Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Subwoofer studyjny - od czego zacząć?

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Subwoofer studyjny - od czego zacząć?

    Witam wszystkich,

    Przeczytałem sporo wątków ale nigdzie nie doczytałem konkretnie jak zabrać się za budowę subwoofera studyjnego. Pod tym pojęciem rozumiem subwoofer wyrównany liniowo, bez jakichkolwiek podbić.

    Mam aktywne monitory studyjne 6,5" które teoretycznie grają do 60 Hz. Plan jest taki, żeby ciąć je crossoverem (80-90Hz) a subwoofer pasywny zasilany końcówką Alesis Ra dogrywał pozostałe Hz w dół. Cięcie pewnie będzie uzależnione od subwoofera dlatego chciałbym wiedzieć od czego zacząć.

    Jaka średnica? Jaki głośnik, jaki typ obudowy? Raczej skłaniałbym się ku rozwiązaniu niskobudżetowym :)

    #2
    Zamieszczone przez twoja_chałtura Zobacz posta
    Pod tym pojęciem rozumiem subwoofer wyrównany liniowo, bez jakichkolwiek podbić.
    Zamieszczone przez twoja_chałtura Zobacz posta
    Raczej skłaniałbym się ku rozwiązaniu niskobudżetowym
    no sorki, ale same sprzecznosci!

    typowy subwoofer raczej nie bedzie "neutralny" i liniowy
    a glosnik ktory pozwoli sie do tego zblizyc nie bedzie niskobudzetowy :/

    wiec raczej bym szukal kulturalnego glosnika niskotonowego niz typowego suba

    jaki budzet?

    Skomentuj


      #3
      Więc może tak, budżet jak najmniejszy :) Czy przy wyborze głośnika ma znaczenie ile będzie cięty na crossoverze?

      Skomentuj


        #4
        Zamieszczone przez twoja_chałtura Zobacz posta
        Więc może tak, budżet jak najmniejszy
        Proszę: http://www.soundpol.pl/product_info....roducts_id=188

        Skomentuj


          #5
          suche..

          Jak najmniejszy nie oznacza "żaden"

          Skomentuj


            #6
            Zamieszczone przez twoja_chałtura Zobacz posta
            suche..
            No i dobrze, to powinno Tobie uświadomić że bez budżetu propozycji głośnika nie będzie.
            Napisz ile możesz wydać i tyle.

            ---------- Post dodany o 19:34 ---------- Poprzedni post o 19:33 ----------

            Płaska charakterystyka?
            To chyba tylko w klozecie i z korekcją.

            Skomentuj


              #7
              Chyba nie rozumiesz, ja jestem tego świadomy i nie napisałem że ma być tanio. Ma być jak najmniej. Ile? Nie wiem, dlatego -> pytam?
              Zamiast się czepiać napisz co proponujesz. Nie traktuj mnie jak laika. Wiem ile kosztują studyjne suby i wiem jakie mają charakterystyki.

              Skomentuj


                #8
                Jak masz crossover aktywny, to kup dwa tanie glosniki po 20-25cm i baw sie. Moga byc i stx.

                Skomentuj


                  #9
                  Visaton TIW 200XS w 30l CL z panelem rzędu 200-300W/8R z transformacją Linkwitza :)
                  Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

                  Skomentuj


                    #10
                    Zamieszczone przez LuSzTi Zobacz posta
                    Visaton TIW 200XS w 30l CL z panelem rzędu 200-300W/8R z transformacją Linkwitza :)
                    Rozumiem, że pasywnie się nie da? :)

                    Skomentuj


                      #11
                      Jeśli chcesz równo i nisko to raczej średnio. Poza tym i tak musisz mieć panel do suba, więc dołożenie LT to żaden problem https://www.trueaudio.com/st_lkxfm.htm
                      Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

                      Skomentuj


                        #12
                        Zamieszczone przez LuSzTi Zobacz posta
                        Poza tym i tak musisz mieć panel do suba
                        Zamierzałem napędzać końcówką Alesis Ra, która dosyć często jest używana w studiach jako napęd monitorów.

                        Jeśli to coś zmieni to konstrukcja subwoofera nie musi opierać się na jednym głośniku.

