Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Fountek NeoCD3.0 + Tang Band W4-1337SD +SB23NACS45-8 ?

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Fountek NeoCD3.0 + Tang Band W4-1337SD +SB23NACS45-8 ?

    Witam szanowni forumowicze, byłbym rad waszych rad, jak opiniujecie takie zestawienie:

    Fountek NeoCD3.0 http://loudspeakershop.eu/glosnik-fo...30-p-2118.html
    +
    Tang Band W4-1337SDF http://www.parts-express.com/pedocs/...ifications.pdf
    +
    SB23NACS45-8 http://www.sbacoustics.com/index.php...-sb23nacs45-8/

    kolumny trójdrożne
    podział 350/3000 Hz
    woofer w obudowie zamkniętej.


    całość chciałbym upchać do konstrukcji opartej na design FOCAL UTOPIA SCALA poniżej na zdjęciu, oczywiście proporcjonalnie do przetworników.

    najpierw pomyślałem o Jim Holtz's:
    Mini
    Statements z Dayton Audio RS180S-8
    jednak jeden szanowny forumowicz zaciekawił mnie tym SB 23 dlatego pytam o opinię i pozdrawiam.


    Temat otwieram ponownie, przez mój błąd, poprzednio trafił do śmieci :)

    #2
    teraz "sredniak" nie pasuje do zestaswienia.
    zmien na jakies 5"

    a co ze zwrotnicami?

    Skomentuj


      #3
      Hej
      CD3.0 chyba najbardziej udana z wstęg Founteka z serii CD. U mnie najlepiej grała na 3 rzędzie bez pułapek na około 3,5kHz ale mogę źle pamiętać :). W twojej konfiguracji największym błędem jest W4 i to nie z powodu rozmiaru tylko tego że to głośnik szerokopasmowy nie nadający się do niskich podziałów w tego typu kolumnach. A taka aplikacja aby grało to sensownie wymaga niskiego podziału i sporego obciążenia sredniaka. Potrzebujesz rasowego midwoofera 4-5 cali który ogarnie jednocześnie wyższy podział z wstęgą ... Odemnie proponuje U16 seasa a idąc tym tropem raczej łagodnego grania lepszy będzie aluminiowy SB na Bas. Ma bardziej zaokrąglony i odczuwalnie niższy bas niż celulozowy odpowiednik. Tutaj fotka odemnie w aplikacji z MB . Do 23NRX idealny mógłby być 15NRX ale obawiam ze ciężko będzie się zgrywał na wyższych podziałach.
      Last edited by Zap Projekt; 13.11.2016, 20:49.

      Skomentuj


        #4
        na środku zestaw SB Acoustics , tego basowego ciąłeś tak nisko chyba tylko by można było ,,napędzić,, membranę bierną z boku , czyż nie?
        audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
        http://www.rane.com/note160.html
        Amethyst Trinnov Audio

        Skomentuj


          #5
          eee, ze co? :unsure:
          nic z tego nie rozumiem
          napisz po polskiemu :p

          Skomentuj


            #6
            Może jeszcze tego Audaxa HM130Z0 wziął bym pod uwagę, jednak nie wiem czy to dobre połączenie z NEO CD3
            HM130Z0 przefiltrowany :) ponoć nie gra tak dobrze, dopasowując go do skuteczności niższych rejestrów.
            Sądzę, jednak, że ten średniak Audaxa z dołem SB23NACS45-8 w zamkniętej kaście i górą nieco żwawszą, np magnezowy Audax TW025A20Mg
            byłby sympatyczny zestaw, co do designu obudowy to mam to na ostatnim planie,
            Widzę, że szanowany konstruktor zaprojektował http://diyaudio.pl/showthread.php/26...t-by-raven1985
            rewelacyjny system, ale tą sekcję niskotonową chciałbym chyba inną.

