
      No jak sie slucha muzyki z gowniana jakoscia basu to wcale sie nie dziwie i podzielam Twoje zdanie.
      Skoro sciezka dzwiekowa zawiera niskie zejscie to powinnismy je slyszec, jesli jej nie ma to subwoofer ma zamkniety pysk na klotke i tyle.

      Glupie mity trzeba dusic w zarodku.

      Skomentuj


        #23
        gdyby dało się tylko przewidzieć głupich ludzi :) to by się ich dusiło w dzieciństwie... a co do subwoofera to o gównianej jakości to mówisz o tym co posiadasz?? nie wiem nie wnikam i mało interesują mnie twoje komentarze... Bo xxls żeby gówniany był to pierwsze słyszę, ani nie bez powodu peerless taki głośnik robi ani nie bez powodu kosztuje on ok 700 zł ani również nie bez powodu "gówniany" sub sonus faber na tych głośnikach kosztuje ok 15000zł

        Szkoda że czasem ludzie nie mają zamkniętego tego pysku :) tylko szukają problemów tam gdzie ich nie ma i starają się wmówić coś innym a co ciekawsze nawet pewnie nie słyszałeś w tym wypadku żadnego peerlesaa... a co do subów kiepskiej jakości przejrzyj forum dokładniej a będziesz wiedział, że posiadałem ravemastera bsw 124 II i Intertechnika MDS 12 multidrive, faktycznie to głośniki gówniane o wielmożny panie... bo z nimi też słuchanie muzyki było męczące na dłuższą mete...

        i gdyby liczyły się tylko i możliwe były w wykonaniu rzeczy jak to powiedziałeś w pełni użyteczne to już dawno postałby papier toaletowy samoczyszczący by mieć zawsze w kieszeni... ehh a tym czasem pozostaje nam dzielić wszystko na świecie do swoich zastosowań... choć co poniektórzy to nie do końca rozumieją i powstają takie kwiatki jak np to wykorzystanie ławki (bo przecież jest ona w pełni użyteczna) :
        http://www.youtube.com/watch?v=TkMh-WaWMJo

        Skomentuj


          #24
          daniel69 ale akurat pogromca miał poniekąd racje mówiąc:
          Zamieszczone przez Pogromca mitow
          Skoro sciezka dzwiekowa zawiera niskie zejscie to powinnismy je slyszec, jesli jej nie ma to subwoofer ma zamkniety pysk na klotke i tyle.
          Zamieszczone przez daniel69
          jak byś czytał temat to byś wiedział że kolega szuka suba do kina... a ja np nie popieram suba w muzyce... jaki by on nie był, więc u mnie sub służy też tylko do kina... w muzyce wole dobre kolumny, słuchanie muzyki z za dużym zejściem jest po prostu męczące...
          Sory ale chyba nie wiesz co mówisz mówiąc "słuchanie muzyki z za dużym zejściem jest męczące"
          Po pierwsze kto Ci karze słuchać takiego rodzaju muzyki ? :???:
          Po drugie ścisz sobie trochę suba i poczekaj na adaptacjie bo myślę że dajesz więcej basu niż reszty pasma.
          Po trzecie to wszystko zależy od rodzaju muzyki ja rozrużniam 2 typy i nazywam je:
          Normalna - opierająca się tylko na żywych instrumentach: Rock, Jazz, itd gdzie występują choćby fortepian,gitara basowa, stopy perkusji, kontrabas itp. grające na basie do takiej muzyki wystarczą duże kolumny (od 30Hz)
          Sztuczna - czyli z syntezatora np. wspomniane przez Pawła "Czarne rytmy", Trance gdzie występują np. ogromne zejścia. Do takiej muzyki potrzeba suba jeśli chce się usłyszeć cała ścieżkę dźwiękowa w nich zawartą.
          Jeśli kogoś muzyka męczy a ma dobry głośnik sub. to niech zmieni jego aplikację , albo unormuje sobie głośność z resztą pasma....

          Jeśli mamy małe pierdółki (2-way`e na ~5" wooferkach) to normalne że musimy do tego dorobić suba musi wtedy to być dobry głośnik na bas z instrumentów i ten z syntezatora. Jak mamy Duże kolumny to sub tylko po to: bo kino domowe albo, muzyka np. Trance.

