Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Cikawostka 1800W rms na jeden głośnik

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Cikawostka 1800W rms na jeden głośnik

    na najbliższy konkurs dBdrag zamonyowałem głośniczek carpower Sonic 15
    http://www.carpower.pl/index.php?id=...17&id_item=164
    ma dwie cewki po 2om 400w

    zasilają go dwa wzmacniacze BOSCHMANN MODEL: PCH - 990 ATX
    http://cgi.ebay.pl/SKLEP-BOSCHMANN-D...QQcmdZViewItem

    do tego wiadomo dwa akumulat. kondensator

    wstępnie jestem zadowolony oczywiście największy problem to zasilanie
    5godz pod prostownikiem i w czsie "wyprawy na miasto" po 20min słuchania przy zwłączonym silniku sprzę się wyłączy
    autko - żółty golf II rekord 147dB

    #2
    super jakbys mogl jeszcze pokazac foty z reala albo z zawodow to w ogole bylo by superancko

    Skomentuj


      #3
      to do db dragu liczy sie moc czy ilosc db?? bo ten glosniczek ma dosyc niskie spl... sadze ze beyma tudziez BSW by go wyparly... a za ta kase mozna by wsadzic 18" albo dwie 15" i zrobic tube i jeszcze tylko wzmacniacz

      Skomentuj


        #4
        Z dość pewnego źródła wiem że ten buszmen ledwo do 600W RMS dociąga,i to przy naprawdę sztywnym zasilaniu.No chyba że zamierzasz go podrasować co jest często spotykanym zabiegiem wśród startujących.

        Skomentuj


          #5
          set widzę że to już nie zabawa w car audio . Wybrałeś 2 wzmacniacze po jednym na cewkę jak sądzę. Wzmacniacze za swoją cenę są rewelacyjne (wiem tylko że ich konstrukcja oparta jest na wyrobach firmy HiFonics). Głośnik natomiast zastąpił bym 2 sztukami 12 ew 15 cali cało by to napewno lepszy efekt i większe natężenie. Cenowo wyszło by tak samo jak jeden carpower (swoją drogą też rewelacyjny głośnik)

          Czekamy na zdjęcia a może nawet filmy jak sprawuje się sprzęt

          Skomentuj


            #6
            chodzi o to ze producenci 2* glosnikow chwala sie 1600 W max itp. ta droga cewka jest
            w 60% a moze i wiekszym % dla celow marketingowych
            1600 W max brzmi lepiej niz 800 W max nie /?? :P

            Skomentuj


              #7
              a tak sobie wkleje przy okazji dyskusji, zeby nikt nie miał watpliwosci ze w aucie liczy sie bardziej XMAX niz SPL.

              "In closed or small environments (such as cars or bedrooms) it is far more important to have a speaker with a high Xmax (cone eXcursion maximum) as opposed to high (dB/(Wˇm)) rating. A higher Xmax indicates that the driver can move a larger volume of air as power increases(...)"

              http://en.wikipedia.org/wiki/Loudspeaker

              Skomentuj


                #8
                To że ktoś tak napisał nie znaczy że musi tak być ;]
                Bo to co jest ważniejsze zależy od głośnika i jego zastosowania oraz oczekiwań,
                nie można powiedzieć jednoznacznie co jest ważniejsze...

                Skomentuj


                  #9
                  właśnie jestem po zawodach wynik to 143 dB oczywiście 1 miejsce
                  dB bawię się 4 lata to troche o tym wiem
                  wiem że wiem coraz mniej - jest brak zasad
                  niestety głośniki z dużyą efektywnością przy tym sporcie nie są najlepszym rozwiązaniem
                  wszystkie dobre wyniki są osiągane na ciężkich głośnikach np. EQ, Grandzero, DD, Pionki spl,
                  do tej pory startowałem na beymach Power15 2szt rekord 144,7dB
                  jak ktoś potrzy na koszty to niech nie zaczyna się w to bawić czsem trzeba przewijać głośniki co imprezę
                  O mocy tych wzmacniaczy nic nie wim ale przy 1,5 om pracuje prawidłowo tylko bezpieczniki z 75A należy zamienić na 90A bo mniejszy się pali

                  Skomentuj


                    #10
                    Umberto, tak z ciekawosci, o jakim podrasowaniu mowa? sa jakies zasady czy szukasz najslabszego ogniwa?

                    Skomentuj


                      #11
                      No to prawda ze malo efektywne ciezko membranowe glosniki sa w czolowce dB.
                      set przymierzam sie wlasnie do sonica 12 (bodajrze ten sam naped ma co 15"). Jak tam bedziesz mial przyplyw weny to napisz jak ten sonic gra.
                      i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
                      https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

                      Skomentuj


                        #12
                        witam

                        GRZE a wiesz ze chyba masz racje....
                        Resolution 10(Xmax=10mm) ktory w domu na poczatku bardzo mnie rozczarowal po wyladowaniu w bagazniku stal sie zupelnie innym glosnikem.... na plus oczywiscie

                        moglby ktos to wyjasnic??!!

