Witam,
Posiadam Renault Fluence z 2012roku w jakiejś nietypowej wersji wyposażenia bo z jednej strony ma 2 strefową klimatyzację, a z drugiej nagłośnienie nie ma nawet oryginalnych gwizdków (!)
W związku z tym wiosną będę chciał zrobić nagłośnienie w zasadzie od zera. Celem jest, żeby grało adekwatnie do nastoletniego kompakta klasy średniej i żeby zrobić to możliwie wydajnie kosztowo.
Stan obecny - 4 x papierowe głośniki 130mm średniotonowe w drzwiach, radio 4x15W.
Chcę poskładać nowe nagłośnienie na używanych częściach wzorując się na nagłośnieniu z pakietu Bose jaki był dostępny w tych samochodach w opcji ale nie 1:1 bo do Renault te części są po prostu droższe.
Fluence-Bose.png
Bose we Fluence bazowało na 4 x 130mm wooferach, 4 x twiterach, wzmacniaczu (nie ma do niego sensownej dokumentacji, wymaga radia niskopoziomowego które jest drogie nawet używane) i głośniku niskotonowym 200mm w tylnej półce.

Ja wstępnie planuję 2 głośniki 165mm z przodu (po małych modyfikacjach wchodzą), 130 z tyłu, docelowo 4 twittery, 200mm głośnik niskotonowy w półce i używany wzmacniacz high input (może Bose 3510?).
Pytania:
1. Czy znacie samochód 15 letni lub nowszy który już w standardzie (bez pakietu nagłośnienia) miał PRZYZWOITE nagłośnienie i leciał na głośnikach 165/130mm + twittery + subwoofery? Może być marka premium, na allegro używane gwizdki Bose do Porshe są tańsze niż podstawowe do Renault.
2. Czy znacie popularny i tani wzmacniacz high input do którego jest dostępna dokumentacja?
3. Jak rozumiem kondensatory przy twitterach pełnią rolę zwrotnic? Czy jeżeli dobierałbym gwizdek i głośnik w drzwiach z różnych aut to czy muszę przerabiać zwrotnice?
4. Zakładając, że umieszczę wzmacniacz z przodu pod schowkiem pasażera (w bliźniaczym Renault Megane właśnie tam się znajdował) to ciągnąc kabel przez pół auta do subwoofera z tyłu nie zrobi mi się z niego wielka antena? Czy straty w napięciu nie będą zbyt duże?
5. Czy można mieszać impedancje głośników? Przeglądając fabryczne rozwiązania widzę sporą różnorodność impedancji, zwykle 4 Ohm ale np Tesla miała subwoofery 200mm 1Ohm.
6. Czy doklejenie pasków wygłuszenia na co większych powierzchniach płaskich drzwi cokolwiek zmieni? Nie widzę opcji na pełne wygłuszenie ze zrobieniem zamkniętej komory, potrzebuję mieć łatwy dostęp do zamków i mechanizmów, max co rozważam to doklejenie pasków na środku większych połaci żeby zmienić częstotliwość drgań własnych.
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam.
Posiadam Renault Fluence z 2012roku w jakiejś nietypowej wersji wyposażenia bo z jednej strony ma 2 strefową klimatyzację, a z drugiej nagłośnienie nie ma nawet oryginalnych gwizdków (!)
W związku z tym wiosną będę chciał zrobić nagłośnienie w zasadzie od zera. Celem jest, żeby grało adekwatnie do nastoletniego kompakta klasy średniej i żeby zrobić to możliwie wydajnie kosztowo.
Stan obecny - 4 x papierowe głośniki 130mm średniotonowe w drzwiach, radio 4x15W.
Chcę poskładać nowe nagłośnienie na używanych częściach wzorując się na nagłośnieniu z pakietu Bose jaki był dostępny w tych samochodach w opcji ale nie 1:1 bo do Renault te części są po prostu droższe.
Fluence-Bose.png
Bose we Fluence bazowało na 4 x 130mm wooferach, 4 x twiterach, wzmacniaczu (nie ma do niego sensownej dokumentacji, wymaga radia niskopoziomowego które jest drogie nawet używane) i głośniku niskotonowym 200mm w tylnej półce.

Ja wstępnie planuję 2 głośniki 165mm z przodu (po małych modyfikacjach wchodzą), 130 z tyłu, docelowo 4 twittery, 200mm głośnik niskotonowy w półce i używany wzmacniacz high input (może Bose 3510?).
Pytania:
1. Czy znacie samochód 15 letni lub nowszy który już w standardzie (bez pakietu nagłośnienia) miał PRZYZWOITE nagłośnienie i leciał na głośnikach 165/130mm + twittery + subwoofery? Może być marka premium, na allegro używane gwizdki Bose do Porshe są tańsze niż podstawowe do Renault.
2. Czy znacie popularny i tani wzmacniacz high input do którego jest dostępna dokumentacja?
3. Jak rozumiem kondensatory przy twitterach pełnią rolę zwrotnic? Czy jeżeli dobierałbym gwizdek i głośnik w drzwiach z różnych aut to czy muszę przerabiać zwrotnice?
4. Zakładając, że umieszczę wzmacniacz z przodu pod schowkiem pasażera (w bliźniaczym Renault Megane właśnie tam się znajdował) to ciągnąc kabel przez pół auta do subwoofera z tyłu nie zrobi mi się z niego wielka antena? Czy straty w napięciu nie będą zbyt duże?
5. Czy można mieszać impedancje głośników? Przeglądając fabryczne rozwiązania widzę sporą różnorodność impedancji, zwykle 4 Ohm ale np Tesla miała subwoofery 200mm 1Ohm.
6. Czy doklejenie pasków wygłuszenia na co większych powierzchniach płaskich drzwi cokolwiek zmieni? Nie widzę opcji na pełne wygłuszenie ze zrobieniem zamkniętej komory, potrzebuję mieć łatwy dostęp do zamków i mechanizmów, max co rozważam to doklejenie pasków na środku większych połaci żeby zmienić częstotliwość drgań własnych.
Z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi i pozdrawiam.
Skomentuj