          Trzeba zgromić mit że sub jest albo do kina albo do muzy głośnik subniskotonowy musi być w swojej dobrej aplikacji a nie w takiej gdzie przymuli bo zrobiliśmy go do kina to ma przymulać - NONSENS, wg nie kumam tego stwierdzenia "przymula" Od kiedy to głośnik ma przymulać?
          Jak dobrze zaaplikujemy odpowiedni głośniki do jego/odpowiedniej budki to będzie miał i dobrą odpowiedz i zejście.

          Skomentuj


            #25
            Pogromca dobrze mówi, nie ma podziału kino/muzyka, głośnik ma sobie radzić ze wszystkim, przecież kino to nie tylko wybuchy, jest muzyka filmowa często niezła i na jakimś przymulaczu kiepsko się jej słucha. Poza tym na zestawie kinowym słuchamy/oglądamy telewizję , kablówki, tunery sat, itd. więc sub musi ogarnąć to wszystko.
            daywalker polecam Mivoc HCM12T w OZ 30/35L , jak dasz mu dobry wzmacniacz z aktywną korekcją to będziesz blisko tych upragnionych 20hz.

            Skomentuj


              #26
              Zamieszczone przez funiax1
              przecież kino to nie tylko wybuchy,
              No właśnie, a nawet jeśli większość filmu to wybuchy (jakiś tam armagedon na ekranie się dzieje czy cuś ) to chyba nie o to chodzi by było BUUUuuuuuuuuuuuuuuuum. Tylko żeby było przy tym trzęsienie, pomruk i inne zróżnicowania na basie zawarte w ścieżce dźwiękowej.
              Dlaczego to napisałem ? bo od kolosalnego, wielkiego, przygniatającego mnie wybuchu wolę by był bardziej realny....
              A jak chcesz osiągnąć infradzwięki to tu pierwszym i najważniejszym jest odpowiednie pomieszczenie...!

              Co do suba to może:
              http://www.parts-express.com/pdf/295-190s.pdf
              nie słyszałem, nie widziałem ale ostatnio nachodzi mnie czasem wielka ochota na niego
              może ktoś się wypowie o nim?

              Skomentuj


                #27
                Panowie przypomnę, iż autor wątku nie chce zejścia do 20Hz, ale przetwarzania częstotliwości niższych (abstrahując od sensowności tegoż pomysłu). Nie widzę więc tu innej alternatywy, jak obudowa zamknięta i aktywna korekcja zbocza charakterystyki. Z takim połączeniem daywalker zejdziesz jak nisko chcesz. A skoro na głośnik masz do przeznaczenia 1500zł, to i dwa XXLS się w tym budżecie zmieszczą. A takie dwa to już sobie poradzą z postawionymi wymaganiami dość dobrze. No i obudowy wielkiej nie będzie trzeba.
                Tylko czy rzeczywiście Ci to potrzebne?...Meble i szyby w oknach Ci się rozklekotają i tyle...:)

                Skomentuj


                  #28
                  Zamieszczone przez Pogromca mitow
                  Zamieszczone przez daywalker
                  a co sądzicie o przetworniku daytona:
                  Sadzimy, ze nawet z tego ciezko bedzie uzyskac realne 20hz. Chyba bez obudowy zamknietej z aktywna korekcja basu sie nie obejdzie, no chyba ze jakies linie transmisyjne, ale to bedzie gigantyczne.
                  właśnie od wczoraj szukam informacji o liniach transmisyjnych, i obliczyłem, że dla 20hz musiałaby mieć długość 4,3m. Z tego co czytałem to teoria nie zabrania zbudowania takiej konstrukcji w kształcie litery L, prawda? Przeczytałem również, że dosyć problematyczne jest wygłuszenie, ale jakie przybliżone częstotliwości stanowią problem, co w wypadku gdybym miał ten subwoofer odcięty powiedzmy na 80Hz. Kolejnym pytaniem jest, czy część z tych "antywibracji" nie można wyeliminować np. poprze zastosowanie masywniejszej konstrukcji linii, budując z grubszych płyt.
                  2. Na jakiej zasadnie realizuję się tę "aktywną korekcję basu"
                  Rafał

