Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Xls 12 - tl?

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    Zamieszczone przez Shiver Zobacz posta
    Ja bym spróbował z jeszcze większym brkiem, 55 litrów to troszkę mało dla głośnika z tak wysokim Qts
    To głośnik z parametrami raczej do zamkniętej (podobnie jak XXLS "C", który ma bardzo zbliżone Qts), więc przede wszystkim sprawdzę zalecaną obudowę producenta. Ciekawostką jest, ze samochodowa wersja XLS od Peerlessa miała najmniejszy zalecany wariant - 15l OZ

    Jesli mi nie spasuje, to będę kombinował z BR lub czymś bardziej skomplikowanym.

    ---------- Post dodany o 21:54 ---------- Poprzedni post o 20:35 ----------

    Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
    Co innego kiedy głośnik gra te 20Hz a kiedy powietrze i drgania wytwarzają częstotliwość 20Hz.
    Czym jest dźwięk? Nie są to przypadkiem drgania powietrza?

    Jak wygląda przypadek kiedy głośnik "nie gra" tych 20hz, a drga powietrzem?

    Jeśli wytwarza ciśnienie akustyczne, to oznacza, że jest to dźwięk, tak? Równie dobrze można by próbowac wytworzyć oczuwalne ciśnienie przy 100hz tak, że nie będzie slychać, a będzie czuć, uważasz, ze jest to możliwe?




    Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
    Skoro uważasz że AXX1212 ma spore możliwości subniskotonowe, to już nie ma o czym gadać.
    Uzasadnij mi dlaczego uwazasz, że nie ma. Ma spory xmax, dużą średnice membrany (nawet większą niż przeciętny glośnik 12'), zawieszenie, które jest w stanie wytrzymać bardzo duże wychylenia oraz cewka, która przyjmie sporą moc.

    Wykonanie jest tandetne - fakt. Mimo tego mozliwości subniskotonowe ten głośnik ma spore. Spróbuj go puścić liniowo od 20hz z dobrym wzmacniaczem a przekonasz się o czym mówię
    Last edited by BioCannabis; 16.10.2011, 21:05.

    Skomentuj


      #22
      Zamieszczone przez BioCannabis Zobacz posta
      A jeśli chodzi o możliwości subniskotonowe to jak dla mnie bardzo prosty wzór. Xmax x SD = możliwości subniskotonowe. Te parametry oba przetworniki mają identyczne.
      Ehh jakby Ci to powiedzieć, owszem, jest to prawda, że Vd określa możliwości subniskotonowe, ale w rzeczywistości tak nie do końca jest. To tyczy się ilości przepompowanego powietrza tak więc ile powietrza poruszył, a im więcej tym może wydać teoretycznie niższy ton. Ale to nie jedyne wartości określające możliwości subniskotonowe. Bez odpowiednio niskiego Fs, większego Vas i odpowiedniej wagi membrany to nie ma prawa zagrać nisko. Fizyka na to nie pozwala.

      Zamieszczone przez BioCannabis Zobacz posta
      Qtc = 1? No może przy wersji 830500 tak, ale tutaj jest równiutkie 0,7 i jest to obudowa zalecana przez producenta.
      Mówiłem o Twoim Xetecu, producent zaleca 22L OZ. Przy 26L wychodzi Qtc około 1.

      Zamieszczone przez BioCannabis Zobacz posta
      Zobaczymy. Będzie na pewno najlepsza jakośc jaka jest możliwa. Jak braknie natężeń to pomyślę nad czymś innym.
      Ehh no to mi ciężko skomentować, nie obrażając Cie. Nie słuchałeś, a już określiłeś że to najlepsza jakość jaka będzie możliwa - to daje tylko powód, że nie ma już dalej po co z Tobą pisać, bo i tak wiesz lepiej, i Twoje jest najlepsze na całym świecie. To tkwij sobie w tym błędzie przez całe życie, nie bronie Ci.

