Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

gdzie popełniłem błąd...?

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    gdzie popełniłem błąd...?

    hej,
    mam spory problem z instalacją w samochodzie - piszczy, i o niemiłosiernie :cry:
    trochę precyzyjniej:
    zestaw składa się z nast. elementów:
    radio jvc kddv6101
    przód phase linear cf 165.25
    tył jakieś pyle dwudrożne
    bagażnik skrzynka basowa z głośnikiem alpharda
    wzmacniacze: mac audio mac attack 600 i audison, nie pamiętam modelu
    kale pociągnięte następująco:
    zasilanie do wzmacniaczy 21mm2 lewy próg, sygnał rca środkiem, prawy próg sygnał wzmocniony do głośników 2,5 mm2
    zwrotnice z przodu w nogach pasażera, wszystkie przewody w peszlach, połączenia lutowane na konektokach
    całość zamontowana w renault clio 1,2 2002r

    problem polega na tym, że przy włączonym silniku rozlega się pisk z głośników wysokotonowych, którego częstotliwość rośnie wraz z obrotami
    nie pomogło założenie filtra przeciwzakłóceniowego na rca przed wzmacniaczem
    błagam, pomóżcie, bo juz ręce załamuję i nie mam sił do tego całego szpeju i mam ochotę wywalić całą instalację na śmietnik

    gdzie tkwi diabeł?

    #2
    masa z aku czy z karoserii??

    Skomentuj


      #3
      z karoserii, jednak pociągnąłem dodatkowy przewód od akumulatora do blachy 21mm2, czy to coś zmienia?

      Skomentuj


        #4
        Jak pociągnąłeś dodatkowy, to odłącz od karoserii.

        Skomentuj


          #5
          JEDYNY PRZEWÓD, KTÓRYM WZMACNIACZE DOSTAJĄ MASĘ, JEST OD KAROSERII, DOŁOŻYŁEM TYLKO GRUBSZY PRZEWÓD OD AKKU DO BLACH, NIE MAM BEZPOŚREDNIEGO PRZEWODU OD AKKU DO WZMAKÓW[center:21d164e0f1][/center:21d164e0f1]

          Skomentuj


            #6
            Ja męczyłem się z piszczeniem przez miesiąc sprawdzając wszystko. Żadne zmiany ułożeń kabli czy inne ich prowadzenie a nawet ekranowanie nic niedało. Jedynm winnym było radio JVC, po wlutowaniu sią bezp do jego wnętrza przed końcówke mocy wszelkie piski ucichły. A po wymianie na Alpine nie ma żadnego problemu. Sprawdź na innym radiu.

            Skomentuj


              #7
              no właśnie zmieniłem radio, wcześniej był kenwood i to samo... :cry:
              wszystkie głośniki napędzają zewn. wzmacniacze, wzmacniacz z radia jest bezrobotny

              Skomentuj


                #8
                te zaklucenia pochodza z instalacje elektrycznej pojazdu.
                wzmacniacze maja wbudowane filtry przeciwzakluceniowe wiec one odpadaja (chyba ze sa uszkodzone) jedyne co widze to zasilanie radia. odlacz radio i podepnij inne zrodlo dzwieku np. mp3 lub discman.

                Skomentuj


                  #9
                  gompka,
                  po pierwsze, filtr przeciwzakluceniowy montuje sie od strony radia a nie wzmacniacza. to naprawde ma znaczenie

                  problemem tutaj nie jest instalacja tylko radio! ma za maly sygnal wyjsciowy dlatego zbiera zaklucenia z elektroniki.

                  rozwiazanie :
                  1. zmiana radia ( jedz do salonu i podlacz pare innych i posluchaj)
                  2. mozesz wykorzystac wyjscia glosnikowe radia ktore posiadasz jesli twoej wzmaki maja wejscia wysokiego poziomu, jesli nie to moznazrobic dzielnik
                  3. mozesz poeksperymentowaz z pociagnieciem masy z aku bezposrednio, czasami takie postepowanie zmiejszy zaklucenia, ale raczej ich calkowicie nie wyeliminuje ( nie znam nikoko moku by to w 100% pomoglo)

                  Skomentuj


                    #10
                    to samo dzieje się z drugim radiem z kolei, może tak się dziać?
                    może wzmak coś nie teges...?
                    są jakieś filtry na prądy, może kondensator mógłby tu pomóc?