            Skomentuj


              #7
              heh, też zachodziłem w głowę o co koledze biega...poległem :)

              - - - - - aktualizacja - - - - -

              odnośnie TB tytanowego, faktycznie nie znam przetwornika, ale przez ciekawość mam różne dziwne wizje. Z mniejszym niskotonowym głośnikiem wydaje mi się, że to może dobrze grać.Wiem, że
              szerokopasmówka jest z zasady przewidziana do pracy w tym też zakresie pasma z minimum filtracji co wtedy ma sens, nie mniej jednak, sądzę że jako średniak, biorąc na klatę mniejsze pasmo ( w końcu zakres pracy bardziej sprecyzowany)jest w stanie przyzwoicie zagrać.
              Ale zgadzam się z przedmówcą, że nisko cięty W4 z takim SB23- "nie nada". Więc pójdę w stronę dedykowanego średnio tonowego przetwornika.
              Mam w domu scanspeaka 8535 niepowlekanego, na średniaka się bardzo dobrze nadaje w zamkniętej kaście, ale nie chce biedaka męczyć, ma swoje lata - konstrukcyjnie, ładnie gra to niech siedzi w swoim gnieździe.

              Zatem teraz:
              NEO CD3 lub Audax TW025A20Mg

              AUDAX HM130Z0

              SB23NACS45-8

              Co myślicie? kupować, mierzyć,liczyć, aplikować, włosy rwać?

              Skomentuj


                #8
                Zamieszczone przez AdamJ Zobacz posta
                i górą nieco żwawszą, np magnezowy Audax TW025A20Mg
                Magnezowy Audax jest raczej bardzo subtelnie i delikatnie grającym głośnikiem :). Ale fakt dobrze zgrywa się z HM130Z tworząc ciekawe połączenie z nieco zniekształconym ale otwartym i namacalnym brzmieniem,. A jak nie chcesz marnować potencjału góry to woofery minimum x 2. Jeśli natomiast boisz się spokoju magnezowej to weź złotego jest bardziej otwarty brzmieniowo przy swoim nieco odpustowym wyglądzie :)
                A jeśli boisz się experymentować to bezpiecznie było by wziąśc wszystko z SB np. 29ring, 12M, 23N
                Last edited by Zap Projekt; 14.11.2016, 18:31.

                Skomentuj


                  #9
                  O to by było coraz bliżej oczekiwań, niewiem dlaczego magnezowy Audax kojażyłem z ostrym wyrazistym graniem. a właśnie może przez tytanowego
                  Dzięki.
                  Zniekształcenia jakieś istotne wprowadza ten tandem?



                  wolę eksperymenty :)
                  Last edited by AdamJ; 14.11.2016, 18:35.

                  Skomentuj


                    #10
                    AUDAX HM130Z0 - Sam w sobie ma raczej mało równe pasmo i sporo zniekształceń - Ale taki już urok maksymalnie wysoko efektywnych jednostek. Ale bez stresu nie jest to słyszalne na tyle aby to przeszkadzało. U mnie ostatnio grał pełną efektywnością. Przy ściszaniu wady będą odczuwalnie słabsze :) Jeśli zdecydujesz się na Audaxa i nie bedziesz wykorzystywał pełnej efektywności to lepiej poszukać wersji Z10
                    Last edited by Zap Projekt; 14.11.2016, 18:43.

                    Skomentuj


                      #11
                      Adam to ja wspomniałem o tych przetwornikach. Kilka zdań ode mnie. SB23NAC śmiało pakuj w BR. Bas będzie szybki, sprężysty w charakterze SS Revelator. Szkoda go marnować w zamkniętej. Obudowa ok. 50L, strojenie ok. 30Hz. Kombinuj pod swoje pomieszczenie. Co do Tang Band W4-1337SDF to gdzieś na stronie napisali, że to szerokopasmowy i wielu uwierzyło?! Niektórzy nawet próbują pominąć kopułkę, wycinają rezonanse myśląc, że zagra a wychodzi jak zawsze g. To jest klasyczny średniotonowy. Popatrzcie na charakterystykę. Niby ciągnie do 10kHz, ale dalej tragedia.