      Dalej twierdzisz że masz ten sam głośnik co Peerless XLS12 a to zupełnie inny głośnik - możesz sobie to uświadomić? Czy jest to za trudne dla Ciebie?
      Ty masz samochodową pompkę do małej obudowy, z większym BL, wyższym fs, a więc głośnik jest szybszy, kopiący, twardy ale nie schodzi nisko. Jego faktyczne możliwości w obudowie BR to 40Hz a poniżej to nie gra już głośnik a reszta pokoju, obudowa i jej tunel.
      Peerless XLS12 wymaga dużo większej obudowy, ma niższe fs, ciezsza membrane, schodzi przez to niżej, ale za to jest wolniejszy i nie kopie - bo ma niskie BL w stosunku do możliwości mechanicznych.

      Zreszta, szkoda czasu żeby Ci tłumaczyć. W Closedzie to już w ogole nie zagra, ale to i tak będzie najlepiej grający głośnik wg Ciebie na świecie.

      Wg Twojej teorii w paczkach estradowych powinny znajdować się głośniki samochodowe takie jak np. Re Audio XXX 18.
      Wydedukuj dlaczego tak nie jest...

      DLA INNYCH UŻYTKOWNIKÓW - RADZĘ NIE SUGEROWAĆ SIĘ OPINIAMI BIOCANNABIS, GDYŻ ZAWIERAJĄ ONE WYPOWIEDZI NIE ADEKWATNE DO RZECZYWISTOŚCI.

      Skomentuj


        #23
        Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
        Ehh jakby Ci to powiedzieć, owszem, jest to prawda, że Vd określa możliwości subniskotonowe, ale w rzeczywistości tak nie do końca jest. To tyczy się ilości przepompowanego powietrza tak więc ile powietrza poruszył, a im więcej tym może wydać teoretycznie niższy ton. Ale to nie jedyne wartości określające możliwości subniskotonowe. Bez odpowiednio niskiego Fs, większego Vas i odpowiedniej wagi membrany to nie ma prawa zagrać nisko. Fizyka na to nie pozwala.
        Mylisz się, jest to JEDYNA wartośc określająca możliwości subniskotonowe. Inne parametry w tym przypadku będą działać na zasadzie equalizera, a nie określać maksymalne możliwości subniskotonowe. Głośniki będą miały ogólnie te samą sprawnośc, tylko nieco inną barwe, co i tak nie ma znaczenia jeśli korygujesz pasmo. Jeśli uważasz inaczej, UZASADNIJ mi to.

        Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
        Mówiłem o Twoim Xetecu, producent zaleca 22L OZ. Przy 26L wychodzi Qtc około 1.
        Liczyłeś to w ogóle? Tak naprawdę przy 26l jest 0,72. Zrób sobie symulacje...

        Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
        Ehh no to mi ciężko skomentować, nie obrażając Cie. Nie słuchałeś, a już określiłeś że to najlepsza jakość jaka będzie możliwa
        No może jeszcze lepsza jakościowo by była OB, ale to za mała efektywnosć. Zauważ, ze wzrost efektywnosci przeważnie wiąże się z jakimś kompromisem. Tutaj takowego nie ma, bo efektywność jest stosunkowo niska.

        Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
        Dalej twierdzisz że masz ten sam głośnik co Peerless XLS12 a to zupełnie inny głośnik - możesz sobie to uświadomić? Czy jest to za trudne dla Ciebie?
        Mam "podrobkę" produkowaną w Danii, i 400zł droższą od oryginału...

        Hmmm... W takim razie seria głośników XLS i XXLS to kilkanaście różnych modeli! XLS zwykłe, XLS samochodowe (te od Peerlesa), XXLS do zamkniętej, XXLS do BR, XXLS do MB. Rozbierzności parametrów są naprawdę duże. Uważasz, że Peerless ma w swojej ofercie kilka wersji jednego głośnika, czy kilka ZUPEŁNIE innych głośników? Bo wychodzi na to drugie, a jednak oznaczenia mają bardzo podobne...

        Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
        głośnik jest szybszy, kopiący, twardy ale nie schodzi nisko.
        A to dziwne, bo głośnik schodzi stosunkowo nisko nawet bez korekcji

        Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
        W Closedzie to już w ogole nie zagra, ale to i tak będzie najlepiej grający głośnik wg Ciebie na świecie.
        Dziwne, bo własnie w tym momencie gra. Bas jest świetnej jakości, zejścia również bardzo przyjemne. Jednak trzeba było sie troche potrudzić z ustawieniem korekcji, bo grał wyżej na ustawieniach z BR.

        Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
        Wg Twojej teorii w paczkach estradowych powinny znajdować się głośniki samochodowe takie jak np. Re Audio XXX 18.
        Wydedukuj dlaczego tak nie jest...
        Jakich teorii? Bo nie rozumiem co masz teraz na myśli.

        Skomentuj


          #24
          BioCannabis ale o co ci w ogóle chodzi w tym temacie? Masz głośnik, jak twierdzisz, lepszy od XLS'a to po jaką cholerę równasz w dół do gorszego. Zrób suba na tym co masz i już, po co ta cała filozofia z porównywaniem. Jak masz zamiar używać korekcji aktywnej to i tak nie masz wyjścia poza robienie OZ bo w każdej innej obudowie to nie ma szans dobrze zagrać z korekcją. Jeżeli nie masz zamiaru korygować a osiągać zejście za pomocą obudowy to zrób BR lub TL tylko wtedy może się okazać, że wcale nie masz lepszego głośnika od XLS'a tylko samochodowy tłuczek bo żeby osiągać zejście bez korekcji to trzeba mieć głośnik z odpowiednimi parametrami. Dlatego samochodowe głośniki są do samochodu a domowe do domu i kupuje i stosuje zgodnie z przeznaczeniem.

          Skomentuj


            #25
            Zamieszczone przez BioCannabis Zobacz posta
            Mylisz się, jest to JEDYNA wartośc określająca możliwości subniskotonowe. Inne parametry w tym przypadku będą działać na zasadzie equalizera, a nie określać maksymalne możliwości subniskotonowe. Głośniki będą miały ogólnie te samą sprawnośc, tylko nieco inną barwe, co i tak nie ma znaczenia jeśli korygujesz pasmo. Jeśli uważasz inaczej, UZASADNIJ mi to.
            No właśnie - ale jedno bez drugiego nie ma sensu. To właśnie "możliwości subniskotonowe" i reszta parametrów ma być tak dobrana, żeby odtwarzał najniższe częstotliwości efektywnie czyli grał bo to jest sposób na usłyszenie najniższych częstotliwości.

            Przesymulowałeś sobie i porównałeś takie głośniki jak Mivoc HCM12T, Peerless 83050, Xetec G12XLS, RavelandAXX1212 załóżmy w tej samej obudowie 50L @25Hz?
            Przesymuluj i zobacz co ma prawo grać, a co nie - wszystkie te głośniki mają podobne Vd.




            Jak widzisz - różne głośniki i w różnych miejscach mają swoje f3 i f6.
            Dlaczego głośniki powszechnie znane jako subniskotonowe, czyli Mivoc i Peerless mają to f3 w okolicach 26Hz, a pompki czyli Twój Xetec i Raveland mają je w okolicach 40-50Hz?
            Czy ma to wg Ciebie jakieś znaczenie? Jak dla mnie głośniki poniżej f3 już nie grają. Tzn grają, ale ze spadkiem który już jest słyszalny i odczuwalny jest niedosyt.