                        Skomentuj


                          #13
                          Zamieszczone przez twoja_chałtura Zobacz posta
                          Zamierzałem napędzać końcówką Alesis Ra, która dosyć często jest używana w studiach jako napęd monitorów.
                          a co za roznica gdzie znajduje sie naped?
                          wpinasz przed wzmacniacz korekcje i gotowe

                          tiw moze byc

                          Skomentuj


                            #14
                            Pomijając postawienie dobrego subwoofera, pozostaje kwestia wykonania pomiaru w miejscu odsłuchu gdzie ma być realizator, bo to nie jest tylko postawić wypasiony sub tylko trzeba do zestroić do porządku z monitorami... a to może się skończyć różnie. Większość realizatorów studyjnych kupuje solidne odsłuchy które potrafią szerokie pasmo dobrze odtworzyć w stereo i nie ma aż tylu problemów z adaptacja.

                            Tak szczerze mówiąc odsłuchy na 6,5" i grające od 60Hz ? nie wiem jak można dobrze tworzyć materiał na czymś takim... sugerowałbym prędzej sprzedać monitory, dołożyć i kupić monitory porządnie grające... nawet uzywane.

                            Skomentuj


                              #15
                              Zamieszczone przez dragon Zobacz posta
                              sprzedać monitory, dołożyć i kupić monitory porządnie grające... nawet uzywane.
                              dokładnie

                              ---------- Post dodany o 11:42 ---------- Poprzedni post o 11:39 ----------

                              najważniejsze są dobre monitory bliskiego pola , później dalekiego a sub w dalszej kolejności.
                              audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                              http://www.rane.com/note160.html
                              Amethyst Trinnov Audio

                              Skomentuj


                                #16
                                Znam ludzi którzy całe płyty realizowali na NFM plus "biała "Yamaha a bas był ok...

                                Lepiej sprzedać to co jest kasę z suba dołożyć i kupić prawdziwe monitory - ale każdy robi jak uważa ...

                                inna sprawa że na bas ma wpływ również kształt i kubatura pomieszczenia odsłuchowego

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Zamieszczone przez utopia Zobacz posta
                                  Znam ludzi którzy całe płyty realizowali na NFM plus "biała "Yamaha a bas był ok...
                                  z pewnością znają doskonale słabości tego sprzętu i wiedzą jak go dobrze wykorzystać.
                                  audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                                  http://www.rane.com/note160.html
                                  Amethyst Trinnov Audio

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    Monitory są dobre. Ns10 mają właśnie takie pasmo. Większość konstrukcji opartych na 5"- 6.5" grają w granicach 60 Hz więc nie rozumiem.. Miałem Fostexy PM2 mk2 na głośniku 8" które schodzą do 50 Hz, zmieniłem na mniejsze z powodów lokalowych. Mówimy do monitorach bliskiego pola a nie szafach na dwóch 12".

                                    Tak właściwie to pytałem o budowę subwoofera a nie o rady dotyczące monitorów i adaptacji pomieszczenia..
                                    Last edited by twoja_chałtura; 20.02.2014, 13:23.

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      jeśli podchodzisz poważnie do nagrywania w domu to daj sobie spokój z subem. powtórzę : najważniejsze są dobre monitory bliskiego pola , później dalekiego a sub w dalszej kolejności.

                                      ---------- Post dodany o 14:31 ---------- Poprzedni post o 14:29 ----------

                                      ns 10 nigdy w zawodowym studiu nie stały same , tylko na przemian z większymi monitorami.

                                      ---------- Post dodany o 14:32 ---------- Poprzedni post o 14:31 ----------

                                      ns 10 i sub to dziura w wyższym basie
                                      audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                                      http://www.rane.com/note160.html
                                      Amethyst Trinnov Audio

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        Potrzebujesz szersze pasmo i bas to z mojej strony propozycja sprzedania tego co masz i zakup (mogą być używane) behringery B2031A. Miałem i wcale źle to nie gra, na górze jest chyba oemowy seas, na basie cholera wie co ale 8" i robi swoja robote dobrze. Elektronika to jak dobrze pamietam 3 albo 4 TDA7293


                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X