Ogłoszenie

Collapse
No announcement yet.

Ktore radio ma najlepszy wbudowany wzmacniacz.

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Clear All
new posts

    Ktore radio ma najlepszy wbudowany wzmacniacz.

    Sytuacja wyglada tak, wlasnie kupilem Mazde Miata (MX-5). Auto bedzie czesto uzywane do scigania sie w autox i na torze, wiec nie moge dokladac do niego zbyt duzo wagi.
    Chcialbym zalozyc do niego radio, ktore realnie bedzie mialo najlepsza wbudowana koncowke mocy. Mialo by ono napedzac najprawdopodobniej glosniki Polk db6750 http://www.crutchfield.com/S-kXvCUCR...sp?I=107DB6750 .
    Jesli ten pomysl jest kiepski, to czy mozecie zaproponowac jakies wzmacniacze 2 kanalowe, ktore beda mialy male rozmiary i nie beda sie zbytnio grzac (class D?). Moglbym wtedy sprobowac zabudowac go gdzies pod deska.

    #2
    w kazdym radiu max moc rms jest 20W na kanał.

    Skomentuj


      #3
      Kubski, do scigania to nawet dywaniki bym wywalił

      Skomentuj


        #4
        Ja nie widziałem jeszcze radia które miało więcej niż 4x50Wmax

        Skomentuj


          #5
          Dywaniki sie wyjmuje obowiazkowo, bo moga sie wsliznac pod pedaly. Mysle zeby nawet wyjac cala tapiserke ze srodka (poza dzwiami), wstawic lekki fotel, wszystko z bagaznika, wymontowac klime, wpomaganie itd.
          Tasior, orginalne radio ma po 12W na kanal, tansze Alpine (CDE-9881) maja po 16W na kanal (ale chyba przy 14.4V), Pioneer (DEH-P5900iB) podaje ze ma 22W, ale ile prawdy w tym to nie wiem. Chce poznac opinie uzytkownikow, jakie radio najlepiej nadaje sie do napedzania glosnikow bez wzmacniacza.
          krzyhoo9, :lol:

          Skomentuj


            #6
            Zamieszczone przez krzyhoo9
            Ja nie widziałem jeszcze radia które miało więcej niż 4x50Wmax
            Alpine CDA-9857R, 4x60W w rms pewnie coś koło 4x20W, radyjko ma zewnętrzny konwerter dc/dc więc na pewno jest jednym z mocniejszych na rynku. nie zmienia to jednak faktu że wzmacniacz i tak by się przydał bo szybko poczujesz niedosyt mocy.

            Skomentuj


              #7
              Trafilem jeszcze na takie rozwiazanie. Bede uzywal tylko dwa kanaly, wiec mogoe podlaczyc przod przez zwrotnice do tweeterow i tyl do wooferow. Czy to ma jakis sens? Co to daje?

              Skomentuj


                #8
                blaupunkt tha 280... maly i zgrabny :) gosc na allegro ma je tanie napisz jaka to ma wage... a 2 kg to i tak nie duzo najwyzej pojedziesz w samych gaciach :) a co do odchudzania autka to tez nie mozesz przesadzac... pamietaj ze sa ograniczenia bo inaczej duzo stracisz na trakcji... odchudz na maksa z przodu a najwyzej jak masz cos dodac to dodawaj z tylu zeby zblizyc sie w stosunku masy 50:50 f:r :)

                Skomentuj


                  #9
                  Od dodawania trakcji jest pedal gazu, w koncu to samochod z napedem na tyl.

                  Skomentuj


                    #10
                    Nic Ci nie przyjdzie z nadmiaru mocy jeśli autko będzie podsterowne (pedałem gazu trakcji nie poprawisz jeśli przednie koła pójdą "w pług") - podzielam opinię michone.