            Ok, rozmowa nie ma sensu. Może kiedyś będzie Ci dane posłuchać rasowego subwoofera i dowiesz się co to znaczy prawdziwe odtworzone 20Hz... Bo w tej chwili to słuchasz z tą korekcją tylko zniekształceń i drgań no ale w sumie do Twojej muzyki to pasuje. Może kiedyś dotrze do Ciebie to że to co niby teraz słyszysz to zniekształcony dźwięk przez 3db korekcji x wzmocnienie wzmacniacza x zniekształcenia głośnika + zawirowania fazowe itd. i zechcesz coś, co na prawdę gra tak jak powinno w paśmie do którego jest przeznaczone.
            Przykro mi, ale nie mam czasu na walkę z wiatrakami.

            Skomentuj


              #26
              Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
              Jak widzisz - różne głośniki i w różnych miejscach mają swoje f3 i f6.
              Dlaczego głośniki powszechnie znane jako subniskotonowe, czyli Mivoc i Peerless mają to f3 w okolicach 26Hz, a pompki czyli Twój Xetec i Raveland mają je w okolicach 40-50Hz?
              Czy ma to wg Ciebie jakieś znaczenie? Jak dla mnie głośniki poniżej f3 już nie grają. Tzn grają, ale ze spadkiem który już jest słyszalny i odczuwalny jest niedosyt.
              Równie dobrze można powiedzieć, że ekstremalny głośnik estradowy 18' z 6cm xmax nie ma możliwości subniskotonowych, bo ma f3=40hz. Co z tego, jeśli mimo to przy 20hz ma sprawność w db/w pozwalającą na wytworzenie dużego ciśnienia akustycznego? Po odpowiednim przyciszeniu wyższych rejestrów będzie grał liniowo od 20hz z dużą sprawnością z racji SD i Xmax. Wtedy będzie miał znacznie większe możliwości subniskotonowe niż Scan Speak 8' osiągający 19hz z MB, ale z duuużo niższą sprawnością.

              Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
              Ok, rozmowa nie ma sensu. Może kiedyś będzie Ci dane posłuchać rasowego subwoofera i dowiesz się co to znaczy prawdziwe odtworzone 20Hz...
              Xetec nie jest rasowym subwooferem? Firma Xetec to Hi-Endowa firma CA, która miala w swojej ofercie sprzęt najwyższej klasy, cena nowego to 1200zł, 400zł więcej od XLS od Peerlessa. Poza tym słyszałem już wiele dobrych subwooferów.



              Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
              Bo w tej chwili to słuchasz z tą korekcją tylko zniekształceń i drgań no ale w sumie do Twojej muzyki to pasuje. Może kiedyś dotrze do Ciebie to że to co niby teraz słyszysz to zniekształcony dźwięk przez 3db korekcji x wzmocnienie wzmacniacza x zniekształcenia głośnika + zawirowania fazowe itd. i zechcesz coś, co na prawdę gra tak jak powinno w paśmie do którego jest przeznaczone.
              Uzasadnij tą teorie o zniekształceniach, bo kupy to się nie trzyma... Posłuchaj na własne uszy, zamiast teoretyzować. Albo poczytaj zagraniczne fora, gdzie ludzie z powodzeniem stosują korekcje DSP i sobie chwalą. A najlepiej posłuchaj którejkolwiek z noszych serii Velodyne, gdzie korekcją osiągane sa zejścia nawet i do 14hz.

              Zamieszczone przez LightSound Zobacz posta
              Przykro mi, ale nie mam czasu na walkę z wiatrakami.
              Co z tego, że muszę korygować charke, jak za bardzo okazyjną cenę udało mi się kupić bardzo chwalony, hi-endowy głośnik car audio? Na XLS musiał bym jeszcze dużo zbierać, a tak mam bliźniaczą konstrukcje, i dźwięk, którego za te cene osiągnięcie graniczy z cudem.

              Porównywałem go bezpośrednio z Chorus Line, który osiąga niższe f3 niż XLS 12, i mozliwości subniskotonowe mają bardzo podobne, jednak G-12XLS dużo bardziej mi się podoba ze względu na jego brzmienie.

