Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Wygłuszanie drzwi - stworzenie paneli zamiast oklejania samych drzwi

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Wygłuszanie drzwi - stworzenie paneli zamiast oklejania samych drzwi

    Witam!
    Przymierzam się do wygłuszania drzwi, jako że w poprzednim samochodzie sobie to sprawiłem i byłem bardzo zadowolony.
    Teraz pacjentem jest Skoda Octavia 1 Kombi. Wiem co zrobić i jak, jednak przyszedł mi do głowy pewien pomysł.
    W poprzednim samochodzie miałem korbotronik i niezawodny pneumatyczny centralny zamek. Tutaj w drzwiach sama elektryka, która lubi dać ciała. Stąd pomysł, żeby otwory technologiczne zakryć w całości arkuszem jakiegoś materiału i przykręcić to do drzwi powiedzmy blachowkrętami, żeby potem mieć możliwość zdemontowania i łatwego dostępu do wnętrza drzwi. Do wyboru mam blachę aluminiową 1,5mm (chyba stosunkowo najlżejsza i najsztywniejsza) bądź płytę z HDPE lub ABS 3mm - oba tworzywa dość sztywne (szczególnie ABS) i lekkie, jednak najzwyczajniej w świecie nie znam ich zastosowania w Car Audio. Może też zaproponujecie inny materiał?
    Te "panele", które chcę zrobić byłyby oklejone w całości matami, z obu stron. Myślę że miejsca styku płyty z drzwiami również bym wykleił aby wyeliminować jakiekolwiek drgania.
    Proszę o sugestie, gdyż nie znalazłem nigdzie podobnego tematu a myślę, że warto go dopracować.
    Pozdrawiam!

    #2
    Wydaje mi się, że jeśli zastosujesz blachę i będzie większa o 5-10 cm niż otwory technologiczne, okleisz ją matami to logicznie myśląc zamkniesz drzwi materiałem podobnym z którego są wykonane same drzwi. Dodatkowo ta blach usztywni całe drzwi, dosyć często w otwory które są większych rozmiarów daję się płaskowniki żeby maty miały się czego "trzymać" Ty pójdziesz o krok dalej i zaślepisz te otwory czyli jeszcze lepiej. Nie wiem tylko czy nie lepsze będą nity, wg mnie są pewniejsze. W dodatku jeśli zaślepki będą oklejone i blacha na drzwiach też będzie oklejona to przy skeceniu blachowkrętami albo nitami wszystkie otwory bardzo dobrze uszczelnisz. Jeśli masz materiał i możliwości myślę że to bardzo dobry pomysł. Tylko zwróć uwagę na wagę drzwi, same maty butylenowe to już + parę kg.

    Skomentuj


      #3
      Może nity faktycznie będą pewniejsze, jednak znowu będzie problem jak będę chciał całą tę blachę zdjąć, stąd skłaniam się ku tym blachowkrętom.

      Skomentuj


        #4
        Ja zrobiłem w swoim aucie tak jak masz w planie. Blacha oklejona z obu stron matą. Wszystko jest na wkrętach i trzyma bardzo dobrze. Nity też będą dobre. W razie demontażu można je rozwiercić.

        Skomentuj


          #5
          A po co?
          Jedna duża mata dobrego producenta to koszt ok 40zl
          Starczy na min 4x ciecia jej i grzebania w drzwiach
          Czy koszt 10zl za 1 naprawę w długim okresie czasu to tak duzo?
          Czy warto bawic sie w jakies dziwne blachy ktore nie koniecznie musza pomoc w graniu drzwi

          Czeka cie duzo pracy i zabawy z drzwiami w tym samochodzie
          To jedno z najgorszych aut (drzwi)
          Juz mi sie nie chce...

          Skomentuj


            #6
            Tutaj chodzi o duże otwory technologiczne które muszą być usztywnione w jakiś sposób. Sama mata się nie sprawdzi.

            Skomentuj


              #7
              Blacha alu i wkrety
              Wrzucałem juz zdjęcia

              Juz mi sie nie chce...

              Skomentuj


                #8
                Czyli pomysł powinien być dobry z tą blachą i to mnie cieszy. Płytę ABS/HDPE raczej powinienem odpuścić w takim razie.
                lklukasz sądzę że warto bawić się w jeden duży i dopasowany arkusz blachy, bo musiałbym tak czy siak wzmacniać otwory technologiczne blaszanymi wstawkami żeby było oparcie dla mat. Co do trudności samych drzwi to może faktycznie nie są najlepsze, ale jest ciepło i mogę sobie bez problemu wymontować mechanizm szyby wraz z elektroniką i prowadnicami więc powinno być bardziej komfortowo do roboty. Aha, jeszcze jedna rzecz - nie wiem czy Szanowne Grono zrozumiało - mam zamiar każde z drzwi pokryć jednym kawałkiem blachy - nie rozdrabniać się na poszczególne otwory z osobna.

                Skomentuj


                  #9
                  Wolę jednak rozwiązanie które wstawił Lklukasz.

                  Ciekawe jak dogniesz 1 kawałek blachy tak żeby przylegał .

                  Skomentuj


                    #10
                    Tak zrozumiało
                    Zdecydowanie odradzam takie rozwiazanie

                    Co do drzwi to nie chodzi o to czy masz czas czy co
                    Chodzi o to, ze te drzwi nie graja i trzeba naprawdę dobrego specjalisty z wiedza zeby zagrały

                    A ty je jeszcze chcesz przekombinowac
                    Beda dudnic i buczec
                    Tego jestem pewien na 100%
                    Juz mi sie nie chce...

                    Skomentuj


                      #11
                      Aha, rozumiem. Czyli zrobię klasykę i blacha poleci tylko na otwory technologiczne, bo w sumie tak będzie najlepiej.
                      A co poradzicie na same drzwi żeby "zagrały"? Tak naprawdę potrzeba mi trochę kickbasu, bo resztę załatwia niewielki sub w boczku bagażnika.

                      Skomentuj


                        #12
                        Odtłuść drzwi. Wyklej starannie matą również od wewnątrz. Zakryj otwory technologiczne. Boczek i wszystkie przewody i cięgna trzeba zabezpieczyć żeby nic nie dzwoniło i będzie o.k.

                        Skomentuj


                          #13
                          Ale co bedzie ok?
                          Juz mi sie nie chce...

                          Skomentuj

                          Czaruję...
                          X