                        Skomentuj


                          #13
                          Pawel S
                          To co wkleil GRZE to swieta prawda, biorac na przyklad popularne BSW, to w mierzkaniu na mocnym wzmaku miazrzy wszystko w poblizu w samochodzie juz jest troche gorzej. Taka mamgma 15 nie wiem czy ma rzeczywisty spl kolo 80dB a z pozadnym wzmakiem mozna bardzo duzo z nia zdzialac. Samochod stanowi w miare niewielka obudowe zamknieta (prawie zamknieta) i latwiej jest tam wytworzyc duza roznice cisnien glosnikiem o duzej objetosci wychyleniowej niz glosnikiem o poteznym spl i malym wychyleniu obietosciowym. Dzwiek to przeciez zabuzenie osrodka jakim jest powietrze. Wiekszy spl w samochodzie uzyskuje sie tez prze dosztywnienie niektorych czesci karoserii, szczegolnie dachu (w niektorych samochodach jest naprawde bardzo podatny), no ale nie popadajmy w skrajnosci takie zabiegi to chyba tylko na zawody sie robi.
                          i-AMP ,i-PSU, i-SMPS, i-KTO TAM WIE CO JESZCZE
                          https://www.facebook.com/IAMP-260036317687611/

                          Skomentuj


                            #14
                            dodam po za temetem że mam w ofercje cały sprzęt z cerpower (chętnie zaproponuje dobrą cenę) set00@op.pl

                            Skomentuj


                              #15
                              Resolution 10(Xmax=10mm) ktory w domu na poczatku bardzo mnie rozczarowal po wyladowaniu w bagazniku stal sie zupelnie innym glosnikem.... na plus oczywiscie
                              xmax 10mm to taki wynik przeciętny ;]
                              Chodzi o to że wóz cholernie podbija dół...
                              Czy lepsze jest duże xmax czy duży spl zależy od zastosowań, jeśli chce mieć dość
                              małe CA = dość tanie, w normalnym wozie, służące do normalnych celów to wole
                              mieć głośnik o średnim xmax-ie, ale za to większym SPLu - nie musze wtedy wozić
                              elektrowni w bagażniku... Niestety, ale żeby wysterować głośnik z dużym xmax-em
                              potrzebujemy równie dużej mocy... I właśnie dlatego do dość taniego CA wole
                              STX-a AP z xmax 3mm i 91dB SPL-em, niż buszmena z xmax 2cm ale za to z 80dB SPL-u...
                              O zawodach wypowiadał się nie będe, bo jak dla mnie jest to zabawa pt "kto ma więcej keszu"...

                              Skomentuj


                                #16
                                http://pabel.pl/prom_monacor_week.html tutaj jest taniej ten glosnik... zjedzcie troche nizej...

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Skoro padło stwierdzenie że do auta to tylko małosprawne głośniki z ciężką membramą i dużym xmax, to dlaczego kolega na 2 beymach wyciągnął 144dB ? Pytanie w jakim zakresie były te 144dB?
                                  Wg mnie sprawa jest prosta, im chcemy zejść niżej, wtedy bardziej sprawdzają się głośniki z większym xmax i o mniejszej sprawnosci. Beyma sprawdzi się dobrze ale nie ponizej 40Hz.
                                  Dla 30Hz i mniej nie potrzeba lekkiej membramy, chodzi o poruszenie naprawde sporej masy powietrza a co za tym idzie siłą rzeczy trzeba władować sporo mocy, jeżeli sporo mocy to cewka w głośniku musi być spora, stąd spory mms który jest tu nawet plusem bo głosnik(tłok) ma większą bezwładość.
                                  Głośnik w samochodzie odpowiednio zgrany z kabiną tworzy cos w rodzaju tuby Jak jeszcze utrafimy odpowiednio z rezonansem to efekt jest masakryczny.

                                  Na BSW124II w samochodzie basu było więcej niż w domowym subie na BSW154II.

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    coolombo, nie ma jednej jedynie słusznej drogi :)
                                    Można to zrobić na wiele sposóbow, kwestia jest jedynie to co chcesz osiągnąć.
                                    Na BSW124II w samochodzie basu było więcej niż w domowym subie na BSW154II.
                                    Nie wiesz nawet jak głupi STX 20 AW ze 100w wzmakiem radzi sobie w wozie :)

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      Jednym słowem CA rządzi się swoimi prawami
                                      Głośnik który wymiata w wozie, jak podłączymy go w domu może okazać się kicha, nawet jak zapodamy mu ,5kW

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        dołożyłem kondensator razem to 4farady i jadę w niedziele na zawody do Warszawy centrum handlowe promenada zapraszam
                                        a te dwie beymy to ja miałem, na 3szt było 147dB- nie oficjalnie czyli nie na zawodach

                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X