              Głośnik bardzo dobrze zachowuje się w BR, w zamkniętej tez mi się podoba. Nie rozumiem po co wszyscy chcą mi wmówić, ze mam gówniany subwoofer, skoro jest to glośnik z najwyższej półki, i co najważniejsze - podoba mi sie najbardziej z wszystkich wielu subwooferów jakie miałem wcześniej, i nie chce juz go zmieniać. Proste

              Skomentuj


                #27
                Zamieszczone przez BioCannabis Zobacz posta
                Xetec nie jest rasowym subwooferem? Firma Xetec to Hi-Endowa firma CA, która miala w swojej ofercie sprzęt najwyższej klasy, cena nowego to 1200zł, 400zł więcej od XLS od Peerlessa. Poza tym słyszałem już wiele dobrych subwooferów.
                Czasami mam wrazenie, ze w sprzecie Car audio jest znacznie wiecej ludzi, ktorzy nie maja zielonego pojecia o glosnikach ale bez mrugniecia okiem placa za glosnik prawie kazde pieniadze. Natomiast amator, ktory decyduje sie na zakup woofera za 800zl juz zazwyczaj jest ogarniety z tematem i doskonale wie jak wykorzystac tak drogi przetwornik. Co z tego wynika? Ano to, ze na sprzet Car audio producenci i sprzedawcy narzucaja wieksze marze.
                Poza tym jakos nie chce mi sie wierzyc, ze jakis tam Xetec jest audiofilskim glosnikiem na rowni z 4 krotnie drozszymi Utopiami Focala. To dopiero jest Hiend wg mnie.

                Skomentuj


                  #28
                  Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                  Poza tym jakos nie chce mi sie wierzyc, ze jakis tam Xetec jest audiofilskim glosnikiem na rowni z 4 krotnie drozszymi Utopiami Focala. To dopiero jest Hiend wg mnie.
                  XLS 12 od Peerlessa, ale ten głośnik, oczywiście inny model zrobiony na zamówienie firmy, która typrodukowała te kolumny siedzi w kolumnach Audio Physic Kronos. Wiesz ile kosztują? Wpisz sobie ich nazwę w Google, a pierwsze co Ci się rzuci w oczy:

                  Audio Physic Kronos - Porównanie Cen w 4 sklepach, cena od 115500.00zł do 231000.00zł, Głośniki Audio Physic Kronos podłogowe.

                  Skomentuj


                    #29
                    Nie chce się mieszać w tą prawie wojnę ale hipotetycznie zakładając. Mamy głośnik o sd, mms i Xmax jak XXLS ale Fs=100 ze względu na twarde zawieszenie. Teraz zagadka-czy będzie naturalnie odtwarzał 20hz bez dużych zniekształceń czy też nie? :)

                    Skomentuj


                      #30
                      No ale czego ma to dowodzic, bo nie wiem? Ja tu widze prosta sprawe: kupiles glosnik, ktory niby jest produkcja Peerlessa ale jego parametry nie maja nic wspolnego z parametrami obecnie produkowanych glosnikow. Ty jednak starasz sie na sile wmowic nam i sobie przy okazji, ze jest inaczej. Niestety dla Ciebie kupiles gniota, ktorego przeznaczeniem jest bagaznik samochodu i to jest niezaprzeczalny fakt.

                      Dlatego nie wiem po co mi wklejasz jakies tam glosniki za iles tam pieniedzy. Rowniez dobrze moge napisac, ze glosniki Focala znajduja sie w kolumnach za pol banki, ale co z tego? Zejdz na ziemie, wydoroslej troche to bedziemy gadac jak dorosli ludzie, bo jak narazie widac tylko, ze siejesz ferment i swoje dziwne poglady chcesz jeszcze nam tu imputowac.

