Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

tonsil maestro II 180 jaki podział?

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    tonsil maestro II 180 jaki podział?

    Witam, czy ktos wie jaki jest podział częstotliwości w tonsil maestro II 180? Zamierzam wykorzystać biwiring w tych kolumnach. Może jakis link do schematu zwrtonicy?

    #2
    A po co Ci ta informacja? Jak podlaczysz w ukladzie biwire to nie ma to wplywu na podzial a na brzmienie bardzo dyskusyjny. Wg mnie nic sie nie zmieni.

    Skomentuj


      #3
      pozwole sie nie zgodzić co do brzmienia, mam wzmacniacz z biamplingiem, sprawdza sie zwłaszcza jeśli chodzi o małe zniekształcenia harmoniczne przy dużym wysterowaniu

      Skomentuj


        #4
        rosim, ale przy takim podlaczeniu i tak ze wzmacniacza idzie cale pasmo a dopiero zwrotnica je filtruje wiec po co Ci ta informacja??

        Skomentuj


          #5
          Zamieszczone przez Pawel S.
          rosim, ale przy takim podlaczeniu i tak ze wzmacniacza idzie cale pasmo a dopiero zwrotnica je filtruje wiec po co Ci ta informacja??
          całe pasmo? mi się wydaje, że ze wzmacniacza, po aktywnych zwrotnicach, pasmo jest już podzielone, w technicsie oryginalne kolumny są bez zwrotnic, jest tylko kondensator szeregowo przed wysokotonowym (pewnie dodatkowo chroni go przed uszkodzeniem, opórcz odcięcia niższych f), kolumny są 3-drozne, a podział f to 120Hz (cięcie b.niskie jak na suba) oraz 4kHz. Może się mylę, ale przecież jak podłączam sekcję średniowysokotonową ze wzmacniacza do niskotonowej w kolumnie, to w zasadnie nic nie słychać (i odwrotnie). Wiec jak to jest z tym całym pasmem?Bo juz zaczynam się gubić

          Skomentuj


            #6
            to znowu to samo...
            rosim, juz Ci kilka razy pisalem ze ta wieza ma aktywna sekcje niskotonawa!! tak wiec to nie jest typowy Bi-amping

            Skomentuj


              #7
              to chcesz wykozystac biamp, biwire czy aktywny podzial?
              Cos mi sie wydaje ze nie rozrozniasz tych trzech ukladow polaczen.

              Skomentuj


                #8
                prosże o przybliżenie, bo juz sie pogubiłem, wg mnie biwier to tylko możliwość podłączenia 2 par przewodów do kolumny, biampling to 2 odrębne wzmacniacze, prosze tylko bliżej o aktywnej sekcji, czy chodzi o wydzielenie sygnału niskich i średniowysokich w ramach 1 wzmacniacza? w każdym bądż razie chce podłączyć tonsile do technicsa i jakoś to dopasowac - wiem z innych forów, że takie połączenie wbrew pozorom nie jest niemożłiwe, a nawet znacznie poprawia jakość dźwięku

                Skomentuj


                  #9
                  rosim, w tej wierzy poprostu jeden wzmaczniacz podaje pasmo na glosnik niskotonowy (subwoofer) a drugi podaje pasmo powyzej pasma pracy subwoofera (cos jakby satelitka odfiltrowana aktywnie)
                  tak wiec przy tak niskim podziale w tej wierzy raczej niemasz szans na podlaczenie normalnych kolumn gdzie podzial jest w okolicy 3kHz

                  Skomentuj


                    #10
                    Paweł, to co napisłaeś to nie jest biampling? Jeśli nie, to na czy m polega biampling, a na czym aktywna sekcja niskotonowa? maestro II 180 maja biwiring 2 głosniki niskotonowe, średniotonowy i wysokotonowy, więc tam podział to chyba nie tylko okolica 3kHz
                    aha jeszcze jewdno, to po co podają w danych wieży podziałpasma na 120Hz i 4kHz? Przecież mogli zostawić tylko 120Hz? Chyba, że chodzi im o ten kondensator 2,2uF szergowo włączony przed wysokotonowcem

                    Skomentuj


                      #11
                      Zamieszczone przez rosim
                      Paweł, to co napisłaeś to nie jest biampling? Jeśli nie, to na czy m polega biampling
                      tak jak pisalem wczesniej i sama nazwa wskazuje - BI (dwa) AMP... (wzmacniacz)
                      poprostu podlacza sie 2 wzmaki ale z kazdego idzie cale pasmo

                      Zamieszczone przez rosim
                      to po co podają w danych wieży podziałpasma na 120Hz i 4kHz?
                      to zapewne podzial pasma na glosnikach a nie na wzmakach...

                      a co do maestro to sorki bo niewiedzialem ze to 3 drogi...