                      Nie bój się niskich podziałów ok. 200Hz bo nie będzie takiej konieczności. Z SB23NAC łączyłem na 300Hz.
                      To jest właśnie idealny przetwornik do łączenia z małą wstęgą np CD3.0. Founteka CD3.0 łączyłem z FW146 na 3,2kHz i filtr 4rz! Może asekuracyjnie ale dzięki temu nie uwaliłem jeszcze żadnej wstęgi a trochę ich miałem :)
                      Jeśli ze względu na brak dopasowania do twojej koncepcji zmienisz średniaka na 15cm to od razu zamień wstęgę na klasyczną kopułkę np. polecanego to magnezowego Audaxa - genialny głośnik jak na metal.
                      Znalazłem jeszcze pomiar THD TB 12 tytan. Jeśli dobrze pamiętam poszło 2V, pomiar z 5cm.
                      Dayton RS270S + Fountek FW146 + CD3.0

                      Skomentuj


                        #12
                        W4-1337SDF - Nie miałem ale analizując prace z bliźniaczymi jednostkami TB jakimi handlowałem to są to świetne ale raczej słabe mechanicznie i mocowo głośniki - pewnie że bardziej średnio niż szerokopasmowe bo najwyższe oktawy albo sieją albo znikają pod innym kątek niż 0. Kiedy mamy rozsunięte głośniki średnio tonowy od woofera a tak jest w koncepcji pomysłodawcy to im niższy podział tym lepiej. Przy klasycznym ułożeniu w choinkę najlepiej celować 300-600Hz ale kiedy mamy głośniki odsunięte podzielone modułem wysokotonowym i jeszcze pod różnymi kątami to sugerowałbym poniżej 200Hz. Pewnie ze zagra i nawet się nie spali przy odpowiedniej filtracji ale raczej będzie mocno brakowało dociążenia i wypełnienia pasma najniższego.

                        Cd3.0 można łączyć z głośnikami większymi niż 4 cale ale pod warunkiem że poradzą Sobie z podziałem powyżej 3 kHz. A taki niewątpliwie jest U16 proponowany przeze mnie na samym początku - a powierzchnie membrany ma wiekszą od typowej 15. Audax też sobie poradzi ale charka liniowa nie będzie ten głośnik ma wyraźną dziurkę w paśmie powyżej 1khz a walka z nią kończy się zabiciem wszystkiego co w tym głośniku najlepsze brzmieniowo :)

                        SB23NAC - potwierdzam twoje spostrzeżenia - świetny głośnik i brzmienie. U mnie ostatnio grał w 30 - 35 litrach ale z MB
                        Last edited by Zap Projekt; 14.11.2016, 19:46.

                        Skomentuj


                          #13
                          Czyli mamy podobne spostrzeżenia. Do niskich podziałów <200Hz to zaopatrzyłem się w SB15NAC30-8. Nawet impedancji jeszcze nie zmierzyłem :) Pewnie za rok coś się z tego urodzi ...
                          Dayton RS270S + Fountek FW146 + CD3.0

                          Skomentuj


                            #14
                            Zamieszczone przez KonradRak Zobacz posta
                            SB15NAC30-8
                            - Ja tam lubię aluminiaki na średnicy FW146, RS125, L15 - L16, a teraz SB15NAC to z z reguły łagodniejsze i spokojniejsze brzmienie w porównaniu z celulozowymi odpowiednikami. Ale wszystko zależy od konstrukcji bo jak widzę filozofie braku kondensatora przy filtracji średniaka i nie wycięte dzwony to niestety ale żaden nie zagra :) A potem mitologia o metalicznym brzmieniu :)
                            Swoją drogą większość osób z którymi się spotykam woli jednak celulozę w tym miejscu toru :), Bardziej "klasyczno - rockowe" granie :), Rzadziej cieplejszo - ciemniejszy polipropylen

                            Skomentuj


                              #15
                              Zamieszczone przez Branża Zobacz posta
                              a teraz SB15NAC to z z reguły łagodniejsze i spokojniejsze brzmienie w porównaniu z celulozowymi odpowiednikami.
                              Ten aluminiak SB gra łagodniej niż RNX?
                              Czyli jak by robić kolumny do Rocka na tym średniaku, to na górę trzeba dać coś z jajem?

                              Skomentuj


                                #16
                                To moje subiektywne odczucie - wiec bez spiny :) Ale jak do rocka z oferty SB to lepiej NRX a najlepiej 2 sztuki 12M w połączeniu z 4 sztukami 8" wooferów nieco wyżej cięte aby dodało trochę mięsa na niższej średnicy a całość najlepiej w tower-ze symetrycznym :) SB29 gra wpełni poprawnie ale nieco stonowanie jak dla fana rocka - poszukałbym coś z innej parafii a jak chcesz krew w oczach
                                Zamieszczone przez marian Zobacz posta
                                to na górę trzeba dać coś z jajem?
                                ( wielkie jaja na wysokich ) to 35mm od Seasa w falowodzie :). Wręcz po mistrzowsku się zgrała na 1,4kHz podziale, z parą wielko cewkowych Jantzenów na srednicy. Subwoofer na RS390 i Hypexie 8.0 nie doamagał - zasugerowałem sponsorowi 4 suby :)
                                Last edited by Zap Projekt; 14.11.2016, 22:43.