                  Skomentuj


                    #29
                    No Rafał...Zadałeś takie pytania, że najpewniej wątek ten urośnie do ogromnych rozmiarów:). Bo teoria linii transmisyjnej to tomy całe...Zobacz sobie na wątek: http://diyaudio.pl/viewtopic.php?p=2...19d37fb#269050

                    A "aktywna korekcja" (w największym skrócie) polega po prostu na tym, że głośnik zasilany jest ze wzmacniacza, który posiada wbudowane regulowane bądź nieregulowane filtry częstotliwości. W tym przypadku byłyby to filtry obniżające poziom napięcia podawanego na stopnie wzmacniacza od miejsca (w dół) w którym zaczynałaby opadać ch-ka częstotliwości głośnika w danej obudowie. Po prostu, poziom wyższych od założonych częstotliwości byłby obniżany (czy jak wolisz, filtrowany) do poziomu tych, które Cię interesują. Stąd też najlepszym rozwiązaniem w tym przypadku jest obudowa zamknięta. Łagodne zbocze ch-ki, znośne wymiary i co chyba najważniejsze, brak problemów z relacjami fazowymi przedniej i tylnej strony membrany jeśli chcemy przetwarzać zakres częstotliwości dostatecznie szeroko wokół częstotliwości rezonansowej układu, czego w B-R, BP, lub TL nie da się tak bezproblemowo przeprowadzić. W TL-kę lepiej się nie baw, no chyba że masz zamiar zbudować szafę :P.

                    Skomentuj


                      #30
                      Zamieszczone przez ir0nhide
                      Zamieszczone przez funiax1
                      przecież kino to nie tylko wybuchy,
                      No właśnie, a nawet jeśli większość filmu to wybuchy (jakiś tam armagedon na ekranie się dzieje czy cuś ) to chyba nie o to chodzi by było BUUUuuuuuuuuuuuuuuuum. Tylko żeby było przy tym trzęsienie, pomruk i inne zróżnicowania na basie zawarte w ścieżce dźwiękowej.
                      Dlaczego to napisałem ? bo od kolosalnego, wielkiego, przygniatającego mnie wybuchu wolę by był bardziej realny....
                      A jak chcesz osiągnąć infradzwięki to tu pierwszym i najważniejszym jest odpowiednie pomieszczenie...!

                      Co do suba to może:
                      http://www.parts-express.com/pdf/295-190s.pdf
                      nie słyszałem, nie widziałem ale ostatnio nachodzi mnie czasem wielka ochota na niego
                      może ktoś się wypowie o nim?
                      czyli chcesz powiedzieć że xxls to kiepski głośnik tak ?? tyle że autor tego wątku chce najniższych częstotliwości a nie ogólnie suba... nadal nie zmienicie mojej opinia bo chyba ja znam swoje uszy lepiej i wiem ze dla mnie muzyka z suba jest gorszym wyjściem niż z kolumn... to że są w jakimś utworze najniższe rejestry to nie oznacza że ja chce je słyszeć bo tam są bo po co mam słuchać czegoś co mnie męczy...widzę że większość z was wypowiada się na temat peerlessa nigdy go nie słysząc a wtedy powstają większe mity niż to o podziale suba na kino i muzykę, bo tutaj trzeba wziąć też pod uwagę cenę że do pewnej kwoty taki podział istnieje gdyż głośnik tak uniwersalny jest po prostu drogi... tańsze to albo na prawdę dobre zejście albo spl albo szybkość itd... wszystko w jednym to duża cena i nie tylko głośnik ale i zaawansowana obudowa itd...

                      więc to podział na kino i muzykę to żaden mit... i to że zawsze ale to zawsze lepiej słuchało mi się muzy z dobrych kolumn niż z kolumn i suba... może to też kwestia dopasowani suba do reszty systemu a tutaj żadne wasze doradzanie temu nie pomoże - tylko sprawdzenie, a kolumny z racji tego że jest to jedna konstrukcja w obu kolumnach (a nie jakiś inny głośnik - sub) są po prostu zgrane lepiej...

                      a jak się ma kolumny z wykopem i stosunkowym zejściem (one zajmą sie muzyką w filmie) to po co to samo pasmo nadrabiać subem ?? wtedy do kina interesuje nas głośnik z niższymi rejestrami (do wybuchów) bo pozostałe i tak odetniemy... i wtedy peerless jest bardo dobrym wyborem i do tego właśnie chciał głośnik autor wątku...

