Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Aktywna zwrotnica dla domowego zestawu

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Aktywna zwrotnica dla domowego zestawu

    Panowie, wypowiedzcie się proszę o wadach i zaletach cięcia aktywnego.
    Nie miałem jeszcze do czynienia z takim sprzętem i nie chciałbym utopić pieniędzy, dlatego moje pytanie jest takie: czy popularne crossovery np Behringer, Dbx wprowadzają jakieś słyszalne zniekształcenia?

    #2
    Dla przecietnego uzytkownika nie wprowadzaja znieksztalcen, wrecz przeciwnie, za ich pomoca mozna z glosnikow wycisnac wiecej jakosci.

    Oczywiscie znajda sie fanatycy, ktorzy jakas tam degradacje dzwieku uslysza, ale wszystko zalezy od potrzeb. Cyfrowy dbx to swietna rzecz.

    Skomentuj


      #3
      To może ja lepiej opiszę do czego mi to.
      Koncepcja jest taka, żeby ładnie połączyć pasmo 15" basu, tuby na średnich i wstęgi na wysokich.
      I tutaj myślałem żeby kupić behringera cx3400. Tylko, że to dość budżetowy crossover i nie wiem jak z jego jakością. A nie po to kupiłem wstęgi za kupę kasy, żeby wszystko zepsuć crossoverem.
      Pogromco mitów, jakie widzisz rozwiązania na taki system?
      Może lepiej byłoby pójść w jakieś diy zwrotnice aktywne?

      Skomentuj


        #4
        Miałem wszystkie zwrotnice od behringera i powiem krótko - tylko DCX2496, w życiu modeli CX nie bierz.

        Skomentuj


          #5
          Kupną aktywną czy DIY aktywną, czy DIY pasywną nie zgrasz dobrze przetworników bez pomiarów. Z ich pomocą, możes po prostu "zapełnić" pasmo akustyczne zgodznie z zasadą przydzielania odpowiedniego apsma do dedykowanego przetwornika. W najgorszym wypadku każdy przetwornik będzie grał "po swojemu" a razem się nie zgrają.
          Zaleta kupnej to dynamiczne przestrajanie częstotliwości granicznych filtrów, ich nachyleń i moze i opóźnień fazy elektrycznej, czyli jak sie uprzesz to po jakimś czasie dostroisz "w miarę, na ucho" system. To jest zaleta, za którą zapłacisz. Co do jakości crossoverów to tam nie ma nic szcególnego w środku prócz stosu OPAMPów, nie wiem jak najtańsza badziewia, ale średnia półka musi wystarczyć "jakościowo".

          Skomentuj


            #6
            Zamieszczone przez El_liero Zobacz posta
            Zaleta kupnej to dynamiczne przestrajanie częstotliwości granicznych filtrów, ich nachyleń i moze i opóźnień fazy elektrycznej, czyli jak sie uprzesz to po jakimś czasie dostroisz "w miarę, na ucho" system.
            A potrzeba coś więcej, żeby zgrać głośniki? Eq?

            Zamieszczone przez dragon Zobacz posta
            w życiu modeli CX nie bierz
            No a co z CX jest nie tak?

            Skomentuj


              #7
              EQ może się okazać zbędnym wydatkiem, jeżeli podzielisz jeden sygnał na 3tory i gainami możesz każdy regulować. Co do firmy Behrineger to i ja nie mam do niej zaufania...

              Skomentuj


                #8
                Jak wyżej, eq. niepotrzebny

                Skomentuj


                  #9
                  Zamieszczone przez Matador Zobacz posta
                  Cytat Zamieszczone przez dragon Zobacz posta
                  w życiu modeli CX nie bierz

                  No a co z CX jest nie tak?
                  Jak już pisałem na PW, napiszę też dla ogółu. Miałem kilka cx2300 i 3400 w każdym modelu podstawowy problem to były rozjechane kompletnie punkty podziału. W jednej sztuce była dziura 200Hz*, nie wiem w ogóle jakim cudem ale zestawu sensownie zgrać się nie dało. Przestalismy się bawić analogowymi i wybór padł na DCX. Ten cyfrowy cross to chyba jedyny udany produkt tej firmy. No jeszcze DDM4000 to całkiem fajna zabawka.

                  *dla przykładu podział w punkcie 3kHz
                  Last edited by dragon; 28.04.2014, 15:49.

                  Skomentuj


                    #10
                    Po roku zakupiłem jednak DCXa. Podczas przerwy świątecznej mam zamiar poeksperymentować z cięciem zestawów na początek 2way, później 3 way.
                    Ale tak sobie myślę, że strach wpinać głośniki jeśli jedynym gwarantem ich cięcia są filtry w Behringerze :biggrin:
                    Sprawa pierwsza i najważniejsza:
                    Jak najlepiej odciąć/zabezpieczyć od dołu midwoofer i tweeter żeby zachować zalety aktywnego cięcia?
                    Druga sprawa:
                    Znalazłem post jednego z doświadczonych użytkowników, w którym napisał, że filtry zastosowane w DCX działają identycznie jak analogowe, bo używa filtrów o nieskończonej odpowiedzi impulsowej. Koniec parafrazy.
                    Z tego wnioski:
                    1. Przesunięcia fazowe spowodowane przez filtry w DCX będą te same jak przy zastosowaniu ich analogowych odpowiedników.
                    2. Znając wartości filtrów wklepane do procesora można spokojnie zbudować odpowiednią zwrotnicę analogową, która zadziała ta samo.
                    Dobre to wnioski?
                    Zamieszczone przez dragon Zobacz posta
                    tylko DCX2496, w życiu modeli CX nie bierz
                    Dzięki, gdyby nie ta wypowiedź pewnie utopiłbym kasę w CXa a tak DCX to świetna zabawka :thumbsup:
                    Last edited by Matador; 03.12.2015, 11:48.

                    Skomentuj


                      #11
                      Każda rozwinięta aktywna zwrotnica z ewentualnym korektorem zgrasz każde możliwe 3 drogi
                      Juz mi sie nie chce...

                      Skomentuj


                        #12
                        Dzięki za odpowiedź. Bardziej jednak interesuje mnie wykorzystanie dcxa do realizacji projektu zwrotnic analogowych.
                        No i kwestia zabezpieczenia głośników zostaje. Mam takie pytanie.
                        Załóżmy, że ustawiam cięcie wrażliwego tweetera na 6kHz 24dB/okt ale boję się o jego uszkodzenie przez awarię dcxa, więc w torze wysokotonowym między wzmacniacz a głośnik umieszczam analogowy filtr powiedzmy 2 rzędu z cięciem na 3kHz. Czy obecność takiego filtra wpłynie istotnie na charakterystyki zestawu?

                        Skomentuj


                          #13
                          Wsadź jeden duzy kondensator np 22uF
                          Taki kond zabezpieczy glosnik np przed stałym sygnałem

                          Ale spowoduje pewien problem z pikiem impedancji
                          Ale jeśli to wstega to takiego problemu nie bedzie
                          Last edited by lklukasz; 03.12.2015, 22:53.
                          Juz mi sie nie chce...

                          Skomentuj

                          Czaruję...
                          X