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Zamieszczone przez Branża Zobacz posta
                                  Wręcz po mistrzowsku się zgrała na 1,4kHz podziale, z parą wielko cewkowych Jantzenów na srednicy.
                                  Nie na temat...
                                  Miałeś na warsztacie te jantzeny, możesz coś o nich napisać.

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    Zamieszczone przez Branża Zobacz posta
                                    Hej
                                    CD3.0 chyba najbardziej udana z wstęg Founteka z serii CD. U mnie najlepiej grała na 3 rzędzie bez pułapek na około 3,5kHz ale mogę źle pamiętać :). W twojej konfiguracji największym błędem jest W4 i to nie z powodu rozmiaru tylko tego że to głośnik szerokopasmowy nie nadający się do niskich podziałów w tego typu kolumnach. A taka aplikacja aby grało to sensownie wymaga niskiego podziału i sporego obciążenia sredniaka. Potrzebujesz rasowego midwoofera 4-5 cali który ogarnie jednocześnie wyższy podział z wstęgą ... Odemnie proponuje U16 seasa a idąc tym tropem raczej łagodnego grania lepszy będzie aluminiowy SB na Bas. Ma bardziej zaokrąglony i odczuwalnie niższy bas niż celulozowy odpowiednik. Tutaj fotka odemnie w aplikacji z MB . Do 23NRX idealny mógłby być 15NRX ale obawiam ze ciężko będzie się zgrywał na wyższych podziałach.
                                    branza , czy nie za niskie podziały zastosowałeś w tej kolumnie na środku /zestaw SB/ , bo podejrzewam że dlatego że trzeba było rozbujać basowym membranę bierną z boku , a kolega jak ja basreflexów nie lubi.
                                    Last edited by bolonietoperz; 15.11.2016, 07:43.
                                    audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                                    http://www.rane.com/note160.html
                                    Amethyst Trinnov Audio

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      Zamieszczone przez sylvek Zobacz posta
                                      Miałeś na warsztacie te jantzeny, możesz coś o nich napisać.
                                      - tak miałem ostatnio w dużych 7 głośnikowej kolumnie która paradoksalnie nie przetwarzała najniższych oktaw :) Celowy zabieg do 200 metrowego salonu o bardzo trudnej akustyce ( jak sobie wyopbrażacie fatalna akustykę z waszych koszmarów to tak x2 :) ). Wraz z subwooferami tworzyła układ 4 drożny. Polipropylenowe membrany, kultura i konstrola grania. Świetne do aplikacji średnio tonowych lub monitorów bliższego pola. Spora sprawność.


                                      Zamieszczone przez bolonietoperz Zobacz posta
                                      branza , czy nie za niskie podziały zastosowałeś w tej kolumnie na środku /zestaw SB/ , bo podejrzewam że dlatego że trzeba było rozbujać basowym membranę bierną z boku , a kolega jak ja basreflexów nie lubi.
                                      Nie za bardzo rozumiem twojej filozofii myślenia ?? Co ma piernik do wiatraka :). Jedyny zabieg jaki zastosowałem do MB to jej wystrojenie i tłumienie oraz aplikacja w mniejszym litrażu względem BR. Podział faktycznie w tych kolumnach jest niski chociaż o nim nie wspomniałe w tym wątku, np. po to aby wykreować konkretne brzmienie :). Spokojne i mięsiste w swoim odbiorze.
                                      Last edited by Zap Projekt; 15.11.2016, 08:08.

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        to napisz tutaj jakie zastosowałeś podziały na tych głośnikach.
                                        audiofil nie lubi plików i DSP nie chcąc wiedzieć że w studiu cały czas używa się DSP i nagrywa się najpierw do plików 24 bit ...
                                        http://www.rane.com/note160.html
                                        Amethyst Trinnov Audio

                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X