                      Skomentuj


                        #31
                        Zamieszczone przez daywalker
                        właśnie od wczoraj szukam informacji o liniach transmisyjnych, i obliczyłem, że dla 20hz musiałaby mieć długość 4,3m.
                        Nie. 4,3m owszem ale końcowo czyli z wytłumieniem które przy tak długim tunelu wyniesie jego wydłużenie o minimum 30% Czyli:

                        344/20 =17,2 /4 = 4,3 - 30% = 3,01 czyli tunel max. na 3metry

                        dysponujesz jakimś jigiem albo coś koło tego?
                        przy budowie TL potrze by było ciągłe sprawdzanie impedancji a co za tym idzie eksperymentów z wytłumieniem.

                        [ Dodano: 2010-11-06, 14:27 ]
                        więc to podział na kino i muzykę to żaden mit... i to że zawsze ale to zawsze lepiej słuchało mi się muzy z dobrych kolumn niż z kolumn i suba... może to też kwestia dopasowani suba do reszty systemu a tutaj żadne wasze doradzanie temu nie pomoże - tylko sprawdzenie, a kolumny z racji tego że jest to jedna konstrukcja w obu kolumnach (a nie jakiś inny głośnik - sub) są po prostu zgrane lepiej...

                        a jak się ma kolumny z wykopem i stosunkowym zejściem (one zajmą sie muzyką w filmie) to po co to samo pasmo nadrabiać subem ?? wtedy do kina interesuje nas głośnik z niższymi rejestrami (do wybuchów) bo pozostałe i tak odetniemy... i wtedy peerless jest bardo dobrym wyborem i do tego właśnie chciał głośnik autor wątku...
                        Chyba nie zdajesz sobie sprawy z tego co piszesz no ale jak ty tak wiesz i wiesz ze to co wiesz to to; no to niech tak zostanie, tylko prosił bym abyś swoim mętlikiem w głowie nie częstował innych...

                        mówisz: "nie słyszeliście per xxls" a czy ty słyszałeś inne oprócz niego ?

                        Skomentuj


                          #32
                          daniel69, Miotasz sie kolego jak kupa po toni. Nikt nie twierdzi, ze xxls to kiepski glosnik. Piszemy tutaj o calej konstrukcji jaka jest subwoofer, a nie tylko o glosniku. To ze miales w domu 10 dobrych glosnikow to nic nie znaczy. Przykladowego xxls mozna wsadzic w BR, PR, OZ, TL, czy dipol. Jeden glosnik, a brzmienia zupelnie rozne. Ale Ty cos sobie ubzdurales, ze niskie tony w kinie domowym sa jakies gorsze od tych w muzyce. Fortepian czy organy potrafia generowac bardzo niskie czestotliwosci. Jak Ci przeszkadza sub przy suchaniu muzyki, to albo Twoj sub jest do chrzanu albo nie potrafisz go odpowiednio zestroic z kolumnami.

                          Skomentuj


                            #33
                            EQSS - aktywna korekcja.
                            http://www.cordellaudio.com/loudspea...hite_Paper.pdf

                            Skomentuj


                              #34
                              Zamieszczone przez ir0nhide
                              mówisz: "nie słyszeliście per xxls" a czy ty słyszałeś inne oprócz niego ?
                              a czy ty czytasz temat ?? tak slyszalem ravemastera bsw124II i intertechnika mds 12" multidrive - z tego co miałem a słyszalem jeszcze kilka innych...



