Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Projektowanie zwrotnicy do zestawu Rainbow SLX 265

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Projektowanie zwrotnicy do zestawu Rainbow SLX 265

    Witam!

    Zachciało mi się robić zwrotnicę do zestawu głośników samochodowych Rainbow Slx 265, wykonałem pomiary w domu i aucie ale projektownie zwrotnicy mi nie wychodzi.

    Pomierzyłem dość sporo nawet jak za pierwszym razem mysle ze wyszlo niezle bo parametry glosnikow niskotonowych i wysokotonowych sa prawie identyczne i zgodne z danymi producenata.

    Mam prośbe do osób, które znają się na projektowaniu zwrotnic, jakby znalazły chwilę czasu i zerkł na moje pomiary.

    Pomiary z samochodu się chyba nie nadają bo wykres onaxis jest bardzo poszczępiony

    orginalna zwrotnica dla wysokotonowego to kondensator 4,7 uf i cweka 0,153 uH


    Pomiary z SW
    http://www.vwpolo.neostrada.pl/rainbow.rar

    [ Dodano: 2006-02-25, 21:34 ]
    Jakby ktoś mogł sprawdzić czy chociaż pomiary nadają się do zrobienia zwrotnicy


    #2
    gdzie te pomiary? sciagnac sie nie da? wrzuc tez pomiary w aucie. i napisz jak mierzyles ( czy glosniki w miejscach gdzie maja byc zamontowane i gdzie mikrofon)

    Skomentuj


      #3
      przeglądałem te pomiary i napisalem co onich myśle na audiomani - musisz się pobawić bo pomiary w samochodzie są niezwykle upierdliwe...

      zamiast on axis mozesz zrobić pomiar near field z miejsca gdzie siedzisz - zobaczysz wszystkie rezonanse samochodu :)

      Skomentuj


        #4
        konkretnie mikrofon musisz przykleic do zaglowka fotela kierowcy tak zeby wskazywan na przednia szybe i by koncowka mikrofonu byla jak tylko mozesz wysunieta do przodu . jesli to maja byc glosniki ktore beda grac w tym samochodzie to musisz do projektoawania filtrow brac pomiary wlasnie tam zrobine. faktyucznie najlepiej jesli zrobisz pomiary nearfield.

        w zasadzie wystarczyloby gdybys zmierzyl tylko glosniki zamontowane od strony kierowcy i te dane bral do projektowania filtrow dla obu kanalow.

        z drugiej strony czasem mierzy sie ona kanaly oddzielnie ( lewy i prawy) i robi oddzielne ( inne) zwrotnice, ale takie cos powoduje ze juz pasazer bedzie mial dzwiek mocno inny od kierowcy. na miejscu kierowcy bedzie brzmiec super, a na miejscu pasazera bedzie kiszka :) wiec lepiej zrob tylko pomiar lewego kanalu i bedzie uniwersalnie

        Skomentuj


          #5
          oj tam ja głównie siedze na siedzeniu po lewej stronie - olać innych :P 90% czasu jeździsz pewnie sam (jak większość ludzi) więc poco degradować sobie przyjemność słuchania muzyki :P

          Skomentuj


            #6
            Zamieszczone przez Sound Wave
            przeglądałem te pomiary i napisalem co onich myśle na audiomani - musisz się pobawić bo pomiary w samochodzie są niezwykle upierdliwe...

            zamiast on axis mozesz zrobić pomiar near field z miejsca gdzie siedzisz - zobaczysz wszystkie rezonanse samochodu :)
            To troche się zmartwiłem bo łątwe to nie było latanie z domu do garażu z kompem i podłączenia wszystkiego.

            Sproboje pomierzyć jescze raz.

            Skomentuj

            Czaruję...
            X