Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Isobaric

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    To co wykonales to juz nie byl uklad Push-Pull. Oba glosniki musza dzielic te sama objetosc obudowy zamknietej, basrefleksu czy tunelu linii transmisyjnej. W zadnym wypadku nie moga one pracowac oddzielnie. Zasada budowy jest taka sama jak dla typowych, dwoch glosnikow w jednej duzej obudowie, jedyna roznica jest odwrocenie tylem jednego z nich i podlaczenia w przeciwfazie. Najlepszy efekty jest kiedy glosniki graja zamontowane na przeciw siebie

    czyli tak :
    http://img254.imageshack.us/img254/39/pushpull2od0.png

    Oczywiscie mozna zrobic inne zestawienie, ale oba musza dzielic te sama obudowe.

    Skomentuj


      #22
      Też jest jest to P-P. Oba głośniki pracują we wspólnej obudowie zamkniętej, maja fizycznie i elektrycznie odwróconą fazę. z tym że jeden z nich (u mnie jeden, bo mogą nawet oba) dodatkowo ma obudowę rezonansową. Z resztą w profesjonalnych konstrukcjach, głośnik zwrócony przodem do wnętrza obudowy, przeważnie tył ma też zabudowany. W linkach które wkleiłeś wcześniej, widać, że producenci stosują niewielka objętość z otworem stratnym, dlatego, że B-R musi w takim przypadku być relatywnie duży.

      Skomentuj


        #23
        Chyba nie do konca rozumiesz zasade dzialania push-pulla. Najlepsza obudowa push-pull bylby cylinder-rura, na jednym koncu glosnik gra membrana do przodu, a na drugim koncu glosnik gra membrana do srodka rury. Glosnik podlaczone sa przeciwfazie. Jesli obudowa bedzie zamknieta, to w przypadku cylindra cisnienie w obudowie jest idealnie sprezane i rozprezane przez dwa woofery. Rozklad sil jest idealny, a dzieki konfiguracji Push-pull dostajemy kasowanie znieksztalcen nieliniowych. W podobny sposob pracuja subwoofery WLM DUO, z tym ze nie ma tam konfiguracji push-pull. Oba glosniki pracuja membranami na zewnatrz cylindrycznej obudowy.
        Teraz mozemy zmienic nasza obudowe np, montujac rure basrefleksu w obudowie, ktora jest wspolna dla dwoch glosnikow. NIE MOZNA zastosowac osobnej/innej obudowy dla tylko jednego glosnika. Oba musza pracowac w tej samej obudowie. Oczywiscie zamiast tunelu basrefleks, mozna zastosowac otwor stratny i taka obudowa rowniez bedzie doskonale pracowac.

        W konstrukcjach jakie pokazalem NIE MA zadnej dodatkowej komory, otworu stratnego czy czegos tam jeszcze. Konstrukcja z glosnikiem na dole jest wylacznie tak zaprojektowana dla wzgledow estetycznych
        http://media.soundonsound.com/sos/fe..._satsub_01.jpg

        Ten subwofer dziala dokladnie tak samo jak cylindryczny push-pull z tego linku : http://www.youtube.com/watch?v=dJ1HxBFaFLU

        ---------- Post dodany o 13:49 ---------- Poprzedni post o 13:32 ----------

        Moze jeszcze dodam na koniec jedna rzecz. Oczywiscie stosujac konfiguracji glosnikow w obudowie zamknietej czy bas refleksie nie uzyskamy basu najwyzszej jakosci. Jesli ktos zdecyduje sie na wykonanie cylindrycznej obudowy, to najlepszym wyborem jest push-pull z linia transmisyjna.

        http://www.t-linespeakers.org/projects/steve/index.html dokladny opis konstrukcji, razem z krotkim epizodem obudowy zamknietej.

        http://www.teresaudio.com/haven/subs/subs.html oraz ten projekcik

        Skomentuj


          #24
          Zamieszczone przez Polusek Zobacz posta
          Też jest jest to P-P. Oba głośniki pracują we wspólnej obudowie zamkniętej, maja fizycznie i elektrycznie odwróconą fazę. z tym że jeden z nich (u mnie jeden, bo mogą nawet oba) dodatkowo ma obudowę rezonansową. Z resztą w profesjonalnych konstrukcjach, głośnik zwrócony przodem do wnętrza obudowy, przeważnie tył ma też zabudowany. W linkach które wkleiłeś wcześniej, widać, że producenci stosują niewielka objętość z otworem stratnym, dlatego, że B-R musi w takim przypadku być relatywnie duży.
          to co opisujesz to jest już obudowa pasmowo-przepustowa. po jednej stronie membrany jest objętość zamknięte po drugiej stronie objętość BR ? ja to tak zrozumiałem z opisu.
          A w linkach podanych przez Pogromce ta druga objetość praktycznie nie istnieje. Ten otwór jest bardzo duzy w porównaniu do objętosci komory. Tam chodzi tylko o odsunięcie głosnika od podłogi bo tak jest umieszczony żeby to ładnie wyglądało i nie było widać kosza głosnika z zewnątrz.

          Skomentuj


            #25
            mnie chodziło o takie coś
            Załączone pliki

            Skomentuj


              #26
              arwas, jak masz te dwa tonsile, to zapakuj je w rure szalunkowa jak w linku, ktory podalem i przekonasz sie, co potrafi push-pull w linii transmisyjnej :)

              Skomentuj


                #27
                nie mam ich, Gdybym miał to na pewno bym spróbował. A koncepcja którą pokazałem wyżej to był mój niezrealizowany pomysł na takiego lepszego midltona. Z tego co wtedy czytałem na temat układów izobarycznych maja one również ograniczenia w paśmie przenoszenia od góry.