                    Skomentuj


                      #11
                      Witaj gompka.

                      Powiedz jeszcze jak jest wzmak zamontowany i czy nie jest przykręcony bezpośrednio do karoserii :?:

                      Którą stroną auta idzie wiazka instalacji samochodu :?:

                      Poza tym napisza jakie masz chincze :?:

                      Czy te piski rosną wraz z obrotami silnika :?:

                      Jakby co to jutro jestem w Łodzi. Możemy się styknąć, możerazem coś wykminimy, poza tym chętnie odsłucham Phase'y

                      Skomentuj


                        #12
                        "problem polega na tym, że przy włączonym silniku rozlega się pisk z głośników wysokotonowych, którego częstotliwość rośnie wraz z obrotami"

                        Skomentuj


                          #13
                          sprawdz mase prosto z aku... zasilajace do radia takze posc prosto od aku... sprawdz czy kable nie leza blosko skrzyni biegow bo tu nawet ekranowanie nie zawsze pomaga... i czy kable nie leca w sasiectwie instalacji...

                          Skomentuj


                            #14
                            Tasior, sorki nie zauważyłem.
                            Ale jeżeli tak się sprawa przedstawia, to oprócz tego co było już wymienione radziłbym sprawdzić stan alternatora, szczotek.

                            Skomentuj


                              #15
                              w takim malym aucie przewody sa zawsze blisko CZEGOS... :???:
                              po weekendzie sprobuje puscic bezposrednie zasilanie do radia i wzmakow
                              jak moge sprawdzic stan alternatora? sa jakies domowe metody? przyznam, ze z elektryki to ja nie jestem orlem, wiec pytanie moze u niektorych wzbudzic salwy smiechu, co mi tam, po to jest forum, zeby zadawac pytania, nawet te guuuuuuupie ;-)

                              KUBUS20 - bede dzis o 19.30 w peugeocie na przybyszewskiego/puszkina, jakby cos, to 604950961 dzwon, to sie spikniemy

                              Skomentuj


                                #16
                                No niestety byłem w Łodzi rano, teraz już jestem w domu.

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Zamieszczone przez Kubus20
                                  radziłbym sprawdzić stan alternatora
                                  niepotrzebnie! alternator jest OK. te zaklucenia pochodza od ukladu zaplonowego wiec daj spokoj z alternatorem...

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    Zamieszczone przez Pawel S.
                                    niepotrzebnie! alternator jest OK. te zaklucenia pochodza od ukladu zaplonowego wiec daj spokoj z alternatorem...
                                    Dlaczgo od układu zapłonowego skoro piski zmienieją się wraz z obrotami.
                                    Ja słyszałem o takich przypadkach, że po wymianie szczotek alternatora wszystkie piski ucichły. Poza tym to tylko jedna z możliwości i może najmniej prawdopodobna.

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      skoro wieksze obroty tym czesciej jest zaplon prawda?
                                      czyli wiecej hz=wyzszy pisk.

                                      moge sie mylic,nieznam sie na silnikach choc na logike by tak wychodzilo.

                                      Skomentuj


                                        #20
                                        oby dwie drogi sa prawdopodobne :) i tasior ma racje ale wraz z obrotami zwieksza sie predkosc paska napedzajacego alternator i ten zwieksza prad do aku i moze byc przebidzie do ukladu zasilajacego...

                                        Skomentuj

                                        Czaruję...
                                        X