                    Skomentuj


                      #11
                      Ale michone mowi zeby odchudzic na max przod :P jaksie nie myle to wtedy bedzie wieksza tendencja do podsterownosci

                      Skomentuj


                        #12
                        nie do konca najlepsza przyczepnosc ma autko ktore ma sotsunek wagi na przedniej i tylnej osi 50% : 50% jak bylem w klubie sierrafan byl gosc ktory ze standardowego forda sierra HB 2.0 ohc (105ps) wyzucil wszystko zrobil z tego co pamietam z 1200kg jakies 890 ale co z tego jak autem nie szlo jezdzic... przy takim odchudzeniu to juz trzeba inny zawias zalozyc, inne opony... mowie zeby Odchudzic przod bo w mazdzie akurat tam najwe=iec kg siedzi... tyl jest leciutki jak piorko :P

                        Skomentuj


                          #13
                          Razem z kierowca w srodku Mazda ma juz rozklad 50:50. Z tylu wiele wagi nie zdejme, bo tam jest tylko kolo zapasowe, podnosnik i troche tapicerki. Najwiecej moge wyjac ze srodka, np dach, fotel pasarzera i tapicerke, z przodu tez mozna sporo usunac, np klimatyzacje, wspomaganie.
                          Jakakolwiek masa na szybkich zakretach jest wrogiem przyczepnosci. Jesli auto robi sie podsterowne to lekko zdejmuje noge z gazu i auto przyhamowuje silnikiem (nie mozna zdjac nogi calkiem bo mozna zablokowac kola z tylu). Gdy ucieka tyl to tez delikatnie trzeba modulowac moc gazem, plus kontra kierownica. Zobaczcie sobie sami ze jak przyspieszacie to auto przechyla sie do tyly dociskajac kola tylnie, a jak hamujecie to auto przechyla sie do przodu, dociskajac kola przednie.
                          Miata nie jezdze od wczoraj, wczesniej przez 2 lata mialem '91, a teraz kupilem '99.

                          Pozatym ja sie tu pytam o radio a nie prosze o nauke jazdy. To co z tym pomyslem zeby kazdy komponent zasilac z oddzielnej koncowki mocy w radiu? Co mi to da?

                          Skomentuj


                            #14
                            nic Ci to nie da bo to bez sensu... chcesz zasilic wysokie i niskie z osobnych kanalow... wysoki pojdzie z dymem a niskiego nie wysterujesz... poza tym gdzie podzial?? rozumiem ze jestes zawodowca ale dla mnie 2kg nie zrobi roznicy i nie tylko mi :) a taki blaupunkt Ci pociagnie wszystko... a jak te 2 kg to duzo to pojedziesz bez butow w samych spodenkach :)

                            p.s. nie musisz mi tlumaczyc jak sie jezdzi autem rwd... mazda jest kruciutka i leciutka to latwiej ja przez dwa lata jezdzilem fordem sierra sedan :) tam juz nie jest tak kolorowo :P

                            Skomentuj


                              #15
                              Napisalem wczesniej ze wysokie beda podlaczone przez zwrotnice. Czy w ten sposob kazdy z glosnikow nie dostanie wiecej mocy?

                              Skomentuj


                                #16
                                wysoki pobiera 2-3w jak podlaczysz wysokie przez zwrotnice to jak podlaczysz srednie?? calym pasmem??... uparty jestes strasznie :/ tak jakby te 2kg uratowalo Ci życie :/

                                Skomentuj


                                  #17
                                  Tu nie chodzi tylko wage, ale i o brak miejsca. Bez tapicerki w srodku, kable beda mi sie plataly pod nogami.

                                  Skomentuj


                                    #18
                                    cos za cos... z radia to mozesz sobie sluchawki zasilic taka jest prawda... wzmacniacz ma 25 cm x 25 cm na 5 cm to zmiescisz nawe w schowku, w drzwiach, pod siedzeniem... albo chcesz wyscigówke albo chcesz sluchac muzy...

                                    Skomentuj


                                      #19
                                      Zamieszczone przez Kubski
                                      Jesli auto robi sie podsterowne to lekko zdejmuje noge z gazu i auto przyhamowuje silnikiem
                                      nie jezdzilem za duzo tylnonapedowka ale w FWD wystarczy niezdejmujac nogi z gazu przychamowac...

                                      Zamieszczone przez michone
                                      albo chcesz wyscigówke albo chcesz sluchac muzy...
                                      popieram. jezeli chcesz typowa wyscigowke to bym nie montowal nic. ewentualnie zamontowal wszystko na jakis zlaczach zeby na czas wyscigu wszystko wyciagnac...
                                      pod radiem to zagra ale nie tak jak powinno
                                      a tak pozatym to musisz dodac wytlumienie drzwi a ono tez troche wazy.

                                      miata to bardzo fajny samochodzik chyba o najlepszym prowadzeniu wsrod tanich samochodow... chcialbym sobie takim pojezdzic :roll:

                                      Skomentuj

                                      Czaruję...
                                      X