                Skomentuj


                  #28
                  Zamieszczone przez arwas Zobacz posta
                  Z tego co wtedy czytałem na temat układów izobarycznych maja one również ograniczenia w paśmie przenoszenia od góry.
                  Zgadza sie, nastepuje zwarcie na srednicy i nie ma szans na lagodne przejscie, chociaz jest kilka znanych glosnikow dwudroznych z izobarykiem...

                  Skomentuj


                    #29
                    czyli w takim razie jaka jest różnica między dwoma głośnikami zamontowanymi klasycznie w obudowie i pracującymi w fazie
                    a dwoma głośnikami z czego jeden jest odwrotnie i pracuje w fazie przeciwnej?
                    Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                    W podobny sposob pracuja subwoofery WLM DUO, z tym ze nie ma tam konfiguracji push-pull. Oba glosniki pracuja membranami na zewnatrz cylindrycznej obudowy.
                    czyli jest to klasyczna obudowa zamknięta z dwoma głośnikami
                    pytam bi słuchalem duo12 i zrobił na mnie niesamowite wrazenie
                    mam ochotę na klona
                    Juz mi sie nie chce...

                    Skomentuj


                      #30
                      Zamieszczone przez lklukasz Zobacz posta
                      czyli w takim razie jaka jest różnica między dwoma głośnikami zamontowanymi klasycznie w obudowie i pracującymi w fazie
                      a dwoma głośnikami z czego jeden jest odwrotnie i pracuje w fazie przeciwnej?
                      Roznica jest w wzmniejszeniu/kasowaniu znieksztalceni nieliniowych glosnikow ( przynajmniej w teorii ). Dlatego zdania co do tego sa podzielone, jedni pisza, ze roznicy nie ma, a inni ze roznica jest ogromna. Trzeba samemu sprawdzic,

                      Skomentuj


                        #31
                        i tylko dlatego, ze jeden glosnik wkrecony jest odwrotnie i podlaczony w fazie odwrotnej to wszystko?
                        Juz mi sie nie chce...

                        Skomentuj


                          #32
                          Dokladnie tak.

                          Skomentuj


                            #33
                            Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                            Roznica jest w wzmniejszeniu/kasowaniu znieksztalceni nieliniowych glosnikow ( przynajmniej w teorii ). Dlatego zdania co do tego sa podzielone, jedni pisza, ze roznicy nie ma, a inni ze roznica jest ogromna. Trzeba samemu sprawdzic,
                            Dlatego napisałem, że ja zysk (ale w postaci ciśnienia i zejścia) zauważyłem dopiero wtedy, kiedy dodałem dodatkową komorę i odpowiednią ją dostroiłem.

                            Tak jak napisał arwas, to co ja robiłem, to było coś w rodzaju band-pasu, ale też nie do końca. Po prostu integra zamknietej z B-R, ze wspólną zamkniętą, głośniki podłączone w p-p.

                            A zasadę działania push-pull doskonale rozumiem, ale z moich doświadczeń wynika, że lepiej drugim głosnikiem uzupełnić pasmo, w którym ob. zamknięta traci SPL.

                            Skomentuj


                              #34
                              Zamieszczone przez Polusek Zobacz posta
                              ale z moich doświadczeń wynika, że lepiej drugim głosnikiem uzupełnić pasmo, w którym ob. zamknięta traci SPL.
                              Dlatego ja nie wybralbym obudowy zamknietej, chyba ze kwestie wielkosci obudowy sa priorytetem. W przeciwnym wypadku tylko linia transmisyjna.

                              Skomentuj


                                #35
                                Myślałem juz o takim projekcie tlki, tylko nie do końca rozumiem to konsrukcyjnie pogromco.
                                Ogólnie chodzi o ten projekt: http://www.t-linespeakers.org/projects/steve/index.html
                                Rozumiem że ta skrzynka jest tylko po to aby połączyć ze sobą głośniki w układ push-pull ? a rura jest poprostu tunelem lini transmisyjnej? jak zatem ma się objętość tej skrzynki do Powierzchni SD na początku lini ?

                                Załóżmy robimy normalnę linię jak pod 1 głośnik . obudowa np. 3 SD -> 1 SD
                                Teraz "doklejamy" na początku malutką skrzynkę z zamontowanymi glosnikami ?
                                Mógłbyś machnać na szybko w paincie jakby wyglądała Pushpulowa zwężana linia transmisyjna ?

                                Skomentuj


                                  #36
                                  Ludzie stosuja rury szalunkowe, poniewaz sa tanie i szybko mozna zrobic na nich taka obudowe. Skrzynka jest po to zeby jakos zamontowac te dwa glosniki.

                                  W tym projekcie jaki pokazales, oba glosniki obsluguje rura, ktora wczesniej pracowala z jednym glosnikiem, zatem dwa glosniki pompuja w tunel o troche mniejszej srednicy niz powinno to byc zrobione.

                                  Skomentuj


                                    #37
                                    dzięki, dobrze myślałem

                                    Skomentuj


                                      #38
                                      you're welcome

                                      Skomentuj

                                      Czaruję...
                                      X