                      Skomentuj


                        #31
                        Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                        kupiles glosnik, ktory niby jest produkcja Peerlessa ale jego parametry nie maja nic wspolnego z parametrami obecnie produkowanych glosnikow.
                        Ma parametry bardzo zbliżone do samochodowych wersji XLS 12, które grały w obudowach już od 15l, i miały zupełnie inne parametry niż wersja domowa. Wyprodukowany jest w Danii, w fabryce Peerlessa.

                        Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                        Ty jednak starasz sie na sile wmowic nam i sobie przy okazji, ze jest inaczej.
                        To Wy chcecie mi wmówić, że nie jest to bliźniacza konstrukcja. Chcę Wam uświadomić, ze nie macie racji.

                        Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                        Niestety dla Ciebie kupiles gniota, ktorego przeznaczeniem jest bagaznik samochodu i to jest niezaprzeczalny fakt.
                        Gniota? Czytałes opinie na jakimkolwiek forum o tym głośniku? Głośnik jest bardzo chwalony i polecany.

                        Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                        Dlatego nie wiem po co mi wklejasz jakies tam glosniki za iles tam pieniedzy. Rowniez dobrze moge napisac, ze glosniki Focala znajduja sie w kolumnach za pol banki, ale co z tego?
                        Sam porównywaleś go do czegoś kosmicznie drogiego. Teraz uwazasz, ze to bez sensu, mimo, ze przed chwilą to zrobiłeś

                        Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                        Zejdz na ziemie, wydoroslej troche to bedziemy gadac jak dorosli ludzie, bo jak narazie widac tylko, ze siejesz ferment i swoje dziwne poglady chcesz jeszcze nam tu imputowac.
                        Kiedyś w średniowieczu ludzie byli paleni na stosie za "dziwne poglądy", których ci ludzie po prostu nie rozumieli. Ta dyskusja bardzo mi to przypomina

                        ---------- Post dodany o 01:07 ---------- Poprzedni post o 00:03 ----------

                        Zamieszczone przez Shiver Zobacz posta
                        Mamy głośnik o sd, mms i Xmax jak XXLS ale Fs=100 ze względu na twarde zawieszenie. Teraz zagadka-czy będzie naturalnie odtwarzał 20hz bez dużych zniekształceń czy też nie?
                        Bas będzie na pewno nieco bardziej sprężysty i kopiący, bo duże wychylenia szybko będą cofać membrane do pierwotnego stanu. Fs 100hz to zbyt dalekie porównanie. SLS 10 ma Fs 35hz, a ludzie z powodzeniem budują na nim suby liniowe od 20hz w zamknietej. Gdzieś w necie są bardzo dopracowane projekty. Równie dobrze można z kilkunastu głośników 8' o Fs 45hz zrobić potwora grzmiącego od 20hz z duża sprawnością.

                        Skomentuj


                          #32
                          Bio, chodzi o samą idee. Nie dalej jak tydzień temu próbowałem zrobić sobie subka, ot głośniczek z fs40hz bass reflex był nastrojony na około 30hz, głośnik z ciężką membraną i mocnym napędem. I brzmiało to jak kupa. Jest taka zależność-zachowując parametr indukcji w szczelinie i masę membrany można zwiększyć dobroć całkowitą (a więc parametr odpowiedzialny za to z jaką skutecznością odtwarzany jest bas) zwiększając fs głośnika. Taki myk stosują właśnie producenci CA żeby zwiększyć kiepską sprawność w closed'cie. Jak myślisz, po jakiego grzyba ktokolwiek by robił głośnik z fs=20hz skoro taki z fs 40hz będzie brzmiał równie dobrze przy pasmach subniskotonowych a przy tym będzie nieco głośniejszy? Nikt przy zdrowych zmysłach napewno nie bo to strzał w kolano, a jednak każdy głośnik który jest przeznaczony do pracy w tym paśmie ma tak nisko osadzony fs kosztem skuteczności tego pasma, wg. mnie ze względu właśnie na brzmienie.