                              Zamieszczone przez Pogromca mitow
                              daniel69, Miotasz sie kolego jak kupa po toni. Nikt nie twierdzi, ze xxls to kiepski glosnik. Piszemy tutaj o calej konstrukcji jaka jest subwoofer, a nie tylko o glosniku. To ze miales w domu 10 dobrych glosnikow to nic nie znaczy. Przykladowego xxls mozna wsadzic w BR, PR, OZ, TL, czy dipol. Jeden glosnik, a brzmienia zupelnie rozne. Ale Ty cos sobie ubzdurales, ze niskie tony w kinie domowym sa jakies gorsze od tych w muzyce. Fortepian czy organy potrafia generowac bardzo niskie czestotliwosci. Jak Ci przeszkadza sub przy suchaniu muzyki, to albo Twoj sub jest do chrzanu albo nie potrafisz go odpowiednio zestroic z kolumnami.
                              fakt nie potrafię bo na wystawach np audio show nie mogę :) nie tylko u mnie w domu i nie tylko na jednym subie, po prostu nie lubię i koniec

                              a do pisania o subie kolega nie prosił o wasze opinie na temat subow co i jak tylko o głośnik do najniższych rejestrów...

                              ps. oświećcie mnie w czym się mylę bo nie wiem... w tym że nie zgadzam się z tym by 20 głośników zajmowało się jednym pasmem ?? chyba to lepiej jak zajmuje się tym jeden rodzaj głośnika a nie kilka a sub tylko uzupełniał to czego kolumną brakuje... czy z tym że nie lubię muzy z subem ?? Nikt nie mówi że xxls jest kiepski a z waszych wypowiedzi zrozumiałem że z podziału na dobry i gówniany zaliczyliście go do gówniany... fakt sonus faber nie wie co dobre...

                              Skomentuj


                                #35
                                nie, akurat teraz spytałem poważnie, w czym się mylę ?? bo albo się mylę albo się nie zrozumieliśmy...

                                Skomentuj


                                  #36
                                  Zamieszczone przez daniel69
                                  fakt sonus faber nie wie co dobre...
                                  Ale co to w ogole za argument? Facet robi fajne obudowy, ma swoj patent na dzwiek i poki ma klientow to tylko sie cieszyc. Tak piszesz jakby to Sonus byl bogiem hiendu i nikt inny nie wie jakie glosniki stosowac. A mnie to akurat gowno obchodzi jakie glosniki stosuje sonus, bo juz samo stosowanie przez niego pasywnych membran daje mi jasno do zrozumienia, ze najwysza jakosc basu nie jest priorytetem w konstrukcji Sonusa.

                                  Skomentuj


                                    #37
                                    1. Wiesz co oznacza zwrot "sub"?
                                    2. Nie ma czegoś takiego jak podział na niskie częstotliwości dla kina i dla muzyki...
                                    3. Jeśli sub w kinie wydaje się grać dobrze a w muzyce tzw. "zamula" - jest to błędny odbiór (ubzduranie sobie)....

                                    Skomentuj


                                      #38
                                      Zamieszczone przez Pogromca mitow
                                      Zamieszczone przez daniel69
                                      fakt sonus faber nie wie co dobre...
                                      Ale co to w ogole za argument? Facet robi fajne obudowy, ma swoj patent na dzwiek i poki ma klientow to tylko sie cieszyc. Tak piszesz jakby to Sonus byl bogiem hiendu i nikt inny nie wie jakie glosniki stosowac. A mnie to akurat gowno obchodzi jakie glosniki stosuje sonus, bo juz samo stosowanie przez niego pasywnych membran daje mi jasno do zrozumienia, ze najwysza jakosc basu nie jest priorytetem w konstrukcji Sonusa.
                                      a co złego w MB ??

                                      Skomentuj


                                        #39
                                        Zamieszczone przez daniel69
                                        a co złego w MB ??
                                        A co jest dobre? Chocby wlasciwosci impulsowe sa znacznie gorsze od obudowy zamknietej i nic dziwnego skoro trzeba ruszyc dwie ciezkie jak patelnie do jajecznicy membrany bierne.

                                        Skomentuj


                                          #40
                                          A moim zdaniem przytoczony wcześniej Dayton nada się znakomicie nawet w br, nie widzę też powodu dla którego miałby nie sięgnąć 20hz w br.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X