Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Praca inżynierska, monitory aktywne

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Praca inżynierska, monitory aktywne

Dostałem pracę inżynierską do zrealizowania. Mam zrobić aktywny zespół głośnikowy typu monitor w obudowie zamkniętej. O paśmie 50Hz-20 KHz i mocy wyjściowej 40W z cyfrową korekcją charakterystyki częstotliwościowe (jeśli dobrze rozumiem chodzi o wzmacniacz cyfrowy).
    Potrzebuję pomocy przy doborze podzespołów (głośniki, zwrotnice aktywne, wzmacniacze) a raczej podpowiedzi w jaki sposób dobrać te komponenty. Jestem totalnie zielony jeśli chodzi o ten temat, zajmuję się tym pierwszy raz.

Pozdrawiam :)

Podejścia są dwa, łatwiejsze:
    - cyfrowy equalizer stereo + wzmacniacz stereo na dwie kolumny + dwie zwrotnica klasyczne + głośniki
    i trudniejsze:
    - zwrotnica cyfrowa na procesorze DSP z taką ilością kanałów aby obsłużyć wszystkie głośniki + taka ilość wzmacniaczy aby mieć co najmniej jeden kanał na głośnik + głośniki

Temat pracy niestety nie definiuje co konkretnie trzeba zrobić.

Ilość głośników zależna od podejścia, ale podane wymagania wypełnią kolumny dwudrożne, więc razem głośników potrzeba 4 na stereo.

Możesz sobie poczytać tutaj: https://diyaudio.pl/showthread.php/1...-way-by-LuSzTi

Doprecyzuj z promotorem co masz dokładnie zrobić i dalej pomożemy.
    Asustor AS-5002T z MPD + konwerter USB .3lite + DAC PCM1704 by olog + autorskie PRE z PVC + Monobloki Ravlus Amplifilo + kolumny Tatami Audio Hudba

Skomentuj

Faktycznie powinienem doprecyzować. Może napiszę pełny temat mojej pracy. Jest to projekt i realizacja aktywnego stereofonicznego zespołu głośnikowego typu monitor z cyfrową korekcją charakterystyki częstotliwościowej.
      Muszę zbudować dwie aktywne kolumienki (monitory), dwudrożne w obudowie zamkniętej. Tutaj już pomyślałem o zastosowaniu standardowo wysoko tonowy + nisko tonowy.