Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Pomocy !! Jestem początkujący i chce zrobić Subwoofer !!

Collapse
X

• Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

Pomocy !! Jestem początkujący i chce zrobić Subwoofer !!

Jestem początkującym fanatykiem audio.Chcę złożyć jakiś subwoofer...co prawda nie wiem jak sie do tego zabrać , kombinowałem juz ze składaniem obudów ale nie wygląda to tak jak powinno. Jak widziałem konstrukcje innych to mi stwierdziłem że nie będę gorszy... .Moja pierwsza obudowa była straszna.Miałem w niej Alpharda SW807 i piezo Atex sound modelu nie pamiętam.Proszę o jakieś wskazówki.

www.diyaudio.pl i www.audiomania.info poczytaj artykuły wszystkiego się dowiesz

Skomentuj

Standardowe pytania :P (wyrecze madrzejszych ;-))

1. Jakie pomieszczenie do naglosnienia?
      2. Ile kasy chcesz przeznaczyc na to?
      3. Czym napedzic?
      4. Preferencje muzyczne vel oczekiwania co do subwoofera... ;-)

Chyba o niczym nie zapomnialem.

P.S.
      przejzyj dokladnie forum...

Skomentuj

Mam bardzo mały pokuj dokładnie 8m^2 .Mam jak narazie 150 zł. ,wzmacnaicz jaki posiadam to UNITRA AT9100 chcialbym zeby glosnik zchodził do 35 Hz i od 80db do 95db 200 - 300 watt ... tyle wystarczy :P

Skomentuj

Kolac a po ci ci aż tyle watt jak niemasz czym tego napedzic przypominasz mi moich debilnych kolegów którzy jak przyjdą i zobacza mioje kolumny a ja do nich i jak a oni ile to ma watt a ja że tylko 200 a oni że do dupy bo oni maja kolumny na których jest napisane 1500Watt i że do bani wszystko. Lecz jak im zapuszczam moje 200w to mało z pokoju nieuciekna.

Ale sie rozgadałem sam głosnik Ci nic nie da a jak pod ten wzmak podłaczysz suba to głośnik bedzie falowąl a nie grał.

Skomentuj

A czy z Alpharda SW 807 jestem wstanie cos zrobic ??

P.s Wiesz chciałbym tyle Watt bo mam troche nie miłych sąsiadów :P 200 -300 moze troche przesadzam ...

Skomentuj

Do suba to po pierwsze wzmaka załatw jakiegoś. ja bym ci polecał zrobic "suba" na Tesli Arn226 -07-4 i zasilic go pojedynczym wzmakiem na tda7294. Takowego suba miał Ezo i zachwalał sobie.

Skomentuj

dj_zibi widocznie Kolas też kiedyś przebywał z takimi typami ehhh. Ludzie tak samo reagują na moj sub głośnik wielki pytają się jaką ma moc to ja 150 RMSa onie hehehe to jakieś badziewie itd. a na imprezie właczyłem bass test to się 2 osoby pozygały hehehe a co do tematu to za 150zł hmmm ja bym propono0wał narazie coś na STX lub jak znajdziesz ciekawego tonsilka na allegro bo czasami można tanio kupić do tego terminal zwrotnica i mdf. i teraz pytanie porzebny Ci on do muzyki czy do Filmów??

Też jestem za TDA 7294

Skomentuj

Moim skromnym zdaniem, to bedzie bardzo budzetowa konstrukcja... ale na taki pokoj moze wystarczyl by stx GDN-20-80-4-SC i do tego wzmak na pojedynczej kostce tda7294? U Irka o ile pamietam to kosztowalo, to bez trafa 63zl+glosnik za 24zl+trafo+dodatkowe materialy+przesylki to beda chyba okolice Twojego budzetu...

pzdr.

P.S.
                  wyprzedzili mnie chlopcy ;-)

Skomentuj

dj_zibi, chyba przy poznanych preferencjach kolegi Kolas, (200 - 300W) to Tesla raczej długo nie pożyje, przy założeniach że będzie posiadał do tego suba wzmacniach. Owszem ładnie ona gra, ale w normalnych warunkach.

Ja bym proponował kupić chociaż to http://www.audiomania.info/forum/viewtopic.php?t=1272 lub wzmakod Irka, szukać na allegro trafa, sprzedać na jakiemuś "koledze" ten głośnik co posiadasz i zaopatrzyć sie w stx 22/120 albo stx 27/150.
                    I jeszcze poszukać jakiś starych szafek na materiał budulcowy a o wykonczenie pomartwisz sie jak dozbierasz kase...

Skomentuj

Heh macie racje przebywalem kiedys z takimi kumplami ... sam kiedys tak twierdzielm ...jak zobaczylem jakąś wieże na wystawie w sklepie to pierwsze pytanie jakie padało to ile ona ma Watt ? :P pisało na nich zawsze 2x 300 watt :P
                      a co do głośników to chyba wybiore cos z STXów . Słyszałem o nich nie jedno dobre słowo ...

Skomentuj

Ja powiem tak tanie i w miarę dobra i mają wiarygodne parametry sam mam sub na GDN-32-150-8-SS napedzam pioneerem a-509R i mi starcza :) Polecam.

Ps. chico ten tda 63zł Tylko?? hehehe chyba się skuszę bo trafo mam 2x33 chyba będzie dobre. Ps. a z radiatorkiem już??

Skomentuj

halogen0, cytuje: "Uklad ma to co powinien czyli wzmacniacz mocy na popularnym TDA7294, regulowany filtr dolnoprzepustowy, przelacznik fazy, podwujne wejscie cinch z sumatorem, wejscie wysokopoziomowe nie byle jakie bo roznicowe dzieki czemu nie ma problemu ze wspolnymi masami. Uklad ma ciche wlaczanie i wylaczanie." i drugi cyt.: "Gotowy uruchomiony uklad kosztuje u mnie 63zl a wersja mostkowa z trafem czuwania 120zl."

Chyba wystarczy ;-)

Skomentuj

hehehe To chyba sobie taki wymiatacz sprezentuje na urodzinki hehehe :) ps. wie ktoś czy da radę jakoś obejść ten filtr dolnoprzepustowy bo chciał bym go zastosować jako zwykły wzmak żeby ciagnoł wszystkie częstotliwości :)

Skomentuj

podwujne wejscie cinch z sumatorem
                              ja tego nie mialem:P

Skomentuj

Najlepiej skontaktowac sie bezposrednio z Irkiem :)

Skomentuj

tylko nie bierz przypadkiem tego stxa 20 80 x SC !!!
                                  to kupa niesłychana, a za dosłownie pare zł więcej możesz mieć coś co zagra jakoś ...
                                  alfreda wystaw na allegro - kupiec się znajdzie.
                                  tylko nie wiem czy jest sens kupowania stx 27...
                                  pokój jest mały , wzmak to pojedyńczy tda więc będzie nieco muliła 27-ka...
                                  Tym bardziej że pewnie nie masz za dużo miejsca na to ...
                                  Dlatego proponowałbym stx 22 120 4 XX...

Skomentuj

hmm z miejscem w pokoju to troche lipa...szczerze nie myślałem o tak dużym głośniku jak narazie wydawał mi sie dobry 20 80 x SC ale 22 120 4 jest lepsza ... jeszcze sie zastanowie !!

Skomentuj

heheh tak ot ty chciałeś głośnik 20cm 200 - 300 watt??

Skomentuj

nie ... taki zarcik na poczatku :P ale gdybym taki mial to by bylo dobrze :P pasowal by mi tak 20 cm 100 watt moga byc do 30 cm

Skomentuj

Czaruję...
                                        X