                          Skomentuj


                            #33
                            W pewnej kwesti musze sie zgodzic z Bio, poniewaz sa takie sytuacje, w ktorych glosnik odgrywa znacznie nizsze pasmo od czestotliwosci rezonansu wlasnego. Przykladem takiego rozwiazania moze byc konstrukcja glosnikow basowych Phil Jones Pirania
                            Ich najwiekszy model ma w sumie 32 glosniki 5 calowe http://www.philjonespuresound.com/products/99/main.png Taka kolumna ma sprawnosc 108 db z wata, a realne pasmo przenoszenia zaczyna sie od 20hz. Tutaj jednak jest to zrobione bez pomocy korekcji, choc wzmacniacze do tej konstrukcji maja equalizery. Obudowa jest konstrukcja basrefleks zestrojona znacznie ponizej czestotliwosci rezonansowej jednego glosnika. Byc moze przy podlaczeniu 32 glosnikow zmieni sie ogolna czestotliwosc rezonansowa calego zestawu i nie bedzie ona odpowiadac pojedynczemu glosnikow. Tak czy siak jest to mozliwe aby odtwarzac skutecznie bas, ktory jest znacznie ponizej rezonansu glosnika, lecz musza byc ku temu spelnione pewne warunki.

                            Nadal jednak uwazam, ze glosnik jaki nabyl Bio nie nadaje sie do pracy w domu i nie silowylbym sie z nim aby wydobyc z niego 20hz. Jasne ze przy pomocy korekcji bedzie to mozliwe ale to nie bedzie ten sam bas jak z opowiedniego glosnika z duzej obudowy TL jaka kolega Bio chcial zrobic na poczatku.

                            Skomentuj


                              #34
                              Można zestroić pakę niżej od rezonansu głośnika, będzie też przetwarzać to pasmo. Natomiast kwestie brzmieniowe to inna para kaloszy o czym sam się ostatnio przekonałem. Gdyby zestroić nieco poniżej to pewnie bólu nie będzie, ale pół oktawy niżej jednak nie daje zbyt dobrych efektów.

                              Skomentuj


                                #35
                                Nigdy nie slyszalem basu z Piranii ale z tego co czytam jest to czolowka swiatowa i oferuja najwyzszej klasy bas.

                                Skomentuj


                                  #36
                                  Je też, piszę tylko o swoich doświadczeniach z tym samym głośnikiem w tej samej budzie ze zmienionym tylko strojeniem. Bardzo możliwe że inne przetworniki w nieco mniejszym stopniu reagują negatywnie na niskie strojenie. Musze jeszcze zrobić test z bardzo dużą obudową i jeszcze niższym strojeniem, może coś się poprawi ale na razie w sumie nie mam zapału ani potrzeby :)

                                  Skomentuj


                                    #37
                                    Pytanie jak sie ma takie strojenie dla jednego glosnika, a jak dla kilkunastu czy wiecej. Moze wyglada to jakos inaczej.

                                    Skomentuj


                                      #38
                                      Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                      Pytanie jak sie ma takie strojenie dla jednego glosnika, a jak dla kilkunastu czy wiecej. Moze wyglada to jakos inaczej.
                                      Napewno ze względu na bliskość innych przetworników zmieniają się właściwości powietrza poprzez jego sprężanie a co za tym idzie zmienia się impedancja akustyczna ośrodka. Na samo strojenie wpływu to mieć nie może, na zachowanie głośników w pewnym stopniu napewno.

                                      Skomentuj


                                        #39
                                        No wlasnie to mam na mysli, jak zachowuja sie takie "materace" glosnikowe, bo wiadomo ze na strojenie portu to nie ma wplywu.

                                        Skomentuj


                                          #40
                                          Zamieszczone przez Pogromca mitow Zobacz posta
                                          Tutaj jednak jest to zrobione bez pomocy korekcji

                                          Jak nie ma aktywnej to ma pasywą. Nie można z 5" głosnika bez korekcji osiagnać 20Hz.

                                          Skomentuj

                                          Czaruję...
                                          X