                      Skomentuj


                        #12
                        nie może to być podział na głosnikach, bo w kolumnach, poza kondensatorem przed wysokotonowym, nie ma zwrotnic, zwrotnice aktywne sa we wzmacniaczu, nie sądzę, żeby woofer w tych kolumnach nie przenosił nic poza 120 Hz, sorry, powyżej 120Hz

                        Skomentuj


                          #13
                          sub - ponizej 120Hz
                          sredni - powyzej 120Hz
                          wysoki - zapewne ciecie kondem w okolicach 5kHz
                          wiec niby jak niemoze?? ;>

                          Skomentuj


                            #14
                            chodzi mi o to, że pasmo przenoszenia tych głosników nie może zamknąć się np. 120Hz, bo testowałem generatorem i woofer spokojnie przenosi do 300 Hz

                            Skomentuj


                              #15
                              rosim, jak Ty jeszcze malo wiesz...
                              ze ciecie jest na 100Hz to wcale nie oznacza ze glosnik przestaje odtwarzac pasmo powyzej 100Hz!! poprostu pozniej powoli (lub szybciej) wycisza sie to pasmo
                              poczytaj troche teorii :wink:

                              Skomentuj


                                #16
                                Paweł, czytaj uwaznie co ja piszę - napisałeś:
                                "to zapewne podzial pasma na glosnikach a nie na wzmakach..."
                                To co, głosnik sam, bez zwrotnicy obcina pasmo na 120Hz? Przecież pisałem już wcześniej, że w kolumnach nie ma zwrotnic, pasmo jest dzielone we wzmacniaczu. Moim zdanem po to stosuje się zwrotnice, zeby wyrównać spadki efektywności głosników na ich krańcach. Z Twojego opisu wynika i zgadzam się z tym, że sub jest poniżej 120Hz, średni powyżej 120 Hz, wysoki powużej 4Khz. Tyko chodzi mi o to, że jak może być podział pasma na głosnikach, a nie wzmakach - jak to zrobić bez zwrotnic? Powracam do punktu wyjącia - pytam o podział w maestro II 180, bo chciałem się doweidzieć na jakie f dostrojone sa tam zwrotnice. Jesli cięcie w dole jet zblizone do 120 Hz, a nawet na kilkaset Hz - to nic bym nie ruszał, jeśli wyżej - mogłaby powstać "dziura" miedzy dolnym pasmem a średnimi tonami. W takim przypadku lepiej byłoby puścić syganał z technicsa wyścia niskich tonów bezpośrednio na głosniki niskotonowe, omijajac zwrotnice, zwłaszcza, że jest tam biwiring, więc technicznie jest to możliwe.
                                Jeśli uważałbym, że głosniki nie przenoszą "same z siebie" nic poza to 120Hz to po co pytałbym o podział pasma, o zwrotnice? Wiem jak wygląda charakterystyka częstotliwościow głośnika. Natomiast Ty nawet nie sprawdziłeś wczesniej, że maestro sa 3-dorzne, a do razu potraktowałes mnie jak małego chłopca, który zupełnie nie ma pojęcia o czym pisze.
                                *drożne
                                Jeszcze odsyłem do podobnego wątku:
                                http://www.audiostereo.pl/forum_wpis...at=33600&all=1

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Zamieszczone przez rosim
                                  "to zapewne podzial pasma na glosnikach a nie na wzmakach..."
                                  To co, głosnik sam, bez zwrotnicy obcina pasmo na 120Hz? Przecież pisałem już wcześniej, że w kolumnach nie ma zwrotnic, pasmo jest dzielone we wzmacniaczu.
                                  jeden wzmak podaje pasmo ponizej 120Hz na subwoofer a drugi powyzej 120Hz na sredni + wysokotonowy. a zwrotnica w tej kolumnie jest wlasnie ten kondensator na wysokotonowce - czy to tak trudno zrozumiec?!
                                  to jest poprostu tak jakbys mial satelitke tylko z kondensatorem i suba aktywnego a oba wzmacniacze zasilane np z SB Live'a

                                  co do reszty to nawet niechce mi sie wypowiadac bo to i tak niema sensu...

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    sam widzisz, że raz piszesz o podziale na głośnikach, raz we wzmacniaczach...nie chce się spierać, ale starasz sie mi wmowić, że zupełnie się nie znam, a ja absolutnie nie czuję się znawcą, myślę tylko, że raczej źle formułuję to, co chciałem przekazać, a Ty może źle to odbierasz, szkoda, że jest to tylko dialog między nami i nikt inny nie włacza się do dyskusji

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      rosim Nie wiem co Ci tak ciezko pojac... masz tak :
                                      jeden wzmacniacz puszcza zakres do 120 hz
                                      drugi wzmacniacz puszcza od 120 hz w zwyz
                                      kondensator dzieli sygnal z drugiego wzmacniacza i tam wystempuje podzial 5khz

                                      dlatego napisali ze podzial kolumny to 120hz, 5khz.

                                      A tak pozatym to widze ze twoj temat jest i na idg, i aduistereo , hifi :P

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        przecie ja to wiem o tym podziale, chcialem tylko wyjąsnić, że pasmo jest dzielone we wmacniaczu a nie w kolumnach, poza tym chciałbym, żeby wątek szedł w takim kierunku jak podany link do audiostereo (o eltaxach), a nie w kierunku udowadiania, jaka jest definicja biamplingu czy aktywnej sekcji, proponuję przeczytać początek tego postu - chciałem się dowiedzieć tylko o f podziału ew. o schemat zwrotnicy maestro II 180 - nie chcę nic poza tym, pozdrawiam

                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X