Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Odpowiednie umiejscowienie głośnika niskotonowego w bagażniku

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    #21
    Dzięki Ci PM! Widzę, że moje wnioski pokrywają się z twoimi. Dziś cięcie podłogi i jeśli się uda ścianek tunelu. Rzeczywiście pójdę w 2-2,5 Sd na wlocie z minimalnym offsetem i długością 160cm. Niewiele wytłumienia i wylot w obrębie Sd głośnika. Dokładne wartości podam już po cięciu gdyż może się okazać, że kształt bagaja który mam do dyspozycji wymusi pewne drobne zmiany. A efekty zrelacjonuję jak tylko to zagada. Wtedy również okaże się jakie efekty uboczne daje takie umiejscowienie głośnika i wylotu w bagażniku bo przecież o to głównie chodzi w tym temacie.

    Skomentuj


      #22
      I wyjazdu nadszedł czas. Niestety szybciej niż się spodziewałem i byłem zmuszony odłożyć projekt niedokończony...
      Linia po dopasowaniu w podłodze ma ostateczne wymiary 540 - 200cm2; L-164; offset 24cm.
      Ze względu na to, że chciałem aby głośnik znajdował się dokładnie nad kołem zapasowym (by móc ewentualnie mieć możliwość pogłębienia obudowy za magnesem) linia poprowadzona jest tak, że rozchodzi się na dwie części zawinięte pod kątem 180o po obu stronach i znajdują one ujście dwoma wylotami po bokach podłogi. Niestety nie miałem już czasu na zabawy z wytłumieniem i obiciem. Zrobię to po kolejnym przyjeździe do domu.
      Tak niedokończony projekt podłączyłem już by coś plumkało żonie przy dojazdach do pracy.
      Ciężko się wiec wypowiadać co do dźwięku tej bestyjki ale mogę powiedzieć że w tym stanie strata db względem starej obudowy jest niemal niezauważalna a dzięki powiększeniu powierzchni początkowej linii poprawiło się zauważalnie zejście. Oczywiście ostateczne wnioski będę mógł wyciągnąć dopiero po wytłumieniu ale jestem niemal pewien, że nie nastąpi już duży spadek efektywności co spędzało mi sen z powiek w tym projekcie.

      Skomentuj


        #23
        I jak tam po wytlumieniu?

        Skomentuj


          #24
          Witam. Tak, wiem długo mi to zajęło ale lepiej późno niż wcale. Co do projektu to dużo się nie zmieniło. Wytłumienie poszło na offset oraz pierwszą część tunelu, mniej więcej do jego połowy. Jakość jak dla mnie jest oszałamiająca. Przed wytłumieniem głośnik grał zdecydowanie za "sucho". Może to bardzo subiektywne ale dźwięk był odrobinę pozbawiony życia. Po ogarnięciu wytłumienia jest tak jak być powinno wiec punktowo ale nie sztucznie. Poziom głośności pozostał na bardzo zadowalającym poziomie a zasięg przetwarzanych częstotliwości imponuje. Jest tylko jeden efekt uboczny który zauważyłem dopiero po długim czasie a mianowicie w porównaniu do obudowy klasycznie leżącej w bagaju na tylnych siedzeniach poziom głośności jest dużo dużo niższy. Na szczęście nie jest to dla mnie wielkim problemem ale muszę to wyraźnie zaznaczyć.
          Ostatnio miałem też podłączony głośnik stary magnat 12" w br 300W rms. Kolega chciał zobaczyć czy to gra bo wygrzebał z garażu i głośność była ledwie po stronie dwunastki za to dźwięk rozłaził się tak, że czułem się jakbym wsadził głowę w dupe pierdzącego słonia. Jednym słowem jestem bardzo zadowolony z efektu mojej pracy. Dziękuję Pogromcy mitów za pomoc przy projekcie. W związku z sukcesem na wiosnę w planach jest zabudowanie w podłodze dwóch sandałów sa-8...

          Skomentuj


            #25

            Last edited by Mercutio; 24.07.2017, 21:45.

            Skomentuj


              #26
              to bedzie odgroda? czy masz tez dolna czesc skrzyni?

              Skomentuj


                #27
                Spokojnie jest i dolna czesc! Zdjecia sa tylko zeby pokazac jak zawinalem rozdwojona linie. Wiec nie bedzie to odgroda a jest juz dawno TL. Zdjecia z budowy wstawilem dopiero teraz, bo dopiero teraz pojawilo sie szersze zainteresowanie tematem.
                Last edited by Mercutio; 29.07.2017, 11:28.

                Skomentuj

